Toon posts:

ADSL netwerk opzetten, hoe?

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
kunnen jullie mij adviseren hoe ik het beste een netwerk kan opzetten tussen 2 pc's en een laptop, waar dan ook adsl internet op moet binnenkomen? Mijn vader wilt dat opzetten, en we zijn er nog niet uit of we een van de pc's om zullen schakelen tot server, om daar adsl op binnen te laten komen, of dat we een aparte router nemen. dan moet een ervan constant aan staan, en dara hebben we geen zin in.

Kan mij worden uigelegd hoe je dit het beste op kan lossen?

• Joeroenho
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Een aparte router is de makkelijkste oplossing. Heb je een MXStream abonnement met een Alcatel SpeedTouch Home Ethernet modem, dan moet je even in de search zoeken hoe je deze omtweakt naar een modem met ingebouwde router.

Amateurcoureur en fervent banktukker

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik al gevonden, maar ben niet bekent in het tweaken van spullen, en daar raden ze dat sterk af (als je er niet bekend mee bent). K zal t eens aan een vriend vragen, die heeft dat al een keer gedaan...
En hoe leg je dat aan in een thuisnetwerk? dat moet namelijk nog aan worden gelegd. lastig he ;)

• Joeroenho
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Je kunt het modem na de tweak rechtstreeks aansluiten met een straight UTP-kabel op de uplinkpoort van een hub, en dan vanaf de hub twee UTPkabels naar de pc's. Moet geen probleem zijn.

Amateurcoureur en fervent banktukker

Verwijderd

Topicstarter
Ah dankje, das wel handig. Een straight cable is 't tegenovergestelde van een cross over cable?

Dus het is 't handigst om gewoon een interne hub kaart in een computer te zetten?

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op dinsdag 12 februari 2002 16:33 schreef cazzer het volgende:
Ah dankje, das wel handig. Een straight cable is 't tegenovergestelde van een cross over cable?

Dus het is 't handigst om gewoon een interne hub kaart in een computer te zetten?
nee dan zal die pc altijd aan moeten staan.
koop voor €50.- een hub en een paar kabels en je kan onafhankelijk internetten.

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Sorry maar echt alles wat je wilt weten staat hier: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/309398/

DIT IS MIJN WEBSITE

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.