[RedHat] Evolution install - db3 header fout.

Pagina: 1
Acties:

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Dag daaaaaaaaag, op aanraden van Nelske's tutorial ;) wilde ik Evolution maar eens proberen, dus ik wil het installeren, echter ik krijg een fout, nml:
checking db3 header version... configure: error: Found db.h is not version 3.1.17
Ik heb echter net db3 en db3-devel versie 3-3.2.9-4 geinstalleerd.

Hoe kan dit? Nog beter, hoe verhelp ik het?

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-08 08:59

Valium

- rustig maar -

3.2.9 is GEEN 3.1.17. Foutmelding lijkt me duidelijk zat. Er staat niet minstens versie zoveel, maar HET MOET VERSIE ZOVEEL zijn.

Waarom installeer je niet eerst een binary om te kijken of het je wel bevalt?

• Ronald
  • Nu online
Evolution is beetje zuig. het doet het ALLEEN met db3 versie 3.1.17

Wat evolution hiervoor aanvoerd is: elke evolution versie heeft compatible database formaat.

Ik heb evolution zelf gecompiled (lijk jij ook te doen) met een hogere release van db3. omdat te laten werken moet je het ./configure script en een 3 tal (dacht ik) source files van een kleine edit voorzien.

[edit] Wat valium aanvoert is zeker geen slecht plan. op mijn 1100 mhz athlon duurde de compile maar liefts 3 !! uur

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• saviour
  • Niet online
Pff, nou bedankt dan. Als het bij jou al 3 uur duurde zal het bij mij nog veel langer zijn :o

Maar als ik dit zo hoor lijkt het me verstandiger om een andere client te zoeken. Dan doe ik dat wel..

Erg vreemd trouwens dat het niet kan met een nieuwere versie.

Verwijderd

saviour: Ximian heeft gewoon binaries op hun ftp server staan voor alle grote distro's.

Waarom installeer je die dan niet?
De reden waarom de oude versie van db3 gebruikt wordt is door nitenite al aangegeven ;)

• _Squatt_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op dinsdag 12 februari 2002 14:25 schreef nitenite het volgende:
[edit] Wat valium aanvoert is zeker geen slecht plan. op mijn 1100 mhz athlon duurde de compile maar liefts 3 !! uur
Is dat inclusief gal, gtkhtml en bonobo-conf ?

Want op mijn P3-650 duurde evolution maar 2 uur.
(Jammer dat ik daarvoor zo'n beetje heel gnome moest compileren :) )

"He took a duck in the face at two hundred and fifty knots."

• _JGC_
  • Laatst online: 00:17
Ik heb gewoon de Debian packages uit unstable gevist, werkte perfect in Woody. Draai nu unstable overigens :)
Pagina: 1