IRQ en adres aanpassen lukt niet

Pagina: 1
Acties:

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-08 08:35
Mja, firmware = moeilijk dus verplaats maar als'k verkeerd zit.

Maar het probleem is dus dat bij mijn seacom serial kaartje de extra poorten standaard op com 5 en 6 installed worden terwijl ik het op 3 en 4 moet hebben.
Volgens de manual is de "com poort nummer" afhankelijk van het adres (input/output range) van de serial poorten maar dat kan ik dus niet aanpassen. Ook niet nadat ik "use automatic settings" heb uitgevinkt.

Iemand nog ideeën?

• witchdoc
echt niemand een idee?

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:23

4x2

lộn xộn quá

Gebruik je windows 2000 of XP?
Die doen daar nl verschrikkelijk moeilijk mee, mij is het ook nog niet gelukt om het handmatig aan te passen.

leeg

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:09

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Als je met 2000/XP het systeem als ACPI ingeinstalleerd hebt, dan wordt aanpassen idd bijzonder lastig. Door het als een standaard systeem te installeren kun je het volgens mij wel zelf opgeven.

He who controls the Spice, controls the Universe.

Verwijderd

Het kan ook zijn, dat de BIOS van de PC de poorten 3 en 4 vasthoudt, omdat de ingebouwde seriele poorten daarop in te stellen zijn. Vooral VIA chipsets hebben daar een handje van.

Houdt er ecter wel rekening mee, dat COM1 en COM3, net als COM2 en COM4 niet tegelijk te gebruiken zijn. Dat wil zeggen, dat alles wel herkend wordt. Maar gebruiken kan alleen na elkaar en niet tegelijk.

Als bijvoorbeeld een modem op COM1 zit, en een fototoestel op COM3, kun je het modem niet kunt gebruiken terwijl je het fototoestel uitleest, en andersom. Met muizen en tekentabletten is het nog erger, die moet je eerst uitzetten of loskoppelen, en rebooten.

Met COM5 en 6 heb je dat probleem niet. Die kun je rustig gebruiken terwijl COM1 en 2 ook in gebruik zijn.
8-)

• witchdoc
PC is een simpele windows98 bak.

hooi: da's misschien met com poorten op het MB maar met appart PCI kaartje?!

Verwijderd

Als het moederbord geen compoorten heeft ? Lijkt me stug. Mobo compoorten kun je vrijwel nooit op iets anders dan com1/4 instellen. En zelden krijg je een VIA chipset zo ver dat een PCI-kaart com1/4 mag instellen. Instellen wel, maar werken ho maar.

Het is nog erger, als het moedrbord kapotte compoorten heeft, helpt het vaak niet eens om ze in de BIOS uit te zetten, en een los PCI/ISA kaartje voor com1 en com2 te gebruiken, omdat ze simpelweg niet vrij worden gegeven.

• witchdoc
hehe, ok dan, maar dat zegt nog altijd niet waarom ik mijn pic kaartjes pci poorten niet van adres kan veranderen.
Hij laat niet eens toe dat'k het proberen.
Beetje zelfde effect als je dat "laat windows automatisch beheren" hokje hebt aangevinkt
Pagina: 1