Fan uitschakelen van een compaq?

Pagina: 1
Acties:

• Ligone
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-06 15:08
Ik heb een compaq moederbordje ingebouwd in een gewone ATX case (om een beetje met linux te prullen) en normaal gezien blies er zon grote fan met een fanduct op de processor, nu heb ik de koeling op een andere manier voorzien maar ik moet die andere fan ook aansluiten op het moederbord omdat deze anders niet opstart omdat hij deze dan niet detecteert.
Kan ik dat nu oplossen door de pinnetjes kort te sluiten? (waarschijnlijk niet) of moet ik hier een weerstand op hangen of zo?

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-08 09:13
Kortsluiten lijkt me niet zo'n goed plan..
Een weerstand kun je nog proberen (zorg voor een vermogensweerstand!), maar ik verwacht dat ze gewoon de toeren-meting gebruiken om te detecteren of er een fan opzit.. Die geeft namelijk massa-pulsjes door aan je mobo, en ik verwacht dat dat niet zo heel makkelijk te faken is!

• Ligone
Op dinsdag 12 februari 2002 13:07 schreef Twynn het volgende:
Kortsluiten lijkt me niet zo'n goed plan..
Een weerstand kun je nog proberen (zorg voor een vermogensweerstand!), maar ik verwacht dat ze gewoon de toeren-meting gebruiken om te detecteren of er een fan opzit.. Die geeft namelijk massa-pulsjes door aan je mobo, en ik verwacht dat dat niet zo heel makkelijk te faken is!
Miljaarde, tzal waarschijnlijk wel zoiet zijn...
ja dan zallek hem er wel ergens veilig inleggen... :)

• Crazy-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-08 08:15

Crazy-

Best life ever

kijk is in je bios, maybe is het uit te schakelen!

12,85kWp - ZB 7,5m2/400l - 5kW Pana H WP (CV&SWW) - 13,8kWh accu

• Ligone
Op dinsdag 12 februari 2002 13:10 schreef CIOMrCrazy het volgende:
kijk is in je bios, maybe is het uit te schakelen!
nope, tis ne compaq hé...zo ene waar ge niks bij kunt instellen ;(