Toon posts:

[FreeBSD] 4.4 -> 4.5

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een installatie van Freebsd 4.4.
Deze wil ik wel upgraden naar 4.5-Release, en overal begrijp ik dat cvsup "the way to do it is".
In het handboek lees ik dan dat je dan niet de Release krijgt, maar aan Stable versie die in development is.
Omdat ik nou niet zo ervaren ben in FreeBSD wilde ik toch liever de release versie hebben.

Blijkbaar kan ik die met cvsup dus niet ophalen begrijp ik?
Wat is dan de aan te raden manier?
De vorige keer heb ik een binary upgrade gedaan via /stand/sysinstall van 4.3-release naar 4.4-release.
Dit vind ik niet echt de fijnste manier, ik installeer hem liever van source.
Dit staat niet echt in het handbook. Het handbook gaat vooral over cvsup en het draaien van bleeding edge Stable of Current.
Welke methode raden jullie me aan?

Verwijderd

Ik ben zelf ook niet zo ervaren met FreeBSD maar de upgrades via 4.3 naar 4.4 en 4.5 via cvsup gaven geen verschil, althans niet wat ik kan merken.
Voor de aardigheid heb ik een install-from-scratch gedaan met 4.4-RELEASE (ISOs op CD) en een 4.3-RELEASE naar 4.4-STABLE... kon geen verschillen ontdekken... ik zou zeggen wees niet bang en cvsup gewoon :)

• Prozaq
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-08 13:03
Stable is niet zo heel erg 'bleeding edge', het is de laatste release plus doorgevoerde (geteste) updates hierop. Er is niks mis met het volgen van stable

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dus Stable heeft niet echt veel risicos.
Nou, dan ga ik dat maar eens compileren.
Bedankt.

• serkoon
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

serkoon

mekker.

Ik zou toch -RELEASE handhaven. Dit omdat de -STABLE tree -wel- veranderd. Door de tag RELENG_4_5 te gebruiken in je cvsupfile krijg je -RELEASE (dit itt RELENG_4, waarmee je 4.5 -STABLE zal krijgen).

Vergeet na afloop mergemaster niet en check je sshd_config na mergen op S/Key, dat wil je waarschijnlijk niet ;)

Verwijderd

Topicstarter
Aha, dus een Release binnenhalen met cvsup kan wel :)
Dan dat eerst maar eens uitvoeren. Dan kan ik altijd nog Stable uitproberen.
Pagina: 1