Low noise kast

Pagina: 1
Acties:

• RickDB
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-05 21:17
Ik heb een Amd athlon 1.4 ghz met een zalman koeler, maar ik zoek een kast met een voeding die zo min mogelijk geluid maakt. :z
Welk merk kast raden jullie mij aan ?

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:57

Sick Nick

Drop the top!

Misschien praktischer om dan gewoon een stille voeding te kopen?
Alle kasten worden geleverd met of standaard meuk die herrie maakt of met een enermax die wel iets stiller is maar nog steeds hoorbaar is (en veel geld kost)

Neem dan een zalmanvoeding, die heb ik ook en die hoor je gewoon _niet_ :P

Verwijderd

Mja .. Zalman heeft geen 400 watt model toch? Dan kom je niet ver bij het stevigere werk :)

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Nee, alleen 300 Watt dacht ik (tenminste, die van mij wel)

Moet toch genoeg zijn voor een CPU die 80 watt opstookt, een GF4 die (laten we zeggen, want ik weet het niet) 40 tot 50 Watt verbruikt. Dan nog wat losse insteekkaartjes, een paar HD's en een paar drives.

Als je een dual bordje gaat nemen, dan kom je wel in de problemen maar voor een normale top-of-the-line pc die je nu kan kopen is 300 Watt wel genoeg. Zo'n zalman kan tenminste ook die 300 leveren, die standaard meuk haalt dat (helaas) niet.

• RickDB
400 watt hoeft van mijn niet zo, maar ik zoek eigenlijk ook een kast met meer (lucht) ruimte voor de temp (zit tijdens RTCW op silent mode rond de 60 graden) en dus moet er in de kast al een stille voeding inzitten.
Kan ik die zalman koeler ook achterstevoren doen zodat deze lucht eruit blaast in plaats van erin (en levert dit dan veel temp verschil op) ?

• styno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-07 13:20

styno

Koffie? Hmmm, ja, lekkerrr

Op dinsdag 12 februari 2002 16:03 schreef Rick164 het volgende:
Kan ik die zalman koeler ook achterstevoren doen zodat deze lucht eruit blaast in plaats van erin (en levert dit dan veel temp verschil op) ?
Als je pc een tijdje aanstaat blaast de voeding warme lucht je kast in is mijn ervaring. Daardoor mod ik de voedingen altijd zodat deze de lucht uit de kast zuigen. Meteen de ventilator op 7 Volt laten draaien en nog een grote intake ventilator aan de voorkant, ook op 7 Volt en je bent klaar.

Climatechange is a super-wicked problem, but:
"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister
8xLG Neon MonoX 290Wp SMA SB2100TL / MY SR '22

• HaveBlue
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-07 06:20
Een voeding die lucht de kast inblaast :? ? Wat een onzin; leg mij es uit wat je er aan mod en over wat voor voeding je het hebt. Denk je zelf ook niet dat in de tijd van Athlons 2000+ en dergelijke de fabrikanten van voedingen na gaan denken?
Op dinsdag 12 februari 2002 16:42 schreef Styno het volgende:

[..]

Als je pc een tijdje aanstaat blaast de voeding warme lucht je kast in is mijn ervaring. Daardoor mod ik de voedingen altijd zodat deze de lucht uit de kast zuigen. Meteen de ventilator op 7 Volt laten draaien en nog een grote intake ventilator aan de voorkant, ook op 7 Volt en je bent klaar.

"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Op dinsdag 12 februari 2002 16:03 schreef Rick164 het volgende:
Zal best wel kunnen, maar die fan in die voeding blaast zo zacht dat dat absoluut geen nut heeft. Er zit een 80mm fan in die 1200 rpm draait... er komt een heel zacht briesje warme lucht uitzetten hier.
Omdraaien zou ik niet doen, heeft weinig nut voor je airflow plus het feit dat de warme lucht er dan niet goed uit kan.

Verwijderd

Als je pc een tijdje aanstaat blaast de voeding warme lucht je kast in is mijn ervaring. *knip*
Mijn enermax blaast weldegelijk lucht naar buiten en dat geldt denkt ik wel voor alle ATX voedingen van vandaag de dag.

• RickDB
Ik kan nou een tweedehands aopen hq08 kopen voor 80 euro kopen.
Is deze kast goed, en maakt de voeding veel geluid ? :?

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 23:12

Smarron

The bend

Op dinsdag 12 februari 2002 21:36 schreef Rick164 het volgende:
Ik kan nou een tweedehands aopen hq08 kopen voor 80 euro kopen.
Is deze kast goed, en maakt de voeding veel geluid ? :?
Hehe, Aopen .. Goeie kast, maar als je van lawaai houdt (helicopters enzo :)), kun je beter een andere voeding erin zetten.

Ik heb er een Zalman-voeding ingezet, het is wel wat stiller, blijkt dat mijn overige (fans en CPU) koelers |:( dat lawaai nog steeds hoorbaar houden ..

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• Ghost|IA
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-03 09:59
Ik heb die zalman voeding ook gehad, door die rare fingerguard maakte hij toch nog veel geluid. Hij ging vrijwel meteen naar 2150 toeren.
Ook zuigt deze voeding nauwelijks warme lucht uit de kast vond ik toch wel een minpunt.

Ik heb hem toen geruild voor een enermax 365 FCA, en de fan op zijn stilst gezet. (1700 toeren) Deze is NOG stiller dan de zalman voeding, en houdt mijn systeem koeler. De voeding is nu nog steeds wel het enige wat ik KAN horen.

• styno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-07 13:20

styno

Koffie? Hmmm, ja, lekkerrr

Op dinsdag 12 februari 2002 17:14 schreef HaveBlue het volgende:
Een voeding die lucht de kast inblaast :? ? Wat een onzin;
Tja, wat een onzin? Vorige week nog een ATX kast gekocht, en deze voeding blaast de lucht toch echt wel de kast in.
leg mij es uit wat je er aan mod en over wat voor voeding je het hebt.
Simpel, ventilator omdraaien?? 8-) Het merk was trouwens een Target

Climatechange is a super-wicked problem, but:
"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister
8xLG Neon MonoX 290Wp SMA SB2100TL / MY SR '22

• Ghost|IA
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-03 09:59
Rare voedingen maakt target :)
De voeding wordt warm, en dan stuur je die hitte ook nog eens over je processor!

Verder blazen alle voedingen die ik ken, de lucht UIT de kast, dat is normaal gesproken zo.

Verwijderd

Oplossing: Sloop je voeding open, kijk wat voor fan er in zit (waarschijnlijk 12 volt) en koop een PAPST toerengeregelde fan met temperatuursensor, en zet die er in...
:P

• RickDB
Ik heb een oude kast en de voeding van 235 watt daaruit gehaald en heb deze opengemaakt en daar zit een 12 v en 0.13 a waaier in, kan ik deze op een voeding aansluiten die 12 v en 0.14 a heeft ?

• cool0
  • Laatst online: 14-06 16:49

cool0

Ik heb een voeding van de OC shop zo flower power ding WERKT! perfect zitten 2 fans in die voeding en je hoor ze gewoon niet zijn er in verschillende uitvoeringen.

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Op woensdag 13 februari 2002 12:47 schreef Ghost het volgende:
Ik heb hem toen geruild voor een enermax 365 FCA, en de fan op zijn stilst gezet. (1700 toeren) Deze is NOG stiller dan de zalman voeding, en houdt mijn systeem koeler. De voeding is nu nog steeds wel het enige wat ik KAN horen.
Hmmm, wat voor harde schijven heb jij dan? Ik hoor m'n voeding en andere zooi dus niet maar wel die pleuris maxtor schijven (2 maal 7200 rpm dingen....)

• RickDB
Ik heb nu een nieuwe kast bestelt, maar het is onbekend merk maar er zit wel een lownoise 300 watt voeding in.
Wat vinden jullie van deze kast ?

plaatje: http://www.norrod.nl/site/specs.asp?freud=A23&lang=nl
Pagina: 1