Toon posts:

Vaag driver probleem 27.xx

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met de detonator 27.xx XP drivers.
Game 4 in 3dmark2k1 werkt hier niet goed op, ik krijg namelijk maar 24,1 fps.

Met de oudere drivers, detonator 23.11 XP, haal ik 33,2 fps in game 4. Dit is een verbetering, maar alsnog niet echt toppie, zeker niet voor mijn systeem. De rest van de 3dmark2001 test loopt zeer goed. Game 1, 2 en 3 hoge fps. Met comparen van de score zie ik dat iedereen wel 36 fps of meer haalt in game 4. Zie screenshot, waar ik detonator 27.20 gebruikte.

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/c.n/3dmarklaag.JPG

Mijn systeem:
- AMD Athlon XP 1700
- 512 mb DDR Pc2100 geheugen (CAS 2)
- MSI Ge-force 3 ti 200 ( 210/440 clock )
- MSI k7t 266 pro 2 mobo
- VIA 4in1 37v drivers
- V-sync off
- AGP AptureSize 128 mb
- AGP 4x

Als game 4 nou wat fps meer zou halen, zou ik een score van zo ongeveer 7100+ moeten halen.

Na een tijdje 3dmarken merk ik dat game 4 helemaal gaar wordt. Het begint te schokken en haperen.

Hoe kan dit allemaal? Ik kan echt nergens een oplossing vinden. Wat ook opvalt is dat het geheugen van mijn gf3ti200 kaart niet hoger wil dan 460. Beetje erg laag nietwaar? Misschien is het geheugen van de videokaart gaar, waardoor game 4 niet goed draait?

Alvast bedankt!

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:50
Hij zou te heet kunnen worden

• floduR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
bepaalde drivers zijn beter in het één dan het ander
de 27.xx serie is een stuk sneller in veel punten
maar moet het bij sommige dingen laten afweten
blijkbaar bij 'nature' dus

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad.

Maar dan ben ik wel de enige met dat probleem ;(

Zijn er nog anderen die dit probleem kennen met 27.xx drivers?

Verwijderd

Op dinsdag 12 februari 2002 16:48 schreef Phaz0r het volgende:
Inderdaad.

Maar dan ben ik wel de enige met dat probleem ;(

Zijn er nog anderen die dit probleem kennen met 27.xx drivers?
Jah, ik heb dat ook gehad met de 27.* versions. Ik heb die reeks meer als "brak" ervaren. Benchmarks liepen op sommige punten (net als jij) niet echt beter (vaak slechter :) ) en onder CMR2.0 merkte ik het al helemaal. Wat kun je eraan doen?
Fijn de 23.12 terugzetten ;)

Maar dat gebeurt wel vaker met "leaked" versies, dat ze niet echt beter presteren. Die 23.12 is nog de meest recente "officiële" Detonator. En het ligt ook veel aan je videokaart. De een reageert weer anders op een bepaalde driver dan de ander.

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:33

justifire

Shut up and squat !!

zou maar snel naar de detonator 27.30 overstappen, die 27.20 was bij mij ook zo brak als de kolere, met die 27.30 is het beter geregeld, maar wil je veel 3d marks dan moet je denk nog ff bij de 23.11/23.12 blijven Maar ja die 27.30 ondersteunt wel zwaardere toepassingen zodat hij bljft presteren onder wat zwaarder grafisch 'werk'Het is maar waar je voor gaat,hoge 3d markscore of een soepel systeempje (dit is mijn ervaring,hoeft voor jou natuurlijk weer niet zo te zijn)

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist ook even de FSB omhoog gegooid naar 140
Draai nu dus op 1550 mhz

Vid kaart staat geclockt op 242 / 450
Deze overclock geeft maar 1 fps meer in game 4!
Volgens mij klopt dat ook niet helemaal, denk dat het probleem gewoon zit in de videokaart / mobo / driver combinatie.
Pagina: 1