dns

Pagina: 1
Acties:

• shadax
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Sinds kort kan je bij widexs in de dns ook zelf CNAME entries maken, dan werkt bij mij nog niet helemaal goed, ik wil een .nl domein op mijn eigen machine thuis hosten, maar ik heb een dynamisch ip, maar een wel vast url. Ik heb dus alle dnsdingen bij service.widexs.nl met cnames aan mijn hostname gelinkt,
dit staat nu ongeveer bij widexs:
domein.nl. CNAME mijn_machine.ergens.com.
www CNAME mijn_machine.ergens.com.
* CNAME mijn_machine.ergens.com.

Het probleem is dat www.domein.nl en ik.domein.nl wel werken, maar dat domein.nl niet werkt. Mijn eigen machine heeft als hostname shadax.sha en als ik nu dns lookup voor domein.nl doe met als nameserver ns1.widexs.nl dan geeft hij aan te gaan zoeken naar domein.nl.shadax.sha . Dat gaat natuurlijk fout, want buiten mijn eigen netwerk kent er niemand .sha-domeinen. Lokaal gaat het trouwens ook fout, want shadax.sha heeft in de dns geen wildcard staan. Maar weet iemand hoe ik er voor zorg dat hij niet gaat kijken bij domein.nl.shadax.sha?

• shadax
  • Niet online
ok, foutje van mij met nslookup, als je zoekt naar domein.nl dan probeert hij het als hij het niet kan vinden met shadax.sha erachter, als ik naar domein.nl. kijk dan zegt hij: "*** ns1.widexs.nl can't find domein.nl.: Server failed"

Verwijderd

Je moet een punt (.) achter je domain zetten

Verwijderd

Euhm..dat is toch betaald?

• shadax
  • Niet online
Waar moet ik een punt achter zetten? Zowel bij de widexs service page
(domein.nl. CNAME mijn_machine.ergens.com.) als bij de lookups gebruik ik punten..

• shadax
  • Niet online
Domeinnamen kosten geld ja en bij widexs betaal je dat zelf, omdat je verder geen banners hebt enzo en je de domeinnaam op je eigennaam zet..
http://www.widexs.nl/domnaam.html

• KMK
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:57

KMK

www.domaincontroller.com

een gratis DNS server...
Dus reg een domain en maak zo veel sub's aan als je wilt
naar je vrienden met adsl of kabel bijvoorbeeld
of als je ergens een naam voor nodig heb erg fijn.
/me heeft het domian voidt.net
en mijn thuis pc via adsl is nu bv kmk.voidt.net etc. kan ook meerdere namen invoeren andere IP nummers..
Ik zat eerst bij http://soa.granitecanyon.com
maar die zijn zo onbetroubaar als de nete dus dat was niet fijn deze is wel goed..
hij is van www.saxen.net geloof ik

Would you like to know more?!! [StarShip Troopers] - Void Station

• shadax
  • Niet online
Ondersteunt die ook CNAME? Ik heb dus geen vast ip, ik krijg iedere 36 uur een nieuw ip, een dns update voor A entries is gewoon niet handig voor mij. Bij widexs heb je ook gratis dns, update iedere 15 minuten, ipv 1x per dag, zoals www.domaincontroller.com . Je kan trouwens bij widexs ook onbeperkt a,cname en mx entries maken. Widexs werkt volgens mij ook wel goed, alle subdomeinen werken ook, alleen bij de versie zonder iets ervoor (http://domein.nl) geeft "host not found".
Pagina: 1