Helaas ben ik bij plaatsen van me athlon vergeten te kijken of er geen stickertje over me cache geplakt zat. dus na alles geplaats te hebben. FUCK...!!!!. hij doet het niet meer en zie ik later dat er een cache dingetje is afgebroken. Is cache nog vast te solderen
Verwijderd
Ik zal je eens wat zeggen, dat is niet best voor zo`n ding, dat kun je (bijna) niet reparen, nieuw kopen!Op dinsdag 12 februari 2002 14:30 schreef mast3r het volgende:
Helaas ben ik bij plaatsen van me athlon vergeten te kijken of er geen stickertje over me cache geplakt zat. dus na alles geplaats te hebben. FUCK...!!!!. hij doet het niet meer en zie ik later dat er een cache dingetje is afgebroken. Is cache nog vast te solderen
Wat bedoel je precies met: "Cache afgebroken" ?
-
Verwijderd
ja, ik snap er ook de ballen van!Op dinsdag 12 februari 2002 14:32 schreef daNpy het volgende:
huh? stickertje over cache en dan doet iet niet omdat ie afbreekt?
nee nee, ik had een athlon gekocht en daar zat een garantie zegeltje over het cache of weerstandjes wat het ook zijnOp dinsdag 12 februari 2002 14:33 schreef Dymlos het volgende:
ik denk dat hij zijn bruggen bedoeld en er 1tje heeft vanaf gesloopt. das niet zo mooi!
Verwijderd
Gemold, nieuwe kopen, of natuurlijk iemand vinden met een zeeeeeer kleine soldeerbout. (ergens anders een pinnentje aan elkaar solderen, en je bent nog meer de lul)
Verwijderd
dat zijn je bruggen ! l1 l2 l3 l4 enzOp dinsdag 12 februari 2002 14:35 schreef mast3r het volgende:
[..]
nee nee, ik had een athlon gekocht en daar zat een garantie zegeltje over het cache of weerstandjes wat het ook zijnmaar iig daar is er een tussen uit komen rollen
roelleerdOp dinsdag 12 februari 2002 14:35 schreef Dymlos het volgende:
ja we willen pics ! en je user icon roeleerd zwaar !
ik heb geen pic's
zijn geen bruggen daar zit weer een ander stickerje overheen, er zitten bobbeltjes onder dus dat lijkt me niet (socket AOp dinsdag 12 februari 2002 14:37 schreef mast3r het volgende:
[..]
roelleerd
ik heb geen pic's
Verwijderd
Waarom trek je dat stickertje er dan ook af??? Het zat daar toch zeker lekker?? ofnie?
MAarja, kut voor je...
MAarja, kut voor je...
k was vergeten om daar naar te kijken, maar ja weer wat geleerd. Gelukkig was me mobo niet defectOp dinsdag 12 februari 2002 14:38 schreef Pindakaas het volgende:
Waarom trek je dat stickertje er dan ook af??? Het zat daar toch zeker lekker?? ofnie?
MAarja, kut voor je...
Die stickers hoor je toch ook gewoon te kunnen laten zitten?
Verwijderd
Nee hij had een spacer over zijn athlon gedaan, de spacer zat gedeeltelijk DUS over het stickertje. Doordat de spacer drukte op het stickertje, drukte het stickertje op de bruggetjes/cache en daarop kwam nog eens een zwaar waterkoelblok, tja en dan is het gebeurd... Maar hij had nog garantie
.
Misschien domme opmerking 
Maar is dat niet zo'm smd componentje? kan je dat niet weer vastplakken met bison electro?
Maar is dat niet zo'm smd componentje? kan je dat niet weer vastplakken met bison electro?
Q6600, 6144MB, WD 160GB & Maxtor 400GB,NVidia 8600GT, Samsung SH-S202N, NEC ND-2510A, SB Audigy 2
dit kwam ik na een paar minuten zoeken tegen afgelopen zaterdag :
in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!
Dat zijn kleine condensatortjes, bedoeld om de spanning binnenin de processor wat af te vlakken (beter voor de stabiliteit). Die dingen zouden er niet af mogen vallen: ze zitten vastgesoldeerd.
Als er wel eentje afgevallen is, is dat een productiefout of een gevolg van megalompheid. In beide gevallen zou ik proberen of ik garantie krijg.
Als je core nog heel is, dan is het geen gevolg van een koeler die je er scheef op hebt gezet.
Misschien het gevolg van een uitschietende schroevedraaier?
Als de processor nieuw is en je weet zeker dat je niet lomp hebt gedaan (dwz: er zitten geen krassen en dergelijke op de CPU), dan heb je nog gewoon garantie. Als de winkelier dat niet geeft, dan is 'ie een grote lul. Dreigen met de consumentenbond en dergelijk (knokploeg)...
Als er wel eentje afgevallen is, is dat een productiefout of een gevolg van megalompheid. In beide gevallen zou ik proberen of ik garantie krijg.
Als je core nog heel is, dan is het geen gevolg van een koeler die je er scheef op hebt gezet.
Als de processor nieuw is en je weet zeker dat je niet lomp hebt gedaan (dwz: er zitten geen krassen en dergelijke op de CPU), dan heb je nog gewoon garantie. Als de winkelier dat niet geeft, dan is 'ie een grote lul. Dreigen met de consumentenbond en dergelijk (knokploeg)...
Macbook Pro
das niet goed.... doet ie het nog???Op dinsdag 12 februari 2002 16:06 schreef talin het volgende:
[afbeelding]
Verwijderd
ziet er dood uit, mijn xp heeft ook een mooie zwarte plek.... nogal doodOp dinsdag 12 februari 2002 16:06 schreef talin het volgende:
[afbeelding]
Verwijderd
Volgens mij is dat bij mij ook het geval.Op dinsdag 12 februari 2002 16:16 schreef RonnieB82 het volgende:
[..]
das niet goed.... doet ie het nog???
Sja da krijg je als je 1,85V over je Tbird zet en em overclockt van 900 naar 1100. Maar hij doet et nog perfect hoor. Hij heeft geen stickertje nodig om te werken.
nope die is overleden .Op dinsdag 12 februari 2002 16:16 schreef RonnieB82 het volgende:
[..]
das niet goed.... doet ie het nog???
t was een 1200 er zit nu een 1333 in , en als die overlijd is de 1400 aan de beurt
in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!
hmm hier stond wel iets meer over qua voltage .Op dinsdag 12 februari 2002 16:34 schreef Tweakert het volgende:
[..]
Volgens mij is dat bij mij ook het geval.
Sja da krijg je als je 1,85V over je Tbird zet en em overclockt van 900 naar 1100. Maar hij doet et nog perfect hoor. Hij heeft geen stickertje nodig om te werken.
neem meteen een 2000+ ben je weeer effe klaarOp dinsdag 12 februari 2002 17:14 schreef talin het volgende:
[..]
nope die is overleden .
t was een 1200 er zit nu een 1333 in , en als die overlijd is de 1400 aan de beurt
2x MT v3 | EMS v149 VNS v119 BMS v113 | Home Battery Control for Home Assistant & Node-RED | M5Stack RS485 | AstraMeter as virtual CT002
nee geen megalomp heid ik had alles heel voorzichtig geinstalleerd, maar ik heb hem al teruggebracht. NU maar hopen dat dit niet zo lang duurt als dat Abit mobo vanOp dinsdag 12 februari 2002 16:13 schreef RetepV het volgende:
Dat zijn kleine condensatortjes, bedoeld om de spanning binnenin de processor wat af te vlakken (beter voor de stabiliteit). Die dingen zouden er niet af mogen vallen: ze zitten vastgesoldeerd.
wat ben ik dan blij dat ik processoren koop zonder troep er op........ NIKS zat er op...
dus kon ik unlocken en alles maar doen......
Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel
Verwijderd
Volgens mij schrijft AMD voor dat er GEEN stickers op de CPU wogen worden geplakt. Nu weten we waarom..
fout van die zaak dusOp dinsdag 12 februari 2002 18:06 schreef Hooi het volgende:
Volgens mij schrijft AMD voor dat er GEEN stickers op de CPU wogen worden geplakt. Nu weten we waarom..
maar als die overlijd ?Op dinsdag 12 februari 2002 17:34 schreef cold het volgende:
[..]
neem meteen een 2000+ ben je weeer effe klaar
wat dan ?
garantieOp dinsdag 12 februari 2002 18:50 schreef talin het volgende:
[..]
maar als die overlijd ?
wat dan ?
Verwijderd
niet dat ik helemaal doorheb waar het overgaat. maar volgens mij bedoel je die kleine rechthoekjes om je core (niet de brugstreepjes) en als je het lukt om die eraf te 'breken' dan ben jij mega lomp of zo bovenop je heatsink hangenof uitschieten onder je heatsink met een schoevendraaier. maar wat veel logischer is is een fabricage fout
volgens mij heb jij het hele verhaal niet gelezen of je bent gewoonOp dinsdag 12 februari 2002 19:11 schreef jurian het volgende:
niet dat ik helemaal doorheb waar het overgaat. maar volgens mij bedoel je die kleine rechthoekjes om je core (niet de brugstreepjes) en als je het lukt om die eraf te 'breken' dan ben jij mega lomp of zo bovenop je heatsink hangenof uitschieten onder je heatsink met een schoevendraaier. maar wat veel logischer is is een fabricage fout
Verwijderd
Maak niks uit hoor, hoekje mogen gewoon brokkelen.Op dinsdag 12 februari 2002 19:11 schreef jurian het volgende:
Bij mij 4 hoekjes aan gort, draait lekker op 1200@1430
Verwijderd
Nee IntelOp dinsdag 12 februari 2002 18:52 schreef mast3r het volgende:
[..]
garantie
errrrrr, right. je geld als smd er weer op solderen, als de garantie niet werktHey kun je niet gewoon proberen om die cash gewoon als smd'tje er weer op te solderen?? het is te proberen als je garantie teminste niet meer werkt....
Das dus zekers geen cache, aangezien dat gewoon op de die zit. Zoals iemand al zei, dat zijn SMD condensatoren, en die kun je met een fijne soldeerbout/bison elektro (ken ik niet) terugplakken.
edit:
even een kwoot er bij
even een kwoot er bij
Bij mij zit er zo'n soort "prijsstikkertje" met iets van een prductienummer erop. Hij zit op de regio van de L7 bruggen (dus niet op de smd's). Zal ik die eraf halen of lekker laten zitten?
edit: Als AMD zegt dat er geen stikker op mogen dan haal ik 'm er wel van af
edit: Als AMD zegt dat er geen stikker op mogen dan haal ik 'm er wel van af
Pagina: 1