Toon posts:

Hoe heatsink losmaken om AS3 aan te brengen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik heb een billige heatsink op de onboard video chip, en op de via chip ook, nu wil ik die vervangen een mooie zalman NB32 en dan AS3 eronder smeren, maar nu vraag ik me af hoe ik deze heatsink het beste los kan krijgen, met een mesje eronder wrikken? er hard aan trekken? heb ik dan niet dalijk de chip in handen?
En hoe maak ik die chip dan schoon? met wasbenzine? of iets anders?

Verwijderd

Met voorzichtigheid en preciesie.

Verwijderd

Op dinsdag 12 februari 2002 15:03 schreef Jaromir het volgende:
Nou, ik heb een billige heatsink op de onboard video chip, en op de via chip ook, nu wil ik die vervangen een mooie zalman NB32 en dan AS3 eronder smeren, maar nu vraag ik me af hoe ik deze heatsink het beste los kan krijgen, met een mesje eronder wrikken? er hard aan trekken? heb ik dan niet dalijk de chip in handen?
En hoe maak ik die chip dan schoon? met wasbenzine? of iets anders?
invriezen werkt :)

• pt0x
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-01-2025

pt0x

Why are we here..

elke keer als ik dit ook vraag (zit ook met dat probleem) krijg ik lame antwoorden

mensen wees is ff duidelijk
ik bedoel strax kan ik een sleutelhanger gaan maken van mijn gforceje...en dat wil ik NOG niet

dus aub ff duidelijk wezen over de beste manier om dit te doen...

dank u ;)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Ik heb de verschillende heatsinks altijd los gekregen door ze te draaien.. Je moet wel redelijk veel kracht gebruiken, maar mij is het nog altijd op die manier gelukt..

Tja, en hoe je hem verder schoon moet maken ligt ook een beetje aan hoe de heatsink vantevoren bevestigd is.. Als er een soort lijm is gebruikt, wil wasbenzine nog wel eens lastig zijn.. Een scherp mesje wil nog wel eens bruikbaar zijn!

Verwijderd

Op dinsdag 12 februari 2002 15:09 schreef Jeff_P het volgende:
elke keer als ik dit ook vraag (zit ook met dat probleem) krijg ik lame antwoorden

mensen wees is ff duidelijk
ik bedoel strax kan ik een sleutelhanger gaan maken van mijn gforceje...en dat wil ik NOG niet

dus aub ff duidelijk wezen over de beste manier om dit te doen...

dank u ;)
ik ga geen lame antwoord :?
invriezen werkt echt.. ok dan zal ik het uitleggen

1-haal vid.kaart uit PC
2-leg vid.kaart in vriezer (in plastic zakje)
3-wacht tot hij bevroren is (de thermal paste (soort beton meestal) is nu opgedroogd)
4-zet schroevendraaier onder heatsink
5-por zachtjes geef wat tikjes tot hij eraf gaat
6-schuur de oude termal paste restjes van de chip af..

• Felix08
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 20:32
Je kan ook je computer ff een paar uurtje benches laten draaien waardoor ie lekker warm wordt. Dan snel uitzetten en die heatsinks eraf trekken. (Wel voorzichtig natuurlijk.)

Videokaart in de vriezer leggen werk ook wel. Mobo in de vriezer leggen dus denk ik ook wel >:)

Als je sink er recht omhoog aftrekt, onstaat er vacuum tussen de chip en de sink, hierdoor komt de heatsink moeilijk los. Je kan dan proberen om je heatsink een beetje de draaien in het horizontale vlak!! Dus niet eraf wippen!! Tja ut kan wel, maar op eigen risico!
Pagina: 1