Toon posts:

[COOLING] AMD 1400 mhz hoe beter?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey,
ik heb nu een AMD 1400, 256 mb ram enzo on (zie sign)
maar hij word te warm (vind ik) hij is idle 46 ofzo maar na 3 dagen ofzo draai ie gewoon constant 52 terwijl als ik hem stess de eerste dag hij mooi 49 blijft (zelfs na een zwaar 3D game)
hoe komt dit?
ik gebruik deze koeler (maar dan voor AMD?)
Afbeeldingslocatie: http://www.compu-city.com/beelden/titan.jpg
( titan cooler ball bearing fcpga < 1,5 ghz)
er zit Artic silver 2 tussen de cpu en de koeler dus :( 1 case koeler die wegblaast en 1 vanonder die er in blaast

Verwijderd

?? is dit een socketA koeler dan?

uit ervaring is gebleken dar orb-8ige koelers niet zo goed koelen en veel lawaai maken

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:19
als eerste, vaak heb je in een kast, waar je coolers plaatst van die hele leijke rekjes zeg maar voorzitten met van die hele kleine gaatjes, haal die er maar eeerst een uit en zet daar een Fingerguard voor.

En misschien een nieuwe cooler. als je echte cooling wil, neem je een Alpha ofzow

• lange
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-06-2025

lange

Boom Boom?

schaf eens een ander koelertje aan dat zal al een hoop helpen.

denk hierbij bv. aan een alpha pal 8045 met delta 80mp fan of een swiftech mc(x)...

Verwijderd

Op dinsdag 12 februari 2002 13:53 schreef Prikkeldraad het volgende:
?? is dit een socketA koeler dan?

uit ervaring is gebleken dar orb-8ige koelers niet zo goed koelen en veel lawaai maken
nou der staat fcpga das socket 370 en socket 370 staat gelijk aan socket a dus is een socket a koeler!

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:07
Op dinsdag 12 februari 2002 14:00 schreef Dymlos het volgende:

[..]

nou der staat fcpga das socket 370 en socket 370 staat gelijk aan socket a dus is een socket a koeler!
Jammer dat een Socket 370 Intel is en Socket A AMD.
En er zit nogal wat warmteverschil tussen die 2 procs.

Verwijderd

Topicstarter
yep socket a. Maar ik had gehoord nadat je een CPU en een KOELER aan elkaar maakte met artice silver dat je het dan er niet meer vanaf kreeg?
't is een socket a koeler maar vond de pic nie zosnel :D
voor AMD

Verwijderd

Op dinsdag 12 februari 2002 14:08 schreef icekiller het volgende:
yep socket a. Maar ik had gehoord nadat je een CPU en een KOELER [b]aan elkaar maakte[/b[ met artice silver dat je het dan er niet meer vanaf kreeg?
Aan elkaar maakte? Weet je wel waar koelpasta (geen koellijm) voor is??

Verwijderd

Topicstarter
ja is voor beter te geleiden tussen de CPU en de koeler...

[edit]
beter warmte te geleiden

• EmilneM
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09-2023
maakt dat ding geen pokkenherrie? en dan nog slecht koelen ook? koop een alpha of swiftech 80 mm blok met een Papst of enermax fan erop..........koelt goed en is stil >:)

• mr_obb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-01 17:28

mr_obb

Lakse Perfectionist

Deze Titan koelers staan niet bekend om hun goede prestaties en duurzaamheid. Ik zou voor low-budget eens gaan kijken naar coolermaster. Als geld geen probleem is kan je inderdaad gaan kijken naar Alpha of SwiftTech koelers.

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-05 11:19

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Die temps die je hebt zijn absoluut niet slecht voor een TB1400 hoor. Ik denk dat menig tb1400 eigenaar jaloers kan zijn op jouw temps.

Hoe warm is de omgevingstemp btw?

I'm not as think as you stoned I am

Verwijderd

Topicstarter
[b]Op dinsdag 12 februari 2002 16:19 schreef WooK
is 27 C
en um over die prijzen hoeveel komen die dingen?
want ik woon in België,, dus ben ik niet echt veel met pricewatch

[edit]
en hoeveel herrie maken die vergeleken met de mijne?

Verwijderd

icekiller, ja mag blij wezen als je die temperaturen met de mijne vergelijkt.. mijn tb1400 (niet oc-ed) wordt idle nu 50 graden en stressed 63 :r . En dat is dus met mijn gloednieuwe Thermosonic Thermoengine 4210 erop met zalman koelpasta (scheelde weer een paar pegels tov arctic silver ;) ). Ik wordt hier niet blij van :(

Verwijderd

Topicstarter
maar um het spijt me maar die koeler die hier boven staat is gemod met een koelertje van een 1.1ghz.. scheelde 2 graden ;)

Verwijderd

mijn tempie's stressd -7 idel -1 LOL
waterkoeling met tec

Verwijderd

Topicstarter
heb het gevonden.. de intake fan power dingie is kapot :D (hoe technis ;)) ff gemaak tmet plakband nu is mijn kast 26 en cpu 44

Verwijderd

Mijn athlon 1,4 loopt rond de 52-55 graden met een Alpha Pal 6035 en 3 extra fans in mijn kast (1 intake + 2 slotfans met een opening in de kast). Kast temperatuur is 29 graden.. ik heb 1x mijn proc. doorgefikt. kan dat daardoor de temperatuur sensor iets van slag is.. maar daar heb ik te weinig verstand van.. iemand ideeen of dit normaal is?

Verwijderd

Topicstarter
hmm cpu warmte lijkt mij iets te veel als lawaai er niet toe doet pak dan is een koeler die is voor een zwaardere cpu

Verwijderd

Op woensdag 13 februari 2002 20:13 schreef icekiller het volgende:
hmm cpu warmte lijkt mij iets te veel als lawaai er niet toe doet pak dan is een koeler die is voor een zwaardere cpu
enige suggesties? ik weet dat ie boven de 60 graden onstabieler word... dus ik ben bang dat ie van de zomer eroverheen komt.. in de winkel hadden ze me de alpha aangeraden maar zonder die extra case fans komt ie tegen de 70 graden aan..

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Don't worry : AMD 1400 : 58°C idle 62°C stress.

(ik ga wel nieuwe case & coolers halen :))

Verwijderd

Topicstarter
hmm probeer er eerst artic silver 2 of 3 tusen te doen kijk of je cpu koeler ertegoei opzit, daarna geen verbetering kijken voor een andere cpu koeler
(sorry ik weet het ik spreek mezelf tegen maar dat is meestal na ik heb nagedacht)

Verwijderd

Op dinsdag 12 februari 2002 16:19 schreef WooK het volgende:
Die temps die je hebt zijn absoluut niet slecht voor een TB1400 hoor. Ik denk dat menig tb1400 eigenaar jaloers kan zijn op jouw temps.

ik heb ook een tb 1400 met een alhpa 8045pal met een sunon hich speed zie http://www.sidewindercomputers.com/sun80higspee.html
en hij word idle 39/40 graden en stressed 45/46 met alle fans aan en dit mobo leest de temps slecht af (heb ik een keer een topic over gestart)dus dat is niet warm voor een 1400 en ik heb hem al een 25 graden gehad maar toen was -1 in mijn kamer :+

maar normaal is het 21/22graden

Verwijderd

Op dinsdag 12 februari 2002 16:19 schreef WooK het volgende:

ik heb ook een tb 1400 met een alhpa 8045pal met een sunon hich speed zie http://www.sidewindercomputers.com/sun80higspee.html
en hij word idle 39/40 graden en stressed 45/46 met alle fans aan en dit mobo leest de temps slecht af (heb ik een keer een topic over gestart)dus dat is niet warm voor een 1400 en ik heb hem al een 25 graden gehad maar toen was -1 in mijn kamer :+

Verwijderd

oeps foutje sorry :'(

• floduR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
ik vind die temps ook wel lekker hoor

ik haal net 49 graden idle als kast open staat
en core op 1.7V

gewoon op 1.75V was ie 52idle en 58 stress

(tegenwoordig heb ik er een externe ventilator tegen aanstaan, nu haal ik 39°C idle en 43°C stress
kan je weer wat verder overclocken... >:) )

Verwijderd

Op woensdag 13 februari 2002 22:17 schreef floduR het volgende:
ik vind die temps ook wel lekker hoor

ik haal net 49 graden idle als kast open staat
en core op 1.7V

gewoon op 1.75V was ie 52idle en 58 stress

(tegenwoordig heb ik er een externe ventilator tegen aanstaan, nu haal ik 39°C idle en 43°C stress
kan je weer wat verder overclocken... >:) )
hoever krijg jij je tbird ik krijg hem met cpucool op 1610 >:) wel hard en dan loopt ie op 115(volgens mij)en dan word ie idle 44 graden

• floduR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Op woensdag 13 februari 2002 22:23 schreef garnage het volgende:
hoever krijg jij je tbird ik krijg hem met cpucool op 1610 >:) wel hard en dan loopt ie op 115(volgens mij)en dan word ie idle 44 graden
ik krijg em niet hoger dan m'n sig, stabiel dan
voor meer mhz heb ik voltage mod nodig verder dan 1.85V gaat Asus niet...

aan de temp zal het niet liggen, ik kreeg em met 2 externe fans, op 50 graden stressed (op 1564mhz) (11.5x136)

Verwijderd

Op woensdag 13 februari 2002 22:26 schreef floduR het volgende:

[..]

ik krijg em niet hoger dan m'n sig, stabiel dan
voor meer mhz heb ik voltage mod nodig verder dan 1.85V gaat Asus niet...

aan de temp zal het niet liggen, ik kreeg em met 2 externe fans, op 50 graden stressed (op 1564mhz) (11.5x136)
mijn voltage staat ook op dat dan maar in winhoos zegt dat het 1.92 is dus
Pagina: 1