Toon posts:

XP1700+ R.I.P. :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dit is mijn 2e XP al weer...
Ik zat gewoon wat te internetten...crashed ie in 1 keer...

Temp zat nog onder de 40 graden..er was echt niks bijzonders aan de hand. Zomaar uit het niets. Erg vaag. Reboeten deed hij niet, zelfs niet na het clearen van de CMOS. Stop ik de duron700 er in. Hopla..in 1 keer booten..

Core is echt totaal niet beschadigd, helemaal niks aan de cpu te zien :(. Als je dit laat zien in de winkel waar je hem gekocht heb.. krijg je dan meteen een nieuwe mee?

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 19:55

silitek

Tubes Only

Als het goed is krijg je meteen een nieuwe, je heb toch garantie?..

Maar het feit dat het al de tweede keer is,krijg ik toch sterk het vermoeden dat er iets anders aan de hand is bij je.
Lijk me sterk dat je 2X een maandag editie treft.

Tubes....It's what make music music!

Verwijderd

Topicstarter
waarom crashed hij in 1 keer...en is daarna niet meer te booten...ook al reset ik de CMOS 10keer. Stop ik die duron erin, die doet het. Dus dacht..laat ik voor de gein nog 1 keer proberen voordat ik naar die pczaak ga voor garantie..Boot hij in ene wel! Dit heb ik in mijn hardware carriere nog nooit meegemaakt...

Hij is dus niet dood! Scheelt weer een hoop gezeik..

Iemand wel eens vaker zoiets meegemaakt?

Verwijderd

Op dinsdag 12 februari 2002 13:16 schreef NoStra het volgende:
Als je dit laat zien in de winkel waar je hem gekocht heb.. krijg je dan meteen een nieuwe mee?
mja tenzij ze je sig lezen

Verwijderd

Topicstarter
heeft er nix mee te maken..hij liep op default speed...

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Misschien trekt je voeding het niet ?
Of geeft iets slecht contact.
Gewoon heel je PC eens rustig terug in mekaar zetten.

Verwijderd

Brak geheugen???

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Mjah, ik zou haast denken een slecht contact..

Maar met zo'n zif-socket zou dat bijna onmogelijk moeten zijn.. Misschien andere hardware geweest ofzo, die je bij het verwisselen weer hebt aangeraakt ofzoiets..

Ik sta er in ieder geval niet van te kijken.. Heb wel vaker dat soort wazige dingen meegemaakt!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:43

4x2

lộn xộn quá

Koeler klein beetje losgeschoten?
Lijkt me dat zoiets toch wel onder een garantie moet vallen?

leeg

Verwijderd

Op dinsdag 12 februari 2002 16:50 schreef Twynn het volgende:
[..]
offtopic:
Wat is dat nou in je icon? Zit me al dagen af te vragen wat dat nou is :D Lijkt wel een futuristisch gevormde 12 poorst switch :)

Verwijderd

Op dinsdag 12 februari 2002 22:36 schreef Tweak-Metallica het volgende:

[..]

offtopic:
Wat is dat nou in je icon? Zit me al dagen af te vragen wat dat nou is :D Lijkt wel een futuristisch gevormde 12 poorst switch :)
Volgens mij is het een commodore toetsenbord, of zoiets...

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Dat is gewoon een Commodore C64. >:)

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-06 10:20

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Dat is klote Nostra en heb je Vmod er niks mee te maken ....want sinds je die vmod heb worden je Xps "levendbegraven" ;)

Turn it off and on again.

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-06 10:20

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Op dinsdag 12 februari 2002 23:02 schreef Rick2001 het volgende:
Dat is gewoon een Commodore C64. >:)
Offtopic....

Oh ja Rick ik heb ze vandaag verstuurd ... hoe lang duurt het voordat je ze klaar heb ?????

Offtopic....

Turn it off and on again.

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Op dinsdag 12 februari 2002 23:05 schreef Smokey_The_Bandit het volgende:

[..]

Offtopic....

Oh ja Rick ik heb ze vandaag verstuurd ... hoe lang duurt het voordat je ze klaar heb ?????

Offtopic....
/offtopic

Het probleem is dat ik de hele dag moet werken. (Had ik maar niet zo'n drukke nieuwe baan moeten nemen, hehe.)
Als het meezit dan neemt mijn vrouw ze aan als de postbode hier aan de deur komt.
Ik kan dus donderdagavond de onderdelen halen (dan hebben we hier koopavond), waarna ik het geheel dus af kan maken.
Zaterdag denk ik dus dat het geheel weer teruggestuurd kan worden.

/offtopic

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

• Twynn
Op dinsdag 12 februari 2002 22:36 schreef Tweak-Metallica het volgende:
offtopic:
Ok.. Ook nog even offtopic dan:

Ik denk dat je m'n webicon bedoelt? Da's gewoon een IC (dil behuizing, zoals oude geheugenchippie's enzo)..
Geuploade icon is inderdaad een C64 ;)

• Aeon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-08 12:14
ONtopic

Wat voor voeding heb je eigenlijk? Zoals al eerder gezegd kan het mischien aan je voeding liggen.

Aan je koeling ligt het iig niet, gezien je proc op 40c loopt. (dan neem ik aan dat die temp. reading klopt)

Verwijderd

"To RIP or not to RIP" is dus de vraag. B-)
Mooi dus, dat dat XP'tje nog heel is !

Zou dat moederbord dan een tweede NVram hebben voor de CPU settings..?

Daar denk ik aan. omdat de boel na de plaatsing, succesvol opstarten, en verwijdering van die Duron wel weer werkt. Als dat zo is, wordt die misschien niet gewist door CMos clear.

Had de A7V serie met de KT133(A) chipset daar ook niet vreselijk last van ? Ik herinner mij een hele serie wanhopige posts van mensen die hun CMOS op die mobo's ook niet zomaar gecleared kregen.

• Twynn
Op woensdag 13 februari 2002 09:57 schreef Hooi het volgende:
Had de A7V serie met de KT133(A) chipset daar ook niet vreselijk last van ? Ik herinner mij een hele serie wanhopige posts van mensen die hun CMOS op die mobo's ook niet zomaar gecleared kregen.
Klopt.. Beste oplossing was in dat geval gewoon met de hardwarematige settings werken.. Daarna was het weer oke!
Pagina: 1