Ik zie dat dit forum zowel ? als / gebruikt. Bij dit venster staat er .php?forum=13 en bij het selecteren van een bepaalde categorie is het .php/<getal>. Wie weet wat het verschil ertussen is en hoe het in het kort werkt?
Ik weet het, erreg newbie op dit vlak, maar weet niet zo snel hoe ik dat op het Internet kan vinden. (en kom ajb niet met php.net maar met php.net/blaat/blaat daar heb ik nog iets aan lol)
Verwijderd
als je goed gekeken hebt zie je ook dat je nu in /13 post terwijl dit eigenlijk voor /14 is,
Het script erachter is vrijwel hetzelfde, maar de /-aanroep is handig voor bijvoorbeeld searchengines. Hoe je het voor elkaar krijgt om een ?-aanroep naar een /-aanroep om te bouwen staat in een van de codebases in /14.Op dinsdag 12 februari 2002 13:06 schreef PaGeTaBLe het volgende:
Ik zie dat dit forum zowel ? als / gebruikt. Bij dit venster staat er .php?forum=13 en bij het selecteren van een bepaalde categorie is het .php/<getal>. Wie weet wat het verschil ertussen is en hoe het in het kort werkt?Ik weet het, erreg newbie op dit vlak, maar weet niet zo snel hoe ik dat op het Internet kan vinden. (en kom ajb niet met php.net maar met php.net/blaat/blaat daar heb ik nog iets aan lol)
Hoe het werkt is erg simpel: alles achter de ? of de / is een waarde, al dan niet in een variabele-naam gestopt. In je script kun je met die waarden dingen uithalen, zoals het opvragen van informatie uit een database.
[topic=184703/1/100]
...eehm dat is geen link naar de topiclist van /14 (al hoort het topic wel daar) maar zo heette dat topic dus ..:) de link gaat naar dat topic (this is not a bug but a feature)
gaat over hetzelfde
...eehm dat is geen link naar de topiclist van /14 (al hoort het topic wel daar) maar zo heette dat topic dus ..:) de link gaat naar dat topic (this is not a bug but a feature)
gaat over hetzelfde
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
haha je hebt gelijk met /14. Sorry. Heb hier iig al weer meer aan. Dat / handig is voor search engines, geldt dat ook voor zelf te schrijven searches? Die zal ik denk ik nl gewoon met een SQL-query gaan doen
[search=multiviews]
Doet iets met Cloud (MS/IBM)
Pagina: 1