Toon posts:

SBLive MS-DOS drivers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In een nostalgische bui wilde ik weer eens 'Ducktales' spelen. Die zooi even ge-d/l-t, maar nu het volgende probleem: Het geluid.

Ik heb even twee bakjes tot mijn beschikking:

AMD1050 SB-Live!
P75@100 SB Vibra-16

Allebei start ik ze op met een MS-DOS opstart-disk (van Win98SE)

Maar op de site van Creative hebben ze nog nooit van MS-DOS gehoord (niet met drivers althans) :(

Nu weet ik dat de DOS-Live! drivers wel aanwezig zijn op de Install-CD-rom, maar worden die ook geinstalleerd als je W2K draait? (ik kan SBEINIT.COM nergens vinden) En ik heb geen zin om de default drivers te installeren, want dat geeft bij mij wat problemen!

Wie kan mij helpen aan DOS drivers voor een SBLIVE of Vibra 16?

(ik ben ook al aam het zoeken op google, maar dat schiet nog niet op!)

Verwijderd

Topicstarter
Nou, op google vind je wel veel, maar geen drivers. :'( G*D! Ze staan ook gewoon op de installatie-CD! Maar ik kan ze er niet afhalen, omdat die in een CAB-file zitten en die worden niet geopend door WinZip, omdat die een aantal archiefbits mist (hier hoort een hoop gevloek te staan)!

AAARGH! Wie heeft zijn SB-Live onder DOS goed draaien?

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04:38

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Hangt er dus van af of je Live ook de oude SB-compatibiliteit ondersteunt. Je moet anders even op zoek gaan naar oude autoexec.bat voorbeeldjes. Daar staat in hoe je die SB aan moet sturen. Meeste oude dos-zooi werkte ook niet echt met drivertjes, omdat er toen maar een paar kaarten waren. En die werden gewoon hardwarematig vanuit het spel aangestuurd.

Succes!

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe je het autoexec.bat en de config.sys moet inrichten is geen probleem (voorbeelden zat), maar ik moet gewoon die bestanden hebben, dat is het probleem!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Probeer VDMsound eens;
VDMSound is a modular, extendable soundcard (and other "legacy" hardware) emulator for MS Windows NT/2000 DOS boxes.
Als het werkt hoor ik het graag :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Ehm misschien dat je heb .cab bestand kunt openen met WinRAR of i6comp

webOS all the way!

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik ben bang dat je toch even een multiboot aan zal moeten maken met windows 95 ofzo en daaronder je sblive installeren.

Ik heb ook een oude bak staan, daar zit een gewone sb16 in, maar om de driver daarvoor te installeren moest je verplicht ook windows op je hd hebben staan. Dus heb ik toen win95 geinstalleerd en toen de driver ginstalleerd en het werkt nu uiteraard prima onder dos.

Mijn sblive heb ik ook wel eens onder dos gebruikt, de sb16 emulatie is best erg goed volgens mij.

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-08 15:59

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Voor zowel de Live! als de Audigy serie staan DOS drivers op de installatie cd. Helaas werken deze niet/k*t onder een NT omgeving :'(

Dit was 1 van de redenen waarom ik 98 weer van stal gehaald heb om DOS games en enkele Windows games te spelen die niet onder 2000 draaien. (En nee, ook niet onder XP...)

He who controls the Spice, controls the Universe.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Werkte het bovenstaande VDMsound niet onder 2k?

Je hebt een hele kleine kans dat de drivers van een andere PCI SB kaart wel werken.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-07 19:51
Op dinsdag 12 februari 2002 14:20 schreef The_BoKKoMasteR het volgende: Maar ik kan ze er niet afhalen, omdat die in een CAB-file zitten en die worden niet geopend door WinZip, omdat die een aantal archiefbits mist (hier hoort een hoop gevloek te staan)!
en wat doet winrar of winace er mee?

• Koen_R
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16-08 08:44
Ik heb voor een SBpci 128 ooit eens ook de DOS bestanden uit een CAB file moeten halen omdat WinNT4 ze ook niet installeerde. Ik weet niet precies hoe ik het heb gedaan, maar ik meen dat ik de setup.exe en al alle andere setup-bestanden(behalve dus de CAB en INF) naar de DOS map heb gekopieerd.

Dan kan je gewoon het installatieprogramma draaien en pakt hij de .INF die in je DOS-map zit en installeerd ie de DOS drivers.

Tenminste, zo is het bij mij ongeveer gelukt, misschien heb je er wat aan.

Verwijderd

Snap et niet bij mij worden die drivers gewoon geinstalleerd bij de installatie??

edit:

Nie goe gelezen heb je hier wat aan??

code:
1
2
3
4
5
6
7
@echo Off
SET BLASTER=A220 I5 D1 H5 P330  T6
SET CTSYN=C:\WINDOWS
C:\PROGRA~1\CREATIVE\SBLIVE\DOSDRV\SBEINIT.COM
mode con codepage prepare=((850) C:\WINDOWS\COMMAND\ega.cpi)
mode con codepage select=850
keyb br,,C:\WINDOWS\COMMAND\keyboard.sys

Dos driverts:
http://www.xs4all.nl/~hsikkes/Dosdrv.zip

Verwijderd

Topicstarter
Okeeeeej,

Het was juist dat sbeinit.com bestandje wat ik moest hebben. (en Creative maar volhouden dat t op de CD staat die je er bij gekrgen hebt. (en de CAB-files zijn niet te openen met WinZip, dus die heb ik niet doorgespit :( )

Bedankt voor die Zip File!!!!!
Pagina: 1