Min ruimte rond een versterker voor goede koeling

Pagina: 1
Acties:
  • 268 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• buzzlightyear
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:37

buzzlightyear

To infinity and beyond...

Topicstarter
Ik ben de blije bezitter van een Onkyo 898 surround receiver. Tot voor kort stond deze in een Vogels wandsysteem. Nu wil ik hem samen met de andere componenten in een kast zetten.

Alleen de voorzijde van de kast is open, achterkant is dicht met alleen twee ronde gaten van 50 mm doorsnede om electra en luidsprekerkabels door te voeren.

Hoeveel ruimte moet ik aan de bovenzijde openlaten voor voldoende koeling, hij kan lekker warm worden namelijk

• Oceria
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:22

Oceria

I've been in between....

Ik zou toch MINIMAAL een duimdikte ruimte overhouden, maar het liefst nog veel meer. Bovendien mag er eigenlijk niks boven op een versterker staan. Houd een centimetertje of 5 aan voor de veiligheid.
Maar staat er niks over plaatsing van de versterker in de manual?

Oceria doesn't know where this repeatbutton -repeatbutton is...

• buzzlightyear

buzzlightyear

Topicstarter
Nee stom genoeg staat er in de 110 pagina's niets over vermeld :(

Verwijderd

Ik heb hier zelf een centimeter of 5 aan de bovenkant vrij, en nog een beetje aan de onderkant, want daar zit ook een roostertje om koude lucht aan de zuigen als de warme lucht er boven uitgaat.

De bovenkant is na een flinke tijd spelen echt flink warm, en de dempingsvoetjes van mn pick-up die op de 25mm dikke plank erboven staat, zijn aan de plank vast gesmolten :(

Dus ik zou persoonlijk niets boven je versterker zetten.

• buzzlightyear

buzzlightyear

Topicstarter
Ik zet de receiver als enige component in het bovenste vak en houd dan zo'n 6 cm over aan de bovenzijde, moet dus voldoende zijn.

Thanks