spastiche drop down divs

Pagina: 1
Acties:

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-09 20:33
ik moet voor een klant van ons een drop down menu in z'n website duwen.

nu moeten de divs automatisch weer dood gaan (settimeout(show(NULL), 7000)

en als er op de rest van de page geklikt wordt moeten ze ook sluiten.

als er echter op een div zelf wordt geklickt mag hij niet slutien, als de muis op een layer blijft mag hij ook blijven.

als er dus vanaf gegaang wordt, moet ie na 7 seconden dicht.

ik krijg het niet voor elkaar om de onmouseover te pakken op een layer. en ook niet om de settimeout van een andere div dood te meppen. hierdoor blijven nadat je over verschillede div's bent geweest sommige layers over met een timeout van 200 enzo, hierdoor gaan ze soms direct weer dicht,

weet iemand een oplossing?

openkat.nl al gezien?

• Bluestorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-08-2022
Dat van dat ergens anders klikken in de pagina kun je doen met een onBlur (kan ook anders, misschien wel netter) maar dat heb ik gebruikt op http://www.componence.com/ (english/dutch menu...)

Voor het stoppen van andere timeouts bestaat een functie...

myTimeout = setTimeout("myFunction()",timeout)

en iets van unsetTimeout(myTimeout);

of dit de echte naam is weet ik niet... moet je even opzoeken in de reference... als dit niet is wat je zoekt moet je je vraag even duidelijker forumuleren of illustreren met een voorbeeld, want echt duidelijk is het niet.

Tenminste... dat [ denk / zie / weet ] ik... | Javascript obfuscator | foto's en video's uploaden

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

clearTimeout Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~pcvandam/TNET/growl.gif

• Bluestorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-08-2022
dat was 'm inderdaad... * Bluestorm was te lui om te zoeken :)

Tenminste... dat [ denk / zie / weet ] ik... | Javascript obfuscator | foto's en video's uploaden

• killercow
jah cleartimeout had ik al, maar waneer moet ik die dan triggeren als hij direct al van de div af is aangezien er een table in zit.

t voorbeeldje draait hier:

http://genie.eromagazine.nl

sorry dat het erotisch getint is maar agh, dat zijn we stiekem toch wel gewend met z'n alle

openkat.nl al gezien?

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Gewoon zon soort constructie:

bumpity=setTimeout();

onmouseover="clearTimeout(bumpity)"
onmouseout="bumpity=setTimeout('closeAll()',500)"

Zelf doe ik altijd een timeout van 0.5 sec ofzo. Dat werkt lekker (7 seconden is rete irritant). Voordeel is dat je dan ook geen andere dingen hoeft te bedenken, als klikken ergens sluit de menu's etc.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:15
7 seconden? Rare werkgever...
In die tijd heeft iemand het menu allang weggeklikt omdat het te lang duurt en irriteert.

• killercow
zoals jullie mischien even kunnen gaan bekijken moet er in een van de menu's een password ingevuld kunnen worden, kortom deze moet zeker eventjes up blijven.
als ik idd met een timeout van 0.5 s werk dan krijg je idd maar heel af en toe van dit soort fouten, maar dit kan dus niet.

Onmouseover etc willen niet werken aangezien de timeout alleen opnieuw aagezet kan worden en neit veranderd.
Onmouseover /onfocus etc werken ook niet echt omdat het een div is met een table erin, kortom je bent niet gefocussed op de div.

Sluiten van een timer kan ook neit zomaar want dan moet hij wel bestaan, hoe bekijken we dat dan weer?

ik wordt beetje moedeloos, ze moeten ook gewoon normale dingen vragen :P

release date is namenlijk 15 ferbuari :( :) :?

openkat.nl al gezien?

• Dennis
Sja als je zo weinig tijd hebt moet je maar naar www.brainjar.com gaan en dan dat menu gebruiken of ombouwen naar je eisen.

En dit is niet lullig bedoeld, maar hoe goed kun je javascripten? Want je noemt een hoop dingen waarvan je zegt dat het niet kan, terwijl het volgens mij allemaal goed mogelijk is. Zeker met nieuwe(re) objectmodellen.

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Onmouseover etc willen niet werken aangezien de timeout alleen opnieuw aagezet kan worden en neit veranderd.
Bullshit
Onmouseover /onfocus etc werken ook niet echt omdat het een div is met een table erin, kortom je bent niet gefocussed op de div.
onfocus moet je vergeten, onmouseover is prima bruikbaar (de hele wereld gebruikt eht tenslotte).
Sluiten van een timer kan ook neit zomaar want dan moet hij wel bestaan, hoe bekijken we dat dan weer?
Dan maak je hem toch eerst aan? :P (check de eerste ergel van mn vorige post..)

Maar goed.. volg de raad op van dennis en ga naar brainjar of zoek op "hiermenu" in Google. Das ook wel een goeie compatibele (maar wel erg zware).

• killercow
naja oke, ik geloof het wel, igg bedankt voor de hulp, topic mag door gaan zet e voor nu wel even hiermenu in,
ik kan best redelijk jscripten alleen kom er nu niet echt uit, want hij luisters toch echt niet naar die onmouseovers :(

ben niet echt thuis in de object modellen etc maar de syntax etc en basic functies ken ik allemaal wel.

alvast bedankt.

openkat.nl al gezien?

• Dennis
Volgens mij heb je weinig aan javascript als je de objectmodellen niet goed kent :P
Pagina: 1