ik heb gisteren Linux madrake 8.1 ff gedownload. waren 3 cd's. Ik heb de eerste Iso even gefrituurd en het viel me op dat WinXpPro die cd dus helemaal niet kan lezen nadat ik hem had gebakken. Ik reboot mijn pc met de Linux cd erin (Die overigens wel succesvol was gamaakt) en hij boot keurig van cd. Is het normaal dat Windows die cd's niet herkent ofzo? Of heb ik de cd toch verkeerd gefrituurd?
Verwijderd
M$ ondersteund geen niet-MS filesystems....
mac, linux, en al het andere wat je kan vinden zal windoos dus herkennen als een ongeformatteerd medium
mac, linux, en al het andere wat je kan vinden zal windoos dus herkennen als een ongeformatteerd medium
Probeer ze eens in je andere lade te doenOp dinsdag 12 februari 2002 13:57 schreef EvilFox het volgende:
ik heb gisteren Linux madrake 8.1 ff gedownload. waren 3 cd's. Ik heb de eerste Iso even gefrituurd en het viel me op dat WinXpPro die cd dus helemaal niet kan lezen nadat ik hem had gebakken. Ik reboot mijn pc met de Linux cd erin (Die overigens wel succesvol was gamaakt) en hij boot keurig van cd. Is het normaal dat Windows die cd's niet herkent ofzo? Of heb ik de cd toch verkeerd gefrituurd?
Zit jij op school ofzo
Als het goed is is het allemaal iso9660 filesystem format! Dus kan elk systeem dat daarvoor ondersteuning heeft hem lezen! Windows in elk geval... 
Ik zou die cd maar eens effe checksummen...
Google, Het mirakel van de 21e eeuw!!!!
Psies. Waarschijnlijk is die CD gewoon gaar gedownload. Even controleren of hij wel goed is met md5sum. Hij hoort gewoon te werken. Dus waarchijnlijk zijn de pakketten op de CD dan ook brak.Op dinsdag 12 februari 2002 14:26 schreef active2 het volgende:
Als het goed is is het allemaal iso9660 filesystem format! Dus kan elk systeem dat daarvoor ondersteuning heeft hem lezen! Windows in elk geval...
Trouwens, het hoeft niet per see iso9660 te zijn, wan Linux gebruikt de Rockridge extra's, terwijl Microsoft zijn eigen Joliet-uitbreiding gebruikt voor extra mogelijkheden. Maar het moet wel leesbaar zijn.
Als het brak zou zijn, zou hij er niet van kunnen booten...Op dinsdag 12 februari 2002 14:41 schreef Valium het volgende:
[..]
Psies. Waarschijnlijk is die CD gewoon gaar gedownload. Even controleren of hij wel goed is met md5sum. Hij hoort gewoon te werken. Dus waarchijnlijk zijn de pakketten op de CD dan ook brak.
[..]
Maar je zou hem idd moeten kunnen lezen..
http://www.akaxaka.tk/ - "Knowledge is power. Power corrupts. Study hard, be evil." - 4 Jaar GoT en nog steeds niet evil: er moet een verband zijn...
Sorry, maar dit is toch echt bullshit, er bestaan namelijk geen filesystemen voor CD-Roms! Een CD-Rom is altijd ISO9660 met een eventuele extensie zoals Microsoft Joliet voor lange bestaansnamen. Mac heeft ook zo'n extensie die belet dat CD's met die Mac extensie gelezen wordt door Windows, maar gewone ISO9660 CD's moet zowel Mac als Linux als Windows kunnen lezen. Mijn conclusie: Het is een gare download!Op dinsdag 12 februari 2002 14:00 schreef splitz het volgende:
Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage
Nooit van UDF gehoord zeker?Op dinsdag 12 februari 2002 17:48 schreef DGTL_Magician het volgende:
Sorry, maar dit is toch echt bullshit, er bestaan namelijk geen filesystemen voor CD-Roms! Een CD-Rom is altijd ISO9660 met een eventuele extensie zoals Microsoft Joliet voor lange bestaansnamen.
Een cdrom hoeft n.l. niet perse ISO9660 te zijn.
Edit: Zo, hier heb je nog een linkje ook:
http://www.trylinux.com/projects/udf/
En hoe noemen we ISO9660 ? Juist, da's dus een filesysteemOp dinsdag 12 februari 2002 17:48 schreef DGTL_Magician het volgende:
[..]
Sorry, maar dit is toch echt bullshit, er bestaan namelijk geen filesystemen voor CD-Roms! Een CD-Rom is altijd ISO9660 met een eventuele extensie zoals Microsoft Joliet voor lange bestaansnamen.
Verder kan ik elk bestandssysteem op een CD fikken... ext2, ext3, noem maar op, ik brand het zonder problemen.
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
Die mac blokkering ? Over welke blokkering heb je het ? En als het illegaal is, dan is het standaard antwoord 'Nee'Op dinsdag 12 februari 2002 19:11 schreef Electro het volgende:
Enigzins offtopic maar kan ik met linux die mac blokkering omzeilen?
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
Verwijderd
Sorry ik bedoelde:
Ik vraag dus niks illegaals (bij mijn weten dan).... Mac heeft ook zo'n extensie die belet dat CD's met die Mac extensie gelezen wordt door Windows, ...
Verwijderd
En toch wil ik het antwoord hierop (als dat er is) hier niet in dit topic zien!Op dinsdag 12 februari 2002 19:20 schreef Electro het volgende:
Sorry ik bedoelde:
[..]
Ik vraag dus niks illegaals (bij mijn weten dan).
Die beveiliging stoppen ze er niet voor niks op. Het is dus wel degelijk illegaal.
De fout kan ook verderop in de CD zitten. Dan boot hij wel, maar geeft fouten tijdens installatie. Het booten gebeurt namelijk buiten het filesystem om via El Torito. Ongeveer net zoals in de MBR op je HD. Als je daar een partitie verknalt kun je vaak wel booten, maar gaat hij later op zijn plaat.Op dinsdag 12 februari 2002 17:44 schreef theJKid het volgende:
[..]
Als het brak zou zijn, zou hij er niet van kunnen booten...
Maar je zou hem idd moeten kunnen lezen..
als je ze van www.linuxiso.org hebt gehaalt akn het wel kloppen, de 2e is een corrupt cd'tje.
Ik heb al 2 keer gdl, en een vriendje ook en allebij geen succes.
later bij een andere pc kon die hem wel lezen, alleen er stonden 3 bestanden op: 2 zonder naam en 1 bestand van 2,5 gieg!!!!:)
de 1e cd deed het bij mij wel, daar staat ook de rawwrite op dus die moet windoos wel kunnen lezen.
Ik heb al 2 keer gdl, en een vriendje ook en allebij geen succes.
later bij een andere pc kon die hem wel lezen, alleen er stonden 3 bestanden op: 2 zonder naam en 1 bestand van 2,5 gieg!!!!:)
de 1e cd deed het bij mij wel, daar staat ook de rawwrite op dus die moet windoos wel kunnen lezen.
Als het niet moeilijk is, dan zal het wel makkelijk zijn
Euhm, CD==ISO9660 of Joliet hoor, dus ongeacht of de cd vol staat met linux, windows, mac of andere software, als het os de ene cd kan lezen kan het ook de ander lezen.Op dinsdag 12 februari 2002 14:00 schreef splitz het volgende:
Ik denk dat Xtra Problems gewoon weer eens raar deed ofzo
edit:
Rookworst zonder R is ook worst.
Het is niet echt als beveiliging bedoeld volgens mij.. alleen hebben ze ook geen moeite gedaan om compatible te blijven met iso9660.Op dinsdag 12 februari 2002 19:22 schreef nelske het volgende:
[..]
En toch wil ik het antwoord hierop (als dat er is) hier niet in dit topic zien!
Die beveiliging stoppen ze er niet voor niks op. Het is dus wel degelijk illegaal.
Sorry Nelske, maar daar is niets illegaals aanOp dinsdag 12 februari 2002 19:22 schreef nelske het volgende:
[..]
En toch wil ik het antwoord hierop (als dat er is) hier niet in dit topic zien!
Het is gewoon een bep. formaat die alleen door een mac te lezen is (net als de flops die op een mac zijn gemaakt).
Vergelijk het maar met ntfs en fat32. Als je fat32 draait kun je gaan ntfs zien (andersom wel) echter als je dit wel via een tool voorelkaar krijgt is er niets aan de hand
Verwijderd
Kan wel zijn, maar aan Mac CD's heb je vrij weinig onder Linux. De enige reden die ik ervoor kan verzinnen is om voor illegaal gebruik namelijk, tenzij het om een programma gaat dat opensource is o.i.d.
Beetje grijs gebied dus
Beetje grijs gebied dus
dd roeleertOp dinsdag 12 februari 2002 18:37 schreef moto-moi het volgende:
Verder kan ik elk bestandssysteem op een CD fikken... ext2, ext3, noem maar op, ik brand het zonder problemen.
cdrecord dev=0,0,0 /dev/hdaOp woensdag 13 februari 2002 13:40 schreef warp het volgende:
dd roeleert
Pagina: 1