Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[forum-request] Scriptrequest forum

Pagina: 1
Acties:
  • 206 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik heb thuis: een hoek waar ik alle zooi in gooi, dan blijft de rest tenminste opgeruimd :)

Dus, als we een scriptrequest forum maken, zijn er er vanaf in /13 /14; en in /15 hoeft niemand meer te zeiken dat de topics op slot gaan. Er hoeft ook niet echt actief gemod te worden, omdat er toch niemand zit daar >:)

Idee?

• El Jefe
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Idee voor een nieuwe thema? :P

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

Op dinsdag 12 februari 2002 15:00 schreef Nielsz het volgende:
...omdat er toch niemand zit daar >:)
Volgens mij loopt zo'n forum vrij snel vol :P

En dan stromen /13 /14 ook weel vol met mensen die een script hebben dat ze niet aan de gang krijgen :P

• Nielsz
  • Niet online
Op dinsdag 12 februari 2002 15:01 schreef OProg het volgende:

[..]

Tja, maar niemand reageert daar :)

• OProg

OProg

Molletje

Op dinsdag 12 februari 2002 15:02 schreef Nielsz het volgende:

[..]

Tja, maar niemand reageert daar :)
Ik zeg dat daar echt wel mensen gaan reageren :P

• Nielsz
  • Niet online
Op dinsdag 12 februari 2002 15:02 schreef OProg het volgende:

[..]

Ik zeg dat daar echt wel mensen gaan reageren :P
Nou niet door mij :) Ik ga niet daar rondhangen: "goh, eens kijken of ik nog wat mensen aan scripts kan helpen" :)

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Gewoon GOT betaalt maken, eenmalig 10 euro dan rotten die schrapers ook wel op, daarnaast kan van dat geld eens een fatsoenlijke db gekocht worden ofzo.

Verwijderd

Kunnen meteen alle topics met scriptvragen die op slot zijn gegaan daar naar toe :P

Verwijderd

Nou in de programmeerforums komen dan minder mensen omdat ze allemaal ff snel een scriptje willen hebben! De echt tweaker maakt ze toch zelf en download ze niet (op mij na dan :))

• OProg

OProg

Molletje

Op dinsdag 12 februari 2002 15:03 schreef Nielsz het volgende:

[..]

Nou niet door mij :) Ik ga niet daar rondhangen: "goh, eens kijken of ik nog wat mensen aan scripts kan helpen" :)
Niet door jouw idd, maar er gaan daar mensen elkaar helpen door scrips te 'sharen' en die gaan dan naar /13 /14 als het niet werkt :P

• Nielsz
  • Niet online
Op dinsdag 12 februari 2002 15:06 schreef OProg het volgende:

[..]

Niet door jouw idd, maar er gaan daar mensen elkaar helpen door scrips te 'sharen' en die gaan dan naar /13 /14 als het niet werkt :P
Die kicken we dan weer net zo hard terug :)
Op dinsdag 12 februari 2002 15:04 schreef GSMboy het volgende:
Nou in de programmeerforums komen dan minder mensen omdat ze allemaal ff snel een scriptje willen hebben! De echt tweaker maakt ze toch zelf en download ze niet (op mij na dan :))
De echte discussies in /14 gaan niet over programma's die niet werken, maar over ontwerpen van programma's en dat soort dingen
/kort door de bocht

• Twynn
  • Laatst online: 24-11 16:08
Op dinsdag 12 februari 2002 15:04 schreef raptorix het volgende:
Gewoon GOT betaalt maken, eenmalig 10 euro dan rotten die schrapers ook wel op, daarnaast kan van dat geld eens een fatsoenlijke db gekocht worden ofzo.
Mjah, maar als ze wel betalen komen ze zeiken dat ze recht hebben op een antwoord omdat ze betaald hebben...

Verwijderd

Op dinsdag 12 februari 2002 15:01 schreef OProg het volgende:

[..]

Script-Requests zijn niet voor niks verboden :+

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:39

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Op dinsdag 12 februari 2002 15:04 schreef raptorix het volgende:
Goed id opzich..
En nieuwe db is niet nodig dan, niet alle gebruikers gaan mee..

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-11 00:21
Mij lijkt het een beetje overbodig, ik denk dat er genoeg sites op internet zijn waar kant en klare scripts staan en dat een script request forum nu niet echt bevordelijk is voor de kwaliteit die wij op GoT willen handhaven. Als wij namelijk zo'n forum zullen openen zal dat ook te merken zijn in de andere hieraan gerelateerde fora, en dan niet positief schat ik zo in.

• Nielsz
  • Niet online
Op dinsdag 12 februari 2002 16:15 schreef Morgoth het volgende:
Mij lijkt het een beetje overbodig, ik denk dat er genoeg sites op internet zijn waar kant en klare scripts staan en dat een script request forum nu niet echt bevordelijk is voor de kwaliteit die wij op GoT willen handhaven. Als wij namelijk zo'n forum zullen openen zal dat ook te merken zijn in de andere hieraan gerelateerde fora, en dan niet positief schat ik zo in.
Dat forum is er juist voor om de slechte qualiteit uit de normale fora te trappen. En als ik zeg: "op hotscripts.com staat wel wat voor je"; krijg ik opeens allemaal boze blikken :?
Dus daarom, flikker het maar in 1 forum, en dan kan iedereen zien dat het geven van scripts in een forum niet werkt.

• Oefening
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik vind het wel een goed idee eigenlijk. De andere fora blijven op deze manier aardig clean en de noobs zijn ook tevreden (want believe me, bijna alle scripts op verzamelsites zijn óf van kutkwaliteit, óf ze zijn niet begrijpelijk genoeg voor een noob). Beetje het hk-idee zeg maar (en dat werkt ook redelijk tot goed). :)

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:19
Goed idee
Afbeeldingslocatie: http://www.sassiessite.f2s.com/images/Smilies/schudlach.gifAfbeeldingslocatie: http://www.sassiessite.f2s.com/images/Smilies/Idea2.gif

Verwijderd

Dan moeten de "help mij script doet niet, zoeken jullie de fout" topics er ook in, maar dan gaat het wel weer snel richting n00b forum en dat lijkt mij ook niet de bedoeling.

• raptorix
  • Laatst online: 17-02-2022
Plus dat we Botjes kunnen bouwen die hun automatisch om de 20 minuten uitkafferen, volspammen, etc. Met dat soort lui valt toch niet te communiceren aangezien normaal niet veel verder komen als communiceren via sms

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

* ACM vindt het geen goed idee.

• wizzard
  • Laatst online: 01-05 07:23
hehehe wizzard vind het een zeer goed idee

Anders sluit alle os forums ook maar want er zijn genoeg sites te vinden met informatie over besturingsystemen,overclocken,games,enz,enz >:)

Dan houden we alleen de huiskamer over (of heb je die ook al ergens anders :9

MMO-Cataclysm We need people who can write !!!! want to be a news poster do ask :)

Verwijderd

Ik hoop dat deze suggestie een grap is, dit is wel een ontzettende non-oplossing.

• wizzard
  • Laatst online: 01-05 07:23
he he niet te serieus denken he bij het opstarten van me browser wil ik toch echt wel het lijstje forums zien die ik graag zie :) :)

Afgelopen paar uren nogal een discussie gehad over webscripts vandaar de (niet serieuze uithaal :) )

MMO-Cataclysm We need people who can write !!!! want to be a news poster do ask :)

• MAZZA
  • Laatst online: 13:35

MAZZA

Barbie is er weer!

Jah goed idee! En dan met een google search erin!

• razor-x
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-07 08:33
Op dinsdag 12 februari 2002 21:37 schreef MAZZA het volgende:
Jah goed idee! En dan met een google search erin!
damn ja das handig!
ik vind het ook altijd zo lastig om google [ctrl-enter] in mijn adres balkie te zetten :Y)

Ik vind het verder een beetje vaag id :P (voor nielsz wel handig uiteraard ;) )

• mbravenboer
  • Laatst online: 06-11 01:34
* mbravenboer bekijkt de slotjes in P&W van vandaag ...
* mbravenboer schrikt .

Ik kan niet zeggen dat ik een script-request forum niet echt iets zou vinden, maar wellicht is het in een iets andere vorm wel iets.

Er zijn veel topics over problemen met open-source software die je kan gebruiken op je site ( polls, fora, counters etc). Het huidige beleid van P&W is min of meer om echt volledige verzoeken direct te sluiten. Uiteraard zijn vragen echter weer wel toegestaan als men er zelf mee bezig is. Vaak zijn het echter toch pruts-topics die eigenlijk vrijwel altijd toch veroorzaakt worden door een gebrek aan kennis in bijvoorbeeld PHP.

Ik denk echter dat hier toch weer te weinig topics over zijn en bovendien bieden deze topics vrijwel nooit iets interessants. Interessante topics in P&W laten we sowieso al open.

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

Verwijderd

Op dinsdag 12 februari 2002 21:53 schreef mbravenboer het volgende:
Uiteraard zijn vragen echter weer wel toegestaan als men er zelf mee bezig is. Vaak zijn het echter toch pruts-topics die eigenlijk vrijwel altijd toch veroorzaakt worden door een gebrek aan kennis in bijvoorbeeld PHP.
Idd php en ook mysql lijken de laatste tijd wel erg moeilijk te worden gezien het aantal topics daarover.
pw-modjes verzin er wat op!

• McVirusS
  • Laatst online: 23-10 00:49
Op dinsdag 12 februari 2002 22:00 schreef borganism het volgende:
pw-modjes verzin er wat op!
www.php.net
www.phpbuilder.com
www.devshed.com
www.mysql.com
www.google.com

D*mn I am good.

Ik vind dit idee trouwens heel slecht maar weet vrij zeker dat het sarcastisch bedoelt was :). Zo'n soort forum zou de rest van de Devschuur® forums naar beneden trekken aangezien het een publiek gaan aantrekken wat niet de doelgroep van GoT is (lees: wat wij niet op GoT willen hebben ;)). Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik zelf niet zo heel veel op P&W kom omdat grootste deel van de topics vragen zijn over PHP die je in 3 seconden met PHP.net kan vinden en het andere deel buiten mijn kennisgebied ligt :). Lite-mods are doing a very great job though :).

• JvS
  • Laatst online: 14:41

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op dinsdag 12 februari 2002 18:15 schreef ACM het volgende:
* ACM vindt het geen goed idee.
hhhhhm, ik vind het niet direct een heel slecht idee. Ik denk ook niet direct dat het het niveau van de rest van het forum naar beneden trekt, want dat is toch al geen superdeluxe-tweaker-niveau meer (ik bedoel, topics in AV met "hoe sluit ik mijn pc op me stereo aan" etc etc |:() en mensen die een script nodig hebben, zijn iets vaker dan gemiddeld toch wel een beetje serieus met PC's bezig.

Ik denk alleen dat het geen succes gaat worden, maar wie weet toch wel.

Een ding: Als het er ooit van mocht komen, komt er Wat mij betreft ook de regel "topic kicken is uit den boze" en verder blijft het forum uit de active topics >:).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Nielsz
  • Niet online
Op dinsdag 12 februari 2002 22:49 schreef JvS het volgende:

[..]
Ik denk alleen dat het geen succes gaat worden, maar wie weet toch wel.
Maar de vraag is: wat is de definitie van succes?
Is het forum succesvol als:
a) het forum vol komt
b) er 'regulars' zijn
c) vragen ook echt beantwoord worden
d) de zooi uit /14 is?
e) geen van bovenstaande, waardoor 9 v/d 10 topics in /15 over het sluiten van topics meteen afgedaan kunnen worden met: -kijk, we hebben het geprobeert met zo'n forum, maarja, dat werkt gewoon niet-

* Nielsz ziet een win-win situatie ;)

McVirusS: O-) ;)

• JvS
  • Laatst online: 14:41

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op dinsdag 12 februari 2002 23:03 schreef Nielsz het volgende:

[..]

Maar de vraag is: wat is de definitie van succes?
Is het forum succesvol als:
a) het forum vol komt
Nee
b) er 'regulars' zijn
c) vragen ook echt beantwoord worden
d) de zooi uit /14 is?
Ja
e) geen van bovenstaande, waardoor 9 v/d 10 topics in /15 over het sluiten van topics meteen afgedaan kunnen worden met: -kijk, we hebben het geprobeert met zo'n forum, maarja, dat werkt gewoon niet-
Ook dan IMO
* Nielsz ziet een win-win situatie ;)
Nou zijn er natuurlijk wel nadeeltjes te bedenken :o. Het zou de erg luie mensch teveel richting /14 en /13 en devschuur trekken. _DE_ plek op het forum waar "zelf doen" hoog in het vaandel gehouden wordt. We zouden 'm natuurlijk onder General Chat kunnen plaatsen >:).

* JvS wil even benadrukken dat ik het fijn vind om 'openbaar' te kunnen discusseren en meedenken, maar dat er aan deze uitspraken geen rechten ontleend kunnen worden!.

Een "jamaar hij zij van wel" reactie gaat dus niet op prijs gesteld worden, mocht er een beslissing genomen worden. (de reden waarom we vaak intern discusseren :o).
McVirusS: O-) ;)
* JvS :?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Nielsz
  • Niet online
Nielsz :? :+
Ik reageerde ff op McVirusS :)
Pagina: 1