Toon posts:

[perl/mySQL] live counter met sockets!?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb het idee om een "visitors on site" script te maken.
Zijn er natuurlijk al 100en van in php/mySQL. Maare die werken met een X tijdlimiet. En zijn dus feitelijk niet live te noemen!

Kzat te denken om met perl IO:sockets te gebruiken.
Dus als iemand op pagina komt dat ie een socket opent.
En dan met DBI ip,datum,etc. in een mysql tabel zet.
Zodra iemand de socket verlaat, dus offline gaat, de data weer te verwijderen of ofline meegeven in een tabel...

Iemand ideeën of tips hierover?
Voorbeelden e.d. zijn eveneens zeer welkom!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Hmmm... je wilt die socket de hele tijd open houden? Slecht idee. Waarom gebruik je geen session-achtige technieken die je http connectie open houden (keep-alive)?

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Verwijderd

Topicstarter
Tell me more...?

Okay enne kan je me ook uitleggen hoe ik dat eventueel zo moeten doen of waar ik tus e.d. kan vinden m.b.t. dit onderwerp?

Of heb je zelfs al eens zoiets gemaakt?

Khoop dat je me verder kan helpen?!

Verwijderd

minder subtiele oplossing:

site in 2 frames verdelen, 1 van 100% en 1 van 0 pixels

in frame 2 (niet zichtbaar) laadt je een cgi scipt dat de databasegegevens ververst voor de gebruiker. deze pagina laat je gewoon elke 30 seconden herladen. welliswaar niet helemaal live, maar beter dan een timeout van 5 minuten.

• Red Sonja
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-07 13:16

Red Sonja

Linux: power to de wortel

Op dinsdag 12 februari 2002 16:24 schreef loaded het volgende:
Tell me more...?

Okay enne kan je me ook uitleggen hoe ik dat eventueel zo moeten doen of waar ik tus e.d. kan vinden m.b.t. dit onderwerp?

Of heb je zelfs al eens zoiets gemaakt?

Khoop dat je me verder kan helpen?!
K denk dat je Apache::Session wel leuk zult vinden :Y)

And the beast shall be made legion. Its numbers shall be increased a thousand thousand fold. The din of a million keyboards like unto a great storm shall cover the earth, and the followers of Mammon shall tremble. from The Book of Mozilla, 3:31

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 13 februari 2002 01:56 schreef RedSonja het volgende:

[..]

K denk dat je Apache::Session wel leuk zult vinden :Y)
Ohh ja? Ik draai op Apache, maare met Apache::Session ben ik niet bekend!
Kan je het misschien meer toelichten?

Verwijderd

Topicstarter
Apache::Session

lijkt dat op

PHP sessions

• Red Sonja

Red Sonja

Op woensdag 13 februari 2002 18:12 schreef loaded het volgende:
Apache::Session

lijkt dat op

PHP sessions
zoek het op zou ik zeggen...als Perl scripter/progger moet je toch bekend zijn met CPAN.. :9 :
http://search.cpan.org/search?mode=module&query=Apache%3A%3ASession

And the beast shall be made legion. Its numbers shall be increased a thousand thousand fold. The din of a million keyboards like unto a great storm shall cover the earth, and the followers of Mammon shall tremble. from The Book of Mozilla, 3:31

Verwijderd

Topicstarter
bedankt!

Kben nog niet echt wat je zegt een die-hard perl progger!
Maare CPAN ken ik wel!

Maare kan je me zelf nog meer vertellen? Of wil je dat niet?

Want zo'n apache session is dat wel serverside?
in tegenstelling tot phpsession.
Het probleem met phpsession is dat je nooit kan zien of iemand nou wel of niet online is?
Ja kan wel als je dingen geforceerd open gaat houden, maar php is natuurlijk scriptingtaal op aanroep van browser.

Dus ik wil weten of dit anders is met Apache::Session,
kzal die CPAN stuff ff lezen

Mzzl

• Red Sonja

Red Sonja

Php sessions zijn zekers server-side en het is heel simpel: zodra de browser dicht is, session voorbij.

Je leert het meeste door zelf te proberen en Apache::Session is zeker server-side anders heette het wel Client:Session ofzo....

Pagina: 1