n00b photoshop vraag over bitmaps :P

Pagina: 1
Acties:

• Evilernie933
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-05 21:19
nou heb ik hier een bitmap van 683 kb en formaat is 512x512. Nou probeer ik die bitmap in photoshop te openen maar dat lukt niet. Ik krijg dan een vage error dat "the file-format module cannot parse the file" :? :?

Ik wil dit bitmapje dus perse editten en hij moet ook weer 683 kb worden anders leest hij hem niet geloof ik.

Hoe kan ik dit bestand openen en weer tot 683 kb maken?

tampert, kriminalpolizei

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Openen in paint (of ieder ander "grafisch" pakket) gaat ook niet goed?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 13:55
Dan open je die in Paint, selecteer je het plaatje en kopieer je het plaatje in PS. Maar ik ken bmp bestanden wel openen in PS...

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Is het wel een bitmap, en is 'ie niet corrupt - bij 512x512x24bits kom ik uit op 768kB.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Evilernie933
Op dinsdag 12 februari 2002 17:02 schreef F_J_K het volgende:
Is het wel een bitmap, en is 'ie niet corrupt - bij 512x512x24bits kom ik uit op 768kB.
ja...hij is echt 24 bits, dat zegt hij tenminste....en er staat gewoon 683 kb. Openen in paint gaat overigens wel goed, maar daar kan je zo kut in editten :(. Ik kom ook steeds uit op 768 kb |:(

tampert, kriminalpolizei

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Op dinsdag 12 februari 2002 17:01 schreef Jorick het volgende:
Dan open je die in Paint, selecteer je het plaatje en kopieer je het plaatje in PS. Maar ik ken bmp bestanden wel openen in PS...
Check bovenstaande...

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 13:55
Is dat .BMP bestand niet gewijzigd van een .GIF naar een .BMP, want dan werkt het dus niet nee het openen in PS
[In elk proggie trouwens]

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Kan het zijn dat er extra info in het plaatje verborgen zit. Ik weet niet meer hoe het heet, maar je kan bestanden en andere info in een plaatje/film/etc verbergen. Misschien dat PS daarop vastloopt.

Anders: 512*512*22bits = 704 kB. 512*512*21bits = 672 kB... Voor zover je al zoiets zou kunnen opslaan.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Dennis
  • Laatst online: 00:15
Gewoon in Paint kopieren, nieuw bestand in Paint maken en opslaan -> openen in PS... :z

• Evilernie933
Op dinsdag 12 februari 2002 17:20 schreef ddc het volgende:
Gewoon in Paint kopieren, nieuw bestand in Paint maken en opslaan -> openen in PS... :z
Dat werkt in principe wel, maar ik kan het niet meer opslaan zodat hij 683 kb wordt, en dat is echt noodzakelijk.....

tampert, kriminalpolizei

• Nappa
  • Laatst online: 10-09 03:26

Nappa

The Barbaric Saiya-jin!

Op dinsdag 12 februari 2002 17:17 schreef F_J_K het volgende:
Kan het zijn dat er extra info in het plaatje verborgen zit. Ik weet niet meer hoe het heet, maar je kan bestanden en andere info in een plaatje/film/etc verbergen. Misschien dat PS daarop vastloopt.

Anders: 512*512*22bits = 704 kB. 512*512*21bits = 672 kB... Voor zover je al zoiets zou kunnen opslaan.
Watermarking bedoel je? Maar dat wordt ook wel ondersteund door photoshop, dus dan zou ie m nog wel kunnen openen lijkt mij.
Op dinsdag 12 februari 2002 18:49 schreef Evilernie het volgende:

[..]

Dat werkt in principe wel, maar ik kan het niet meer opslaan zodat hij 683 kb wordt, en dat is echt noodzakelijk.....
Waarom moet dat perse 683 kb zijn dan?

Alles wat ik zeg kan en zal tegen u gebruikt worden
Scream! Suffer! Panic! | Dark-future Dawnbringer | Unofficial Mordor community

• Evilernie933
Op dinsdag 12 februari 2002 19:09 schreef Nappa het volgende:

[..]

Watermarking bedoel je? Maar dat wordt ook wel ondersteund door photoshop, dus dan zou ie m nog wel kunnen openen lijkt mij.
[..]

Het is een texture voor op een vliegtuig, Als ik dus gewoon die van 769 kb doe, dan zie ik een heel gaar groen patroon uiteindlijk als hij uiteindelijk op het model zit :?

tampert, kriminalpolizei

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Op dinsdag 12 februari 2002 19:09 schreef Nappa het volgende:

[..]

Nee, stegografie (herinner ik me opeens weer). Een korte search levert oa dit op. Je kan bv een .txt verbergen in een .jpg, zdd dat er geen zichtbare veranderingen zijn. Op die manier kan je onzichtbaar berichten versturen via bijv. een pictures newsgroup.
Dat zou ik ook wel eens willen weten...

Verwijderd

openen in paint en printscreen maken met photoshop :)

• Dennis
  • Laatst online: 00:15
Op dinsdag 12 februari 2002 19:15 schreef Evilernie het volgende:
Het is een texture voor op een vliegtuig, Als ik dus gewoon die van 769 kb doe, dan zie ik een heel gaar groen patroon uiteindlijk als hij uiteindelijk op het model zit :?
Misschien is het een beter idee om eens te bestuderen waarom dat zo is? Want ik neem aan dat het voor flightsim is :?

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Op dinsdag 12 februari 2002 19:15 schreef Evilernie het volgende:

[..]

Heb je wel netjes dat tooltje gebruikt wat bij FS2002 zit? Nee he.. dacht ik al :) Dan lukt het niet. Hijs verstopt onder x:\FS2002\gmax\Flightsim\gamepacks\FlightSim\imagetool.exe

Je moet um daarmee omzetten met image > format > nogwat en onder file opslaan als tif (dan hou je je alpha-channel wat weer leuk is voor chrome/glansdingetjes in fs2002.

Ik had een pagina in mijn bookmarks met wat omschrijvingen van de diverse formaten maar die kan ik ff niet vinden.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Pagina: 1