Toon posts:

cd branden in xp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik zit met volgend probleem, in xp kan ik geen cd's meer branden. Even uitleggen. Bezit een PIII 500 mobo soltek bx chipset, en een oudere brander van wearness 2-2-6 speed (IDE). In win 98 nooit problemen gehad. Nu xp geinstalleerd en het gaat niet meer. Met nero 5572 doet zich volgend probleem voor. Tijdens het opstarten van het programma crasht de pc steeds tijdens "scanning SCSI/IDE...". Ook met andere soft zoals easy cd creator 5.0 platinum en clonecd blijft mijn pc hangen !!!!!. Heb reeds verschillende config. uitgeprobeerd IDE 1 : HDD (master) & CDROM (slave) IDE 2 : CDRW en alle mogelijke combinaties. Niets werkt !!! De CDRW kan wel lezen en er zijn geen foutmeldingen !!!
Wie weet raad???

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-04 16:18

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

WindowsUpdate al bezocht? Nieuwste drivers al geinstalleerd?

Verwijderd

Topicstarter
ja dat heb ik gedaan. Zonder resultaat.

Verwijderd

deed ie t ook al niet toen je nog geen burn software had geinstalleerd? Zo te horen heb je al die proggies getest, maar je weet dat Nero en Easy cd Creator samen problemen geven?

• IQM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:08

IQM

Heb je de nieuwste ASPI drivers wel geinstalleerd ?

kijk anders eens op

www.goldenhawk.com

Bij hielp het !

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik nu gedaan en het doet er niets aan. Ik moet er nog bij vertellen dat :
ik voordien de CRROM en CRRW op IDE 2 had staan. Een shareware cd brand software liet tijdens het opstarten weten dat dit geen ideale conf was. Na herschikken van de kabels namelijk HD en CDRW op IDE 1 en CDROM op IDE 2 was het probleem van de baan. Ik blij !!!! Echter vorige week een nieuwe HD gekocht, deze op dezelfde manier geplaatst als bovenstaande config, opnieuw xp geinstalleerd en tot mijn grote verbazing weer hetzelfde probleem als voorheen. Ik kan er niet meer aan uit, het spookt !!!!!
Pagina: 1