Toon posts:

[W2K-server] literatuur gezocht

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Binnenkort moet ik voor een school een netwerk qua software gaan inrichten wat dan onderhouden moet worden door de aanwezige systeembeheerder. Hij had echter niet genoeg kennis van zaken om alles zelf in te richten. Het gaat om de volgende situatie:
- server NT4 óf W2K, nog niet duidelijk
- clients W98
Hier wil ik profielen en policies implementeren.

Voordat ik ga beginnen (proefservertje opzetten thuis) wil ik eigenlijk eerst even een stevige theoretische basis hebben. Kortom: ik wil eens flink in de boeken duiken. Wie kan mij boeken aanbevelen in die richting? Ik kan zat vinden maar ik weet niet of de bewuste boeken ingaan op Windows 98 als client. BvD.

edit:
Uiteraard de search al gebruikt.

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:56

Pogostokje

* twiet *

Het is niet netjes om meteen commentaar te leveren op je opdracht, dat weet ik. :)

Maar weet je zeker dat je win98 als clients wil?
Als je NT/2000 neemt als client (workstation versies) dan ben je al een stuk verder omdat die veel nauwer samenwerken als het gaat om security, domeinen, beheerbaarheid, enz... Scheelt je een stuk werk.

Wat betreft literatuur ...
Er is heel veel te vinden, het is maar net wat je al weet of waar je specifiek meer over wilt weten. Kijk eens op internet bij online winkels of duik een speciaalzaak in.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Tnx. voor je reactie! :)
Maar weet je zeker dat je win98 als clients wil?
Dat weet ik niet zeker nee. De school heeft hier reeds voor gekozen en de spullen al tijden in huis. Overstappen op Win2K lijkt mij ook wel een mooie oplossing ja, daar is ook zát literatuur over te vinden, maar het is nu eenmaal Windows 98.
Het probleem is dan ook dat ik niet precies weet van een boek wat er allemaal in behandeld wordt qua netwerk-management met clients als Win98.

Some1?

Verwijderd

er zijn echt duizenden en duizenden howtos te vinden over hoe je een makkelijk windows netwerkje uit te grond ramt.

en gezien de security enzo hoef je alleen maar default install te doen, erdoor komen doen ze toch binnen de week.

een blik in google doet wonderen.

WINDOWS NETWORKING
ADMINISTERING WINDOWS
MCSE MATERIAL
klop deze drie maar eens in google.

Verwijderd

Topicstarter
Google en mijn favoriete uitgevers heb ik allang allemaal gehad - ik vraag alleen of er mensen zijn die mij literatuur kunnen aanbevelen (boek, online) op grond van hun eigen ervaringen. De combi met NT-server en W98-clients echt uitgediept kan ik niet zo makkelijk vinden.

In boeken kom je er niet achter hoe diep men gaat als je alleen een TOC en kaft kan bekijken. De online documenten die ik tot nu toe heb gevonden gaan vaak niet diep genoeg en hebben alleen dingen te melden die ik al weet.

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-05 18:49
Ik raad je de officiele literatuur van M$ zelf aan. Het MCSE trainingsboek W2K Server is ECHT prima.

Overigens ben ik het ook niet met W98 als client eens, maar ik snap het probleem :(

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• luc
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

luc

kweenie wat voor school 't is, maar ik heb ervaring met een middelbare school. Ik ben er voor mezelf nog niet uit wat er erger is, de beveiliging van win98 tov w2k of 't gekut met die ranzige programma's die niet onder w2k willen draaien.

Wij hebben dus op school een paar lesmethodes die software leveren die met geen mogelijkheid op w2k wil draaien :(

• Mauzer
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-04 12:45

Mauzer

Wololoo

zelf had ol voor windows 2000 een boek dat "windows 2000 server unleashed" heette. moelijk dik boek waar best veel in uit wordt gelegt... belangrijke dingen zoals active directory en zo wordt uitgebreidt uitgelegt...

ben alleen schrijver en uitgever vergeten, maar als je op een boekensite zoekt zal je vast wel wat vinden...

wel engels, maar dat vind je vast niet erg.... :*

Wololoo

Verwijderd

Misschien heb je wat aan de MCSE cramsessions op www.brainbuzz.com Zijn geen handleidingen, maar gaan wel redelijk op de details in. Zou ze iig als naslagwerk bij de hand houden. Suc6!

Verwijderd

Ik heb een lading CHM bestanden (compiled HTML files) wat gelijk staat aan de boeken van de hele MCSE reeks.

Een aanradertje als je begint met dit soort acties zijn in mijn ogen:

Windows 2000 Server Administrators Companion
Exchange 2000 Server Administrators Companion
SQL 2000 Server Administrators Companion (indien van toepassing).

Geweldige boeken compleet met een stuk theorie over de uitrol (deployment) tot aan de security van het netwerk. Alle soorten configuraties en een hoop items "waar moet je aan denken" komen aan bod. Qua prijs zijn deze boeken ook prima: Praktijkgericht!

Verwijderd

Topicstarter
Tnx. allemaal voor de reply's - ik heb weer wat nuttige verwijzingen en tips opgedaan.

Ja, sorry, maar die client ís nu eenmaal zo en daar gaat niets aan veranderen. De school heeft die keuze al gemaakt en software liggen die niet onder NT/2k wil draaien dus er is voor hen geen weg terug. Maar ook dáár is overheen te komen want na de opzet van het gebeuren ben ik niet meer verantwoordelijk voor de gehele troep.

Systeemprutser, zou ik die CHM-files misschien van je kunnen bekijken? Je beschrijving klinkt erg interessant. (Euh, weet niet of dit onder warez-req. valt en/of die CHM-file zomaar over te nemen zijn?????)

• blaatenator
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-10-2025

blaatenator

tuut tuut tuut de grtn van

Bij Informit hebben ze een aantal online boeken, die je gratis kunt bekijken. Volgens mij was er ook een 'windows98 unleashed', en de serie van Sam's (... in 24h). Die gaan redelijk op het netwerkgebeuren bij Win98 in.

Alaaf, waar zijn die smurfen!?!

Verwijderd

Topicstarter
Aaah! Thanks allen voor de reply's. Inmiddels heb ik ook nog een boek te pakken - ik ga maar eens aan het werk ;). Houd me nog steeds aanbevolen maar zo moet ik er wel helemaal uit gaan komen denk ik...

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Alles W2K 0wnz.

Maar aangezien het om een school gaat zullen er wel P90's met 16 Mb mem staan enzo :r

Windows 2000 Group Policy, Profiles and IntelliMirror
ISBN: 0-7821-2881-5

Erg fijn boek! zeker een aanrader (ook voor beginner)
(Staat 80$ USD achterop...slik!)

Windows 2000 System Administrators Black Book
ISBN: 1-57610-268-8

Je zal schrikken hoe dik die is.
Tis ook echt om iets mee op te zoeken en niet om te leren.
(50$ USD)
Pagina: 1