Partitie verdwenen/corrupt/unknown type :(

Pagina: 1
Acties:

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:13

Cyphax

Moderator LNX
Topicstarter
Ik heb een 60GB IBM HD geinstalleerd en met Diskmanager gepartitioneerd, ging prima. Maar toen na de reboot bleek de 2e partitie van de eerste HD (die zat er al in en alleen daarover gaat dit verhaal) niet meer te werken. Windows geeft de foutmelding "Geen toegang tot D:\
Een apparaat dat op het systeem is aangesloten, werkt niet."
Dit is dus foute boel want ik wil wat er op die partitie staat niet kwijt :'(
Partition magic 5 in DOS ziet maar 1 partitie (C:) van de max grootte van die hd, maar dat klopt gewoon ook niet :(
als ik namelijk in dos die C partitie bekijk is die nog wel gewoon hetzelfde.
Data Advisor van Ontrack zag een onbekende partitie ofzo, maar kon er ook niets mee...
Loskoppelen van die nieuwe slave drive deed niets (wishful thinking :( )
Ik snap hier nix van :(
Heeft Diskmanager nou mijn partitie verkaaid of wat? Ik wil 'm terug, ik heb verder niets veranderd... het enige dat van die schijf nog werkt is de C partitie waar Windows op staat.
Ik heb verder geen programma's om te proberen dus als iemand een suggestie doet "probeer <insert programma here>", zet dan een link naar waar ik een trial ofzo kan downloaden als je die hebt... De rest zoek ik wel op...

HD's zitten trouwens zo erin:

- Master:
+ c
+ d
- slave:
+ momenteel 1 partitie maar. e dus.

Saved by the buoyancy of citrus

• Sogree
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 03-04 23:57

Sogree

..::te huur::..

Enige wat ik zo vlug kan bedenken is dat diskmanager die andere partitie "hidden" heeft gemaakt.

Een VEEEEEEL beter programma dan diskmanager is partition magic (alles vanaf 4.0 tot 7.0) Je zal zelf moeten zoeken, gebruik google of een of ander file-share progje ervoor. Met dit programma kun je ook (als hij "hidden" is) de partitie weer zichbaar maken met de "unhide" optie

• MaikelG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

MaikelG

^^

Op woensdag 13 februari 2002 02:22 schreef Sogree het volgende:

Een VEEEEEEL beter programma dan diskmanager is partition magic (alles vanaf 4.0 tot 7.0) Je zal zelf moeten zoeken, <knip>
Dat schreef ie dus zelf al dat ie dat geprobeerd heeft :)

Maar goed, ik denk dat je met een recovery tool aan de slag moet, iets als "Lost and Found", "Easyrecovery" of een dergelijk programma. Dat zijn progs waar je wel voor moet (nou ja, moet ... :D ) betalen.

By the way is dit wel een goeie waarschuwing voor het werken met die Drive install van IBM, blijkbaar kan het goed fout gaan. Ik zal het onthouden als ik binnenkort zelf ook weer een nieuwe IBM (120GXP :9~ ) ga aanschaffen.

^^ 4 mega pixels - BF1 / Discord: bierrrrrtje

• MaikelG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

MaikelG

^^

Op woensdag 13 februari 2002 08:56 schreef MaikelG het volgende:

[..]

Dat schreef ie dus zelf al dat ie dat geprobeerd heeft :)

Maar goed, ik denk dat je met een recovery tool aan de slag moet, iets als "Lost and Found", "Easyrecovery" of een dergelijk programma. Dat zijn progs waar je wel voor moet (nou ja, moet ... :D ) betalen.

By the way is dit wel een goeie waarschuwing voor het werken met die Drive install van IBM, blijkbaar kan het goed fout gaan. Ik zal het onthouden als ik binnenkort zelf ook weer een nieuwe IBM (120GXP :9~ ) ga aanschaffen.
edit:
:
Ik denk trouwens dat PQmagic een hidden partitie wel zou hebben opgemerkt. Of je zou het nog eens moeten proberen met PQmagic 7, de nieuwste versie dus. Er moet meer aan de hand zijn dan alleen een hidden partitie, anders zouden PQmagic en DOS elkaar niet tegenspreken over de partitie grootte.

^^ 4 mega pixels - BF1 / Discord: bierrrrrtje

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:13

Cyphax

Moderator LNX
Topicstarter
De partitie zelf was niet meer te redden maar de data dus wel. De demoversie van Lost&found heb ik aanvankelijk gedownload en die liet zien welke data een aangeschafte versie zou kunnen recoveren. Da's wel effe handig! :P
Een niet-demo heeft alle data op een andere partitie gezet.
Dit is idd een goede waarschuwing voor diskmanager. Ik reinstall de hele boel gewoon en maak de partities eerst aan, dan is het ook niet erg als een andere partitie vernaggeld wordt.
Dus lost&found ruled maar niet de demo :)

Saved by the buoyancy of citrus

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-03 04:02

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Partitionmagic mag mijn PC ook niet.. ben 40 gig aan films kwijt die ik juist op Drome had verzameld |:(

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

• Se7enth_son
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-04 15:44

Se7enth_son

Eindelijk mn Supra mkIV!

Op woensdag 13 februari 2002 19:30 schreef Cyphax het volgende:
De partitie zelf was niet meer te redden maar de data dus wel. De demoversie van Lost&found heb ik aanvankelijk gedownload en die liet zien welke data een aangeschafte versie zou kunnen recoveren. Da's wel effe handig! :P
Een niet-demo heeft alle data op een andere partitie gezet.
Dit is idd een goede waarschuwing voor diskmanager. Ik reinstall de hele boel gewoon en maak de partities eerst aan, dan is het ook niet erg als een andere partitie vernaggeld wordt.
Dus lost&found ruled maar niet de demo :)
Ik heb hier een vergelijkbaar probleem als de topicstarter:
Ik ben gewoon in windows bezig en ik wil ff een mp3 luisteren (die op m'n D-schijf staat), blijkt dat m'n hele partitie weg is. En dat terwijl ik 1 minuut ervoor een spel geinstalleerd had op m'n D-schijf (die toen dus nog goed was). Met Fdisk gekeken, blijkt dat m'n logische partitie in m'n extended partitie is verdwenen. Gevolg: 110GB kwijt.

Ik heb Lost&Found v1.06 (full-version) en ook EasyRecovery om eventueel data terug te krijgen, maar is er geen programma die weer mijn logische partitie terug kan vinden?

Ik heb overigens L&F ff geprobeerd op een oude schijf van me, maar ik was er niet blij mee: Ik had een partitie 'ge-quickformat' om te recoveren, maar het programma maakte er niet veel van. Ik had al m'n data wel terug, maar bijna alles was corrupt :(

Nog een vraag: hoe kan ik zomaar, terwijl windows nog gewoon bezig was, een partitie kwijtraken? Ik wil namelijk niet dat dit geintje nog een keer gebeurt.

Openbaar vervoer is iets wat je brengt van een plaats waar je niet bent, naar een plaats waar je niet naar toe moet, op een moment dat het je niet uitkomt | Supra specs

Pagina: 1