tiger & 2x XP1700+ maar onstabiel

Pagina: 1
Acties:

• Guvner
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-04-2022
Ik heb een tiger tyan 2460 mp, met daarop 2 XP 1700 en een gforce 2mx400 van pine. Hangt allemaal aan een 350Watt voeding, die voldoende amps geeft op de +5 (al getjekt ;)) Nu is het probleem dat hij zo instabiel als de pest is. Ik las in een post van iemand anders exact hetzelfde probleem, zwarte schermen van reboot en blauwe schermen van windohoos xp, maar die had unregged geheugen, ik heb 256 MB DDR Regged van kingston. Cpu temps zijn rond de 50. Moet volgens mij ook geen probleem zijn. Heb de nieuwste bios. Ik snap er echt geen moer van. Heb ook al geprobeerd om alle randapparatuur op een andere voeding te hangen, maar zelfde resultaat. HEEL BLAUW en dan zwart.

Hoe kan ik hier uit komen????

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
al eens helmaal kaal geboot, dus 2 procs, videokaart, ram?

dus alle netwerk, geluid en andere shit eruit? Het systeem zelf aan een andere voeding gehangen? Welke bios? Al met 1 proc geprobeerd?

Ik heb een tiger met 2 1200 mp's, bios 1.03, nog nooit problemen mee gehad.

specs

• Guvner
  • Laatst online: 05-04-2022
Ja heb al geprobeerd met 1 cpu en alle randapparatuur op een andere voeding en mainboard op mijn 350 watter.
maar blijft zo instabiel als de pest. :'( weet me echt geen raad.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
ja maar randapparatuur er ook gewoon uit?

specs

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:07
Probeer ook eens een andere DIMM. Ik neem aan dat je al eens een nieuwe OS install hebt gedaan? En speel ook eens met andere drivers. Zelf heb ik overigens nooit stabiliteitsproblemen gehad met m'n twee XP1700's.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

de xp's zijn niet getest op smp..misschien heb je gewoon pech...

Verwijderd

Ik heb wel stabiliteits problemen gehad, omdat ik nieuwe detonator drivers geinstalleerd had. Op dat moment liep hij regelamtig vast. Op het moment dat ik terug gegaan ben naar versie 21.83 (kan dat?) loopt hij als een zonnetje en heb ik geen problemen meer gehad.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:07
Op dinsdag 12 februari 2002 19:05 schreef Verbrugge het volgende:
Ik heb wel stabiliteits problemen gehad, omdat ik nieuwe detonator drivers geinstalleerd had. Op dat moment liep hij regelamtig vast. Op het moment dat ik terug gegaan ben naar versie 21.83 (kan dat?) loopt hij als een zonnetje en heb ik geen problemen meer gehad.
Is een bekend probleem, met name als je een GF3 hebt gaat het geheid mis als je een detonator uit de 23 serie neemt (Non Maskable Interrupt error). Ik draai niet voor niets nog 21.81 ;) (21.83 is ook goed)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op dinsdag 12 februari 2002 15:30 schreef Fatboy_of_Nirvana het volgende:
de xp's zijn niet getest op smp..misschien heb je gewoon pech...
heeft duidelijk niks te maken met zijn probleem:
Op dinsdag 12 februari 2002 14:11 schreef Guvner het volgende:
Ja heb al geprobeerd met 1 cpu en alle randapparatuur op een andere voeding en mainboard op mijn 350 watter.
maar blijft zo instabiel als de pest. :'( weet me echt geen raad.
Ontopic: ik zou inderdaad een ander geheugenreepje en/of slotje (voorzover de tiger dat ondersteunt) uitproberen. Verder schijnt het bij tigers zo te zijn dat je de reepjes keihard in de slots moet aandrukken, misschien nog eens eruit en erindrukken?

Verwijderd

klopt..heb zelf ook een tiger 230 (S2507D) en het inzetten van het geheugen ging niet echt vlotjes...dacht heel ff dat ik mijn MOBO in 2en zou breken.....
Pagina: 1