Each year, the Rainforest is responsible for over 3000 deaths from accidents, attacks or illnesses. There are over 700 things in the rainforest that cause cancer. Join the fight now and help stop the Rainforest before it's too late
En anders zoek je even een korte tutorial over vi.
"He took a duck in the face at two hundred and fifty knots."
emacs
jove
joe
nano
pico
ae
ee
ed
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
dd if=/dev/tty of=bestand
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Weet je wat, ik houd het bij picoOp dinsdag 12 februari 2002 16:19 schreef mithalph het volgende:
cat > bestand
dd if=/dev/tty of=bestand
Ok ik wist dat linux niet zo simpel zou zijn maar een HOWTO voor een editor vind ik toch wel een beetje overdrevenOp dinsdag 12 februari 2002 15:59 schreef _Squatt_ het volgende:
Ik gebruik altijd 'nano'. Misschien staat er bij jou ook 'pico' geinstalleerd.
En anders zoek je even een korte tutorial over vi.
Each year, the Rainforest is responsible for over 3000 deaths from accidents, attacks or illnesses. There are over 700 things in the rainforest that cause cancer. Join the fight now and help stop the Rainforest before it's too late
in vi:
'i' om te editen, met escape g je terug naar de gewone 'mode'.
:q om te stoppen
:q! om geforceerd te stoppen (zonder te schrijven)
Je kan bijv. ook :wq doen
Het nadeel van vi vind ik dat je niet kan zoeken (of ik kan het gewoon niet
Verwijderd
bv: man vi
dit geeft je alle informatie over vi en hoe daarin te werken... trouwens, geeft je ook links naar tutorials en specifieke VI hulp, zoals hoe om met vi html pagina's te bouwen enz.
Happy hunting.
Haahahaha grapjas, er zit maar een heeeeeeeeeeeel klein verschil tussen dos-edit en vi hoorOp dinsdag 12 februari 2002 16:44 schreef _DPC_Null2k het volgende:
[..]
Weet je wat, ik houd het bij pico
[..]
Ok ik wist dat linux niet zo simpel zou zijn maar een HOWTO voor een editor vind ik toch wel een beetje overdreven
Als je dos edit gewent ben is mcedit het makkelijkst, anders is vi the way to go
Als je alleen maar af en toe een config filetje moet editen of aanmaken heb je idd genoeg aan de krappe functies van bijv. dos-edit, maar als je aan het programmeren gaat schiet je met zo iets toch echt te kort hoor, en dan komt vi (of emacs voor de mafkezen onder ons
Rookworst zonder R is ook worst.
Kan wel, gewoon in command mode (ESC) / (slash) intikken en dan je search query (of regexp). Opnieuw zoeken door nog een keer / in te tikken.Op dinsdag 12 februari 2002 16:48 schreef saviour het volgende:
Het nadeel van vi vind ik dat je niet kan zoeken (of ik kan het gewoon niet)
Met '/zoekterm' zoek je naar 'zoekterm', vooruit in de tekst. Met '?zoekterm' zoek je achterwaarts. Hij selecteert ook meteen de matches voor je zodat je ze makkelijker ziet, wat je met ESC ongedaan kunt maken. Om naar de volgende match te gaan gebruik je '/' met enter, de vorige is natuurlijk '?' met enter...Op dinsdag 12 februari 2002 16:48 schreef saviour het volgende:
Het nadeel van vi vind ik dat je niet kan zoeken (of ik kan het gewoon niet)
* odysseus gebruikt vi voor al het console-edit-werk...gelukkig is er nog geen emacso-zealot opgestaan
Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.
emacs rulez!Op dinsdag 12 februari 2002 19:51 schreef odysseus het volgende:
gelukkig is er nog geen emacso-zealot opgestaan. Krijg je een holy war tussen emacs- en vi-aanhangers
...
vi zuigt!
disclaimer: deze post is niet serieus bedoeld. ik gebruik zelf ook vi
PSN: Houtvlot
Ohja, klopt! Ik ben in de war met aeOp dinsdag 12 februari 2002 19:42 schreef jvreuls het volgende:
[..]
Kan wel, gewoon in command mode (ESC) / (slash) intikken en dan je search query (of regexp). Opnieuw zoeken door nog een keer / in te tikken.
hmm..interresant...dat ga ik ook proberen. | ik tuxs veilig!
iedereen weet het, maar niemand komt op de gedachte - blooming
mama ik ben mOrPhie kwijt geraakt, krijg ik nu een nieuwe :P
wees je zelf!