Duron overklokken.. maar mijn moederbord doet raar

Pagina: 1
Acties:

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik heb net mijn Duron 800 even overgeklokt.
Dat wil zeggen:
ik heb mijn FSB verhoogt naar 133.
Mijn multiplier verandert naar 7.5
7.5 x 133 = 1000 mhz...

Dus niet volgens mijn moederbord. Die beweert dat ie nu op 933 mhz draait. En ik krijg de multiplier niet hoger zonder dat mijn pc niet wil opstarten. Dit ziet er echt raar uit en nu vroeg ik me af of iemand dit snapt
(ik heb ook geprobeerd me voltage te verhogen maar dit had geen effect, processor blijft wel koel)

Ik heb dus een Duron 800 (van verleden jaar februari) en een Abit KT7A v1.2 (die waar de XP nie op kan. :( )

Met vriendelijke groet,

Verwijderd

Heb jeje duron wel ungelocked?? anders draait hij met een multiplier van 933/133=7 ipv 7.5... even rekenen, en bovendien in stapjes overclocken ipv met honderden mhz-en tegelijk
succes! ;)

• Vincentio
  • Niet online
Ik heb hem wel geunlocked volgens mij, want vroeger draaide hij nog niet eens op 6x 133 = 800. alleen maar op 8x 100.

• Arjan Scholl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 18:58
Op dinsdag 12 februari 2002 15:10 schreef VinnieWeiss het volgende:
Ik heb hem wel geunlocked volgens mij, want vroeger draaide hij nog niet eens op 6x 133 = 800. alleen maar op 8x 100.
Dus je weet nieteens zeker of je er wel met een potloodje op liggen krassen?

Verwijderd

Dus je hebt potlood streepjes of adnere elektro-verbindingen op de L1 bruggenaan gebracht?
een proc die zichzelf 'zomaar' unlocked is wel raar nl.

• Vincentio
  • Niet online
Ja, ik bedoel als het goed is is hij geunlockt. De potloodstreepjes zitten goed, dus dat zou het niet mogen zijn.

Verwijderd

Op dinsdag 12 februari 2002 15:27 schreef VinnieWeiss het volgende:
Ja, ik bedoel als het goed is is hij geunlockt. De potloodstreepjes zitten goed, dus dat zou het niet mogen zijn.
Nou als hij dus fouten geeft dan betekent het waarschijnljk dat de streepjes niet helemaal goed zitten. Dat had ik eerst ook namelijk.
Op het moment dat ik 9.5 wilde ging hij naar 7.5 etc. Dat betekent dus gewoon ff opnieuw alles door krassen. Eigenlijk mag er zoveel potlood zitten als je wil, als ze elkaar maar niet raken!

• Vincentio
  • Niet online
Bedankt.

Het waren inderdaad de strepen. Dus heb ik dat even opnieuw gedaan en dikker. Daar heb ik dan wel een vergrootglas bij gebruikt (het is zo'n gepriegel zolang mijn lenzen er nog niet zijn).

Moest dan wel even het voltage met 0.2 V omhoog gooien, maar dat zou niet erg moeten zijn aangezien ik mijn kast een paar extra coolers heb gegeven.

Verwijderd

Op dinsdag 12 februari 2002 16:42 schreef VinnieWeiss het volgende:
Bedankt.

Het waren inderdaad de strepen. Dus heb ik dat even opnieuw gedaan en dikker. Daar heb ik dan wel een vergrootglas bij gebruikt (het is zo'n gepriegel zolang mijn lenzen er nog niet zijn).

Moest dan wel even het voltage met 0.2 V omhoog gooien, maar dat zou niet erg moeten zijn aangezien ik mijn kast een paar extra coolers heb gegeven.
ok, heel netjes!
Nu moet je dus stapje voor stapje over gaan clocken. Als hij instabiel wordt het voltage verhogen. (Of mijn methode: Gewoon de Vcore naar 1.85 gooien, en een tijdje 'in' laten draaien) Vervolgens stapje voor stapje verder overclocken, tot hij met het max voltage te warm danwel instabiel wordt. dan moet je bijv de mp omlaaghalen en de FSB omhoog gaan schroeven.
Succes!
Pagina: 1