Toon posts:

backgr: 420*800, niet beeldvullend bij res:600*800

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een probleem, en ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

het probleem:

ik maak een website, deze website zal draaien op een resolutie van 800*600. Dus mijn achtergrond heb ik ook naar deze resolutie gemaakt. Ik werk met frames dus heb ik het achtergrondplaatje in stukjes geknipt. Probleem is alleen dat wanneer ik de stukjes weer bij elkaar breng door middel van de frames, het totale plaatje niet beeldvullend is. De background-images staan op fixed en no-repeat.

Kan iemand mij hiermee helpen?

Ik werk overigens met IExplorer 6.0, TopStyle 1.5 en Adobe Photoshop 5.0.

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 17:11

Tim Schuhmacher

abasios

online voorbeeldje?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Misschien margins verkeerd (of niet) ingesteld?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

Op dinsdag 12 februari 2002 16:53 schreef sjappel het volgende:
ik heb een probleem, en ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

het probleem:

ik maak een website, deze website zal draaien op een resolutie van 800*600. Dus mijn achtergrond heb ik ook naar deze resolutie gemaakt. Ik werk met frames dus heb ik het achtergrondplaatje in stukjes geknipt. Probleem is alleen dat wanneer ik de stukjes weer bij elkaar breng door middel van de frames, het totale plaatje niet beeldvullend is. De background-images staan op fixed en no-repeat.

Kan iemand mij hiermee helpen?

Ik werk overigens met IExplorer 6.0, TopStyle 1.5 en Adobe Photoshop 5.0.
Mooi, met welk script ga je mijn "display setting" van 1600x1200 terugbrengen naar 800x600....

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:15
Wat je nu hebt gemaakt is ongelooflijk stom.. maarja. Werk met absolute maten van frames oid :?

• Shagura
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 23:01
Op dinsdag 12 februari 2002 17:55 schreef ddc het volgende:
Wat je nu hebt gemaakt is ongelooflijk stom.. maarja. Werk met absolute maten van frames oid :?
Hoe weet jij nu al dat wat hij heeft gemaakt ongelofelijk stom is als je nog niet eens een online voorbeeld hebt :?

Verwijderd

Op dinsdag 12 februari 2002 19:28 schreef Shagura het volgende:

[..]

Hoe weet jij nu al dat wat hij heeft gemaakt ongelofelijk stom is als je nog niet eens een online voorbeeld hebt :?
ja ik snap eigenlijk ook niet echt wat er stom aan is, want het gros van de sites die ik maak zijn op een dergelijk principe berust....bv de scapino site, maar goed waar blijft die url want ik ben er wel benieuwd naar :)

• Dennis
Nou, als je met relatieve frames gaat werken en dan met absolute achtergronden, gaat dat dus fout. Heb je maximaal 2 kolom-frames en 2 rij-frames, dan kun je met CSS toch nog een redelijke goede oplossing maken.

Heb je echter meerdere frames, heb je een probleem. Feit is wel dat er niet is nagedacht bij het uitwerken van de website, en dus is het stom. :Y)

Verwijderd

Op dinsdag 12 februari 2002 19:45 schreef ddc het volgende:
Nou, als je met relatieve frames gaat werken en dan met absolute achtergronden, gaat dat dus fout. Heb je maximaal 2 kolom-frames en 2 rij-frames, dan kun je met CSS toch nog een redelijke goede oplossing maken.

Heb je echter meerdere frames, heb je een probleem. Feit is wel dat er niet is nagedacht bij het uitwerken van de website, en dus is het stom. :Y)
huh? waar haal je vandaan dat hij die site zo heeft opgebouwd? en hoezo css? wat l*l je nou? :9

• Shagura

Hoe ga jij in godsnaam lullen dat het stom is Niemand heeft uberhaubt nog een site gezien! Sorry hoor, maar ik snap je ook niet echt. :o

En uuh, hij heeft vast wel nagedacht over zijn uitwerking, maar het werkte niet :D

• Dennis
Op dinsdag 12 februari 2002 19:48 schreef trikky het volgende:
huh? waar haal je vandaan dat hij die site zo heeft opgebouwd? en hoezo css? wat l*l je nou? :9
Dat jij geen verstand hebt van CSS wil nog niet zeggen dat ik lul... :Z
Op dinsdag 12 februari 2002 19:52 schreef Shagura het volgende:
Hoe ga jij in godsnaam lullen dat het stom is [b]Niemand heeft uberhaubt nog geen site gezien![b] Sorry hoor, maar ik snap je ook niet echt. :o

En uuh, hij heeft vast wel nagedacht over zijn uitwerking, maar het werkte niet :D
Boeit dat dan, hij loopt tegen een probleem aan dat hij vooraf had kunnen zien komen, dus had hij bij de opzet (frames, tabellen, layers, weet-ik-veel) moeten bedenken dat het zo niet zou lukken.

Verwijderd

Op dinsdag 12 februari 2002 19:58 schreef ddc het volgende:

[..]

Dat jij geen verstand hebt van CSS wil nog niet zeggen dat ik lul... :Z
[..]

Boeit dat dan, hij loopt tegen een probleem aan dat hij vooraf had kunnen zien komen, dus had hij bij de opzet (frames, tabellen, layers, weet-ik-veel) moeten bedenken dat het zo niet zou lukken.
haha vrind, jij neemt te snel dingen aan zonder dat je weet waar het om draait, dat is jouw probleem.
Wacht nou maar gewoon tot poster z'n link plaatst, dan gaan we gezellig met z'n allen kijken wat het probleem is. Je wil te snel laten zien dat je kan html-en, dat zegt veel over je, en dat vind ik opzich jammer. Iets meer terughoudendheid zou je sieren. :)

• Dennis
Op dinsdag 12 februari 2002 20:00 schreef trikky het volgende:
haha vrind, jij neemt te snel dingen aan zonder dat je weet waar het om draait, dat is jouw probleem.
Wacht nou maar gewoon tot poster z'n link plaatst, dan gaan we gezellig met z'n allen kijken wat het probleem is. Je wil te snel laten zien dat je kan html-en, dat zegt veel over je, en dat vind ik opzich jammer. Iets meer terughoudendheid zou je sieren. :)
Jaja jij bent 1 dag geregd en zeggen dat je me kent :?

Snap je nou wel wat het probleem is van de topicstarter? (de situatie dus)

Verwijderd

Op dinsdag 12 februari 2002 20:02 schreef ddc het volgende:

[..]

Jaja jij bent 1 dag geregd en zeggen dat je me kent :?

Snap je nou wel wat het probleem is van de topicstarter? (de situatie dus)
offtopic:
ik ga hier geen discussie met je over houden hoor, doe me dan maar aan op icq als je graag met me wil praten. :)

waar blijft die link sjappel?

• Shagura
Sjappel is vertrokken :D

Anywayz ddc, jij weet toch helemaal niet dat hij geen absolute framewaarden heeft gebruikt?

Verwijderd

wat we hier dus hebben is een extreem geval van verkeerd gebruik van de mogelijkheden die got ons biedt:
degene die over het probleem begon heeft het of al opgelost en is vergeten dat hier te posten of is bang geworden van bepaalde personen die hier all1 gaan zitten ruzien voordat er een on/l link is geplaatst en ze any verdict kunnen plaatsen...
kortom het gaat hier echt verkeerd, dit wou ik ff zeggen en als iemand, boven user lvl dit bericht niet mee wil tellen voor de 150 tech-posts ga je gang...

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 17:11

Tim Schuhmacher

abasios

Op dinsdag 12 februari 2002 20:45 schreef LiNiaaL het volgende:
degene die over het probleem begon heeft het of al opgelost en is vergeten dat hier te posten of is bang geworden
of hij is gewoon niet 24 uur per dag online. (jaja dat is ook een opties heb ik gehoord).
Feit is wel dat er niet is nagedacht bij het uitwerken van de website, en dus is het stom. :Y)
Dit hoeft natuurlijk niet. Je kan nooit alles voorzien. Misschien is dit zijn eerste site oid.

Ik geloof verder wel dat je hier gelijk in hebt:

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

Op dinsdag 12 februari 2002 17:39 schreef cutter het volgende:
Mooi, met welk script ga je mijn "display setting" van 1600x1200 terugbrengen naar 800x600....
Op dinsdag 12 februari 2002 17:55 schreef ddc het volgende:
Holy smoke, wat een kortzichtigheid weer...

misschien heeft die jongen wel een framesetje gebouwd die een letterboxformaat heeft van 800*600?
wat boeit het dan wat voor formaat scherm je hebt?

En Dennis, chil 'ns man...de laatste tijd zie ik niet anders dan korte geirriteerde antwoorden van je.
Als het je niet boeit of het is onder je niveau of je bent het zat om n00bs te helpen: je hoéft niet te reply-en...

ff om op het topic terug te komen:
zoals gezegd check eerst de body-margins van elk afzonderlijk html-document.
het volgende stukje code doet dat voor alle margins in een pagina:
code:
1
2
3
<style type="text/css">
body { margin: 0; }
</style>

prop het tussen de HEAD-tags van je doc.

Daarnaast moet je zorgen dat de frames geen border of spacing hebben.
Zoek ff op "frameset border" op GoT-search en een voorbeeld rolt er wel uit.

Linkje is natuurlijk nog duidelijker.

www.jurgroessen.nl

• Dennis
Hangloozz: Die uitspraak die je quotte van mij, komt erop neer dat ik er vanuit ga dat de topicstarter relatieve framematen gebruikt. Heeft ie nu maar 2 frames (mag zowel horizontaal als verticaal) dan kan hij CSS gebruiken om alsnog de achtergronden op elkaar aan te laten sluiten.

Met Topstyle kan de topicstarter dan dus het volgende kiezen:
code:
1
2
3
4
background-position: top left;
background-position: top right;
background-position: bottom left;
background-position: bottom right;

Maar dan uiteraard wel voor de verschillende pagina's 1 per pagina :)

Verwijderd

Op woensdag 13 februari 2002 07:32 schreef ddc het volgende:
Hangloozz: Die uitspraak die je quotte van mij, komt erop neer dat ik er vanuit ga dat de topicstarter relatieve framematen gebruikt. Heeft ie nu maar 2 frames (mag zowel horizontaal als verticaal) dan kan hij CSS gebruiken om alsnog de achtergronden op elkaar aan te laten sluiten.

Met Topstyle kan de topicstarter dan dus het volgende kiezen:
code:
1
2
3
4
background-position: top left;
background-position: top right;
background-position: bottom left;
background-position: bottom right;

Maar dan uiteraard wel voor de verschillende pagina's 1 per pagina :)
hoi, ik dit is eigenlijk mijn eerste post, maar ben niet nieuw, ik lees gathering al een tijdje, en zeker met plezier, dus onderschat mijn kennis van got alsjeblieft niet.

Wat me opvalt is dat de 'gevestigde orde' weinig toelaat. Voor een n00b zoals jullie dat plachten te noemen ligt de drempel om een probleem te posten hierdoor aardig hoog.

Natuurlijk ligt er het probleem dat dergelijke n00bs eerst andere manieren moeten aanwenden om een oplossing voor hun probleem te krijgen. Doen ze dit echter niet, en posten ze hun probleem hier, vind ik niet dat wie dan ook behalve moderators hier een oordeel over mogen maken door een ge-irriteerd post te reply-en met de boodschap dat GOT hiervoor niet bedoeld is. Daar hebben we tenslotte de moderators voor.

Het lijkt soms wel dat iedereen er aardig gefrustreerd over is dat n00bs dergelijke dingen doen, maar laat je het gaan en laat je de moderators dit probleem opvangen (waar ze tenslotte er ook voor zijn), is dit probleem opgelost en voorkom je geirriteerde posts zoals bovenstaand.

Ik vind overigens dat er door bepaalde personen te snel wordt aangenomen dat een 'n00b' een 'n00b' is, maar dat terzijde.

kan me voorstellen dat deze post hier niet hoort, maar het probleem speelt hier wel.

• Dennis
Op woensdag 13 februari 2002 10:47 schreef irontag het volgende:
hoi, ik dit is eigenlijk mijn eerste post, maar ben niet nieuw, ik lees gathering al een tijdje, en zeker met plezier, dus onderschat mijn kennis van got alsjeblieft niet.

Wat me opvalt is dat de 'gevestigde orde' weinig toelaat. Voor een n00b zoals jullie dat plachten te noemen ligt de drempel om een probleem te posten hierdoor aardig hoog.

Natuurlijk ligt er het probleem dat dergelijke n00bs eerst andere manieren moeten aanwenden om een oplossing voor hun probleem te krijgen. Doen ze dit echter niet, en posten ze hun probleem hier, vind ik niet dat wie dan ook behalve moderators hier een oordeel over mogen maken door een ge-irriteerd post te reply-en met de boodschap dat GOT hiervoor niet bedoeld is. Daar hebben we tenslotte de moderators voor.

Het lijkt soms wel dat iedereen er aardig gefrustreerd over is dat n00bs dergelijke dingen doen, maar laat je het gaan en laat je de moderators dit probleem opvangen (waar ze tenslotte er ook voor zijn), is dit probleem opgelost en voorkom je geirriteerde posts zoals bovenstaand.

Ik vind overigens dat er door bepaalde personen te snel wordt aangenomen dat een 'n00b' een 'n00b' is, maar dat terzijde.

kan me voorstellen dat deze post hier niet hoort, maar het probleem speelt hier wel.
1st post ;)

Maar ik geloof verder niet dat we de topicstarter hier afzeiken in welke reply dan ook, iig heb ik dat nergens gezien. En ik heb hem ook niet gezien als n00b, t is alleen een beetje stom dat ie geen linkje erbij heeft gezet :)

En dat ik van iemand zeg dat die niet heeft nagedacht over het ontwikkelen van de site, hoeft niet te betekenen dat iemand n00b is.

Verwijderd

Topicstarter
ik bedank iedereen die mij heeft willen helpen/
tot slot nog even een opmerking:

Give me a break!

Het spijt me wel dat ik in de 3 weken dat ik tweakers nu gebruik niet alle gebruiken naleef zoals bepaald mensen dat gewenst vinden. Daarnaast mensen die oordelen op basis van 1 of enkele topics over een persoon wat deze al dan niet zou kunnen weten is slechts speculatie. En speculeren doe je maar bij de AEX.

Verwijderd

Topicstarter
ik kan helaas niets laten zien omdat het bedrijfsgevoelige info betreft.

• cutter

cutter

Wannabe i7 fanboy

Op woensdag 13 februari 2002 11:26 schreef sjappel het volgende:
ik kan helaas niets laten zien omdat het bedrijfsgevoelige info betreft.
LOL, dit is denk ik de mooiste reden die ik ooit gehoord heb: een background als bedrijfsgevoelige informatie.....

Jeeez, de code posten van je frameset zou al helpen..... maar hadden ddc en ik nou gelijk.....

Verwijderd

Op woensdag 13 februari 2002 11:35 schreef cutter het volgende:

[..]

LOL, dit is denk ik de mooiste reden die ik ooit gehoord heb: een background als bedrijfsgevoelige informatie.....

Jeeez, de code posten van je frameset zou al helpen..... maar hadden ddc en ik nou gelijk.....
gaat het hier om het gelijk krijgen dan?

• cutter

cutter

Wannabe i7 fanboy

Op woensdag 13 februari 2002 11:40 schreef irontag het volgende:

[..]

gaat het hier om het gelijk krijgen dan?
Ja, natuurlijk gaat altijd om het gelijk krijgen, zeker als je bepaalde vermoedens hebt. Ook met kloons kun je soms vermoedens hebben en dan is het een streel voor je ego als je gelijk hebt.

• drm
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

cutter:
Ja, natuurlijk gaat altijd om het gelijk krijgen, zeker als je bepaalde vermoedens hebt. Ook met kloons kun je soms vermoedens hebben en dan is het een streel voor je ego als je gelijk hebt.
rotflol :D

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• Willem
  • Laatst online: 20:13
* drm & willem169 rotflol together...

same office ;) :D

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Pagina: 1