Sinds kort kan je bij widexs in de dns ook zelf CNAME entries maken, dan werkt bij mij nog niet helemaal goed, ik wil een .nl domein op mijn eigen machine thuis hosten, maar ik heb een dynamisch ip, maar een wel vast url. Ik heb dus alle dnsdingen bij service.widexs.nl met cnames aan mijn hostname gelinkt,
dit staat nu ongeveer bij widexs:
domein.nl. CNAME mijn_machine.ergens.com.
www CNAME mijn_machine.ergens.com.
* CNAME mijn_machine.ergens.com.
Het probleem is dat www.domein.nl en ik.domein.nl wel werken, maar dat domein.nl niet werkt. Mijn eigen machine heeft als hostname shadax.sha en als ik nu dns lookup voor domein.nl doe met als nameserver ns1.widexs.nl dan geeft hij aan te gaan zoeken naar domein.nl.shadax.sha . Dat gaat natuurlijk fout, want buiten mijn eigen netwerk kent er niemand .sha-domeinen. Lokaal gaat het trouwens ook fout, want shadax.sha heeft in de dns geen wildcard staan. Maar weet iemand hoe ik er voor zorg dat hij niet gaat kijken bij domein.nl.shadax.sha?
dit staat nu ongeveer bij widexs:
domein.nl. CNAME mijn_machine.ergens.com.
www CNAME mijn_machine.ergens.com.
* CNAME mijn_machine.ergens.com.
Het probleem is dat www.domein.nl en ik.domein.nl wel werken, maar dat domein.nl niet werkt. Mijn eigen machine heeft als hostname shadax.sha en als ik nu dns lookup voor domein.nl doe met als nameserver ns1.widexs.nl dan geeft hij aan te gaan zoeken naar domein.nl.shadax.sha . Dat gaat natuurlijk fout, want buiten mijn eigen netwerk kent er niemand .sha-domeinen. Lokaal gaat het trouwens ook fout, want shadax.sha heeft in de dns geen wildcard staan. Maar weet iemand hoe ik er voor zorg dat hij niet gaat kijken bij domein.nl.shadax.sha?