Cisco SOHO 77 IP Toegangs wachtwoord

Pagina: 1
Acties:

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-04 11:59
Hey, we hebben hier een Cisco SOHO 77 router staan voor adsl, dat ding is geinstalleerd door Getronics en we mochten er volgens hun niets in veranderen, alleen volgens onze provider mocht dit wel dus hebben we mbv de seriele poort het wachtwoord van de router veranderd. Dit is allemaal goed gegaan en het werkt via de seriele poort ook gewoon, alleen als ik de router via het netwerk probeer te benaderen via een telnet vraagt hij ook om een wachtwoord maar dit wachtwoord is niet gelijk aan het wachtwoord dat de router via de seriele poort. Hoe kan ik dit wachtwoord veranderen??

Hail to the king baby!

• MeatGrinder
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-10-2025
Uitgaande dat dat ding gewoon IOS draait:

1.inloggen via console port
2."en" #naar enable mode gaan
3."config t" #naar config mode
4."line vty 0 4" #vty's kiezen (0 tot 4)
5."login" #login enablen op vty's
6."password" #password voor vty's instellen
7."ctrl-c" #uit config mode
8."copy run start" #config opslaan

succes.

Verwijderd

Ja het mooie van cisco's is dat je er drie verschillende wachtwoorden op zitten, een voor je console poort, een voor telnet, en een voor de admin rechten. Ik weet niet wat getronics allemaal heeft gedaan, en ik weet niet wat je zelf mag gaan doen. Maar ik hoop voor je dat je weet hoe je met cisco's moet omgaan, want als je dit verneukt, mag je het zelf oplossen, ik zou zeggen blijf er vanaf zolang het goed werkt.
Voor het kraken van je wachtwoord kan je hier kijken:
http://www.cisco.com/warp/public/474/pswdrec_soho77.shtml

Volgende keer effe zoeken op de cisco site!!!!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-04 11:59
Op dinsdag 12 februari 2002 17:14 schreef wizardxx het volgende:
Ja het mooie van cisco's is dat je er drie verschillende wachtwoorden op zitten, een voor je console poort, een voor telnet, en een voor de admin rechten. Ik weet niet wat getronics allemaal heeft gedaan, en ik weet niet wat je zelf mag gaan doen. Maar ik hoop voor je dat je weet hoe je met cisco's moet omgaan, want als je dit verneukt, mag je het zelf oplossen, ik zou zeggen blijf er vanaf zolang het goed werkt.
Voor het kraken van je wachtwoord kan je hier kijken:
http://www.cisco.com/warp/public/474/pswdrec_soho77.shtml

Volgende keer effe zoeken op de cisco site!!!!
Die link die je geeft had ik dus ook al op de cisco site gevonden en als je dan alles uitvoert heb je alleen het wacht woord van de seriele aansluiting veranderd en niet die van de telnet!!
Het leuke is, het ADSL werkte nog niet en iedereen gaf elkaar de schuld, dus wij bellen met de isp die zei dat wij dus in die router mochten komen, zij wisten ook verder niks van dat ding af!!
Dat verhaal van Getronics was alleen maar voor als er dingen aan moesten gebeuren dat je dan ook Getronics belt!!
Maar ik kom er verder denk ik wel uit!!

We hebben trouwens eerst een backupje gemaakt van de config die getronics erin had gezet dus als er wat mee is hebben wij er nooit aangezeten!! >:)

Hail to the king baby!