Zijn deze videokaarten wel goed???

Pagina: 1
Acties:

• Vodgen
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 19:13
Ik ben toe aan een nieuwe videokaart.
Zoek iets met 64 MB.
Maar in de pricewatch zie ik grote verschillen in prijs.
Nu vraag ik me af of die planken met merknamen als "Noname Geforce", "Pine", "Club3D", "Daytona" en "Powercolour" wel de moeite waard zijn. Er staan er tussen van amper € 100. Wie heeft er ervaringen met zo'n goedkoop plankie?

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
het zijn B-merken, dus vaak minder goed te OCen.
Of het is een GF2MX-400, dan kan je beter iets meer betalen voor een GF2 Ti :P

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-08 21:24
Minder bekende merken hoeven in elk geval zeker geen bagger te zijn. Wel doen duurdere merken vaak beter (sneller) geheugen op de kaarten. En sommige b-merkjes wagen het om heel traag geheugen op een kaart te plakken
Waarom juist 64mb?

[edit]klopt nu beter[edit]

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Op dinsdag 12 februari 2002 16:18 schreef Jesse het volgende:
Minder bekende merken hoeven in elk geval zeker geen bagger te zijn.
Waarom juist 64mb?
Vraag ik me ook af, een 32mb Geforce2 GTS (oid) is veel sneller dan een 64mb Gf2MX kreng.

Noem eens een bedrag dat je wilt uitgeven...
Voor iets meer dan €300 heb je zelfs al 128mb videokaarten (niet dat het boeit qua snelheid of zo...)

• Vodgen
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 19:13
Op dinsdag 12 februari 2002 16:18 schreef Jesse het volgende:
Waarom juist 64mb?
Omdat 64 Mb nu zo'n beetje de standaard is.
Als ik nu een 32 MB kaartje zou kopen loop ik over een tijdje weer achter de feiten aan.
De prijs is niet zo van belang. Het moet gewoon een goede kaart zijn.

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-08 21:24
koop dan een gf2ti of een radeon7500
met een gf2mx400 64mb loop je verder achter dan met een gf2gts 32mb

ddr of sdr en 64 of 128 bits mem maakt ook nog eens uit.

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Als je nou een beetje budget noemt wat je te besteden hebt wordt het echt wat makkelijker om een advies te geven.
Als je iets leuks wilt in de trant van GF2 Ti, vind ik zelf de Leadtek of Asus een van de betere. Iets duurder dan een Pine of Club3D, maar meestal ook iets meer kwaliteit gewoon.

• knarfyboy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-08 21:56
Ik heb zon Powercolor Gefroce 2 GTS, en die draait verrekte goed vind ik. Het is niet het merk, ook al heb je een "Wibra :9 Geforce 3 64 MB DDR". De chipset die erop zit is toch van Nvidia

Verwijderd

het verschil is idd meestal niet zo groot.
Maar noem eens een budget, je kan kaarten van 64 mb van €150 oid tot €650,- krijgen.
En een groot snelheidsverschil :P

Verwijderd

Ik zit er ook naar de kijken, de pine, prolink en powercolor kaartjes zijn veel goedkopen dan de leadtek, hercules en asus kaarten. Ik vraag me af of een deel van dat prijsverschil in het softwarepakket zit. Dat boeit me namelijk toch niet echt.

Ik weet dat de hercules bekend staat om betere 2d kwaliteit doordat deze meer/andere 'filters; gebruikt. Voor de rest heb ik geen idee wat het verschil is. Aangezien ik nog met een tnt1 zit ben ik al een tijdje aan het kijken naar een betaalbare 64 mb titanium.

bijvoorbeeld:
Leadtek Geforce2 Titanium TH 64Mb +tvout € 164,- (Computerland)
Asus v7700 Geforce2 Ti 64Mb DDR € 209,- (MyCom)

eigenlijk wil ik geen 400 pieken voor een videokaart betalen :'(

Er zijn zo veel chipsets en fabrikanten :)

Verwijderd

Als je een goedkoop videokaartje wil met 64Mb, dan kan ik je het volgende zeggen:

Ik heb net een Hercules 3D Prophet 4000 XT kaartje gekocht met een Kyro 1 chip en maar 32Mb RAM.
Hij draait op een oud BX-moederbord (100Mhz bus) met daarop een Celeron 1200Mhz.
In Quake 3 haalt hij de volgende cijfers:
Demo 1 Normal Mode (640x480): 126,7 fps
Demo 1 High Quality (800x600): 92,5 fps
Hij zou veel beter kunnen, maar bij draait hij op een oeroud moederbord, vergeet dat niet.

Dit kaartje kost zo'n 80 Euro, iets meer voor de 64Mb-versie.
2 Opmerkingen:
1) de Kyro 1 en ook de duurdere Kyro 2 hebben een snelle processor nodig om er alles uit te halen. Als je processor trager draait dan pakweg 750 Mhz, dan is een Geforce 2MX 400 een betere keus. Koop NIET de Geforce 2MX 200!
2) Als je een socket 7 moederbord hebt - Pentium 1, AMD K6 enz - koop dan een andere kaart met een Geforce-chip. De Kyros hebben die oude borden soms niet graag.

Zo, als je dus geen echte spelfanaat bent, dan kan ik je uit eigen ervaring mijn Hercules Kyro 1 aanraden.
Ze draait perfekt, en voor alle spelletjes is ie voldoende snel, nogmaals op voorwaarde dat je cpu minstens zo'n 750Mhz haalt. Met een zwakkere cpu is een Geforce 2MX 400 beter.
Laatste ding: de spelletjes van eind dit jaar/volgend jaar zal je met dit kaartje wel nooit met alle instellingen op de hoogste kwaliteit kunnen draaien hoor. Maar een Geforce 3 gaat dat volgend jaar ook niet kunnen, hèhè...

Groetjes;
Cygnus
Pagina: 1