Toon posts:

[PHP] Doorlinken naar andere pagina's met db-info

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie dat dit forum zowel ? als / gebruikt. Bij dit venster staat er .php?forum=13 en bij het selecteren van een bepaalde categorie is het .php/<getal>. Wie weet wat het verschil ertussen is en hoe het in het kort werkt? :? Ik weet het, erreg newbie op dit vlak, maar weet niet zo snel hoe ik dat op het Internet kan vinden. (en kom ajb niet met php.net maar met php.net/blaat/blaat daar heb ik nog iets aan lol)

Verwijderd

als je goed gekeken hebt zie je ook dat je nu in /13 post terwijl dit eigenlijk voor /14 is, :)

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:47

Pelle

🚴‍♂️

Op dinsdag 12 februari 2002 13:06 schreef PaGeTaBLe het volgende:
Ik zie dat dit forum zowel ? als / gebruikt. Bij dit venster staat er .php?forum=13 en bij het selecteren van een bepaalde categorie is het .php/<getal>. Wie weet wat het verschil ertussen is en hoe het in het kort werkt? :? Ik weet het, erreg newbie op dit vlak, maar weet niet zo snel hoe ik dat op het Internet kan vinden. (en kom ajb niet met php.net maar met php.net/blaat/blaat daar heb ik nog iets aan lol)
Het script erachter is vrijwel hetzelfde, maar de /-aanroep is handig voor bijvoorbeeld searchengines. Hoe je het voor elkaar krijgt om een ?-aanroep naar een /-aanroep om te bouwen staat in een van de codebases in /14.

Hoe het werkt is erg simpel: alles achter de ? of de / is een waarde, al dan niet in een variabele-naam gestopt. In je script kun je met die waarden dingen uithalen, zoals het opvragen van informatie uit een database.

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:05

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

[topic=184703/1/100]
...eehm dat is geen link naar de topiclist van /14 (al hoort het topic wel daar) maar zo heette dat topic dus ..:) de link gaat naar dat topic (this is not a bug but a feature)

gaat over hetzelfde

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

Topicstarter
haha je hebt gelijk met /14. Sorry. Heb hier iig al weer meer aan. Dat / handig is voor search engines, geldt dat ook voor zelf te schrijven searches? Die zal ik denk ik nl gewoon met een SQL-query gaan doen

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

moved naar P&W

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

[search=multiviews]