Toon posts:

Airflow, zo ga ik het doen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/kasemier/kast.gif

ok dat fanduct moet dus zeg maar gewoon een PVS buis worden met een hoek erin je kent ze wel van de regenpijjjp.. l337 simpel eej?Alleen ff bedenken hoe ik dat ga vastzetten bedenk daar eens wat voor mensen :)

Phreak-edit: Plaatje gefixed.

• cold
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
beetje vaag :?

2x MT v3 | EMS v147.6 VNS v117 BMS v112 | Home Battery Control for Home Assistant & Node-RED | Fonske MarstekVenusV3-modbus-TCP-IP

Verwijderd

tirewraps?
klinkt stom maar die krengen kunnen wonderen verrichten...je tekeningen kom ik niet helemaal uit, maar volgens mij is het met tirewraps op te lossen *D

Verwijderd

Dus je wil als het goed is 2 koelertjes voor je HDD's zetten, aan de zijkant een buis die in een hoek loopt je kast in ?

edit:

Als je het zoals hierboven gaat maken kun je toch van die PVC-regenbuis klemmen gebruiken? Die kun je rondom je buis bevestigen en met een stukje ijzer/tiewrap/touwtje aan je case..

• Skimmer
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-01 11:03

Skimmer

Inter Arma Enim Silent Leges

Op dinsdag 12 februari 2002 12:45 schreef cold het volgende:
beetje vaag :?
Beetje? :? |:(

In times of war the law falls silent

• Sjoak
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:15
hmm als je nu met een duidelijke tekning komt :)

Verwijderd

Wat zijn we weer negatief ;) Ik snap het nog wel aardig, aan de voorkant in z'n kees wildie ter hoogte van de HDD's 2 fans inzetten, aan de zijkant een buis die gekromt z'n case ingaat. Aan de achterkant 1 outtake...

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 12 februari 2002 12:52 schreef Sjoak het volgende:
hmm als je nu met een duidelijke tekning komt :)
sjit sjoak, retoucheren is mijn vak, niet l33t kasten tekenen :P

• Markao2000
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-01 21:33

Markao2000

it's all about the beats

Ga eerst maar eens fatsoenlijk Nederlands leren typen zeg, geen doorkomen aan zo. :r

[edit]
Ha, je reactie hieronder is duidelijker.

Volgens mij kan dit prima werken, als je die buis dan ook nog een beetje in een hoek naar boven buigt, dan stroomt de lucht mooi langs de processor naar de outtake fan toe.
Moet goed te doen zijn dit.
[edit]

Oerbrood!

Verwijderd

Topicstarter
juist ik heb gewoon geen zin om me plastic voorkant te mollen, volgens mij is een pvc buisje om een hoek veel makkelijkere manier om voorin een fan te krijgen..

maar wat raden jullie aan, fan tegen zijkant kast of aan uiteinde pvc buis, ik weet weinig van natuurkunde maar ik heb het idee dat tegen de kast effectiever is

Verwijderd

Op dinsdag 12 februari 2002 12:56 schreef MasterXP het volgende:
[..]
maar wat raden jullie aan, fan tegen zijkant kast of aan uiteinde pvc buis, ik weet weinig van natuurkunde maar ik heb het idee dat tegen de kast effectiever is
Tegen de zijkant, zo zit hij toch het dichst bij de lucht die hij aan moet zuigen?

Verwijderd

Topicstarter
ja dacht ik ook... wordt toch wel ff een lastigheidje hoor een ronde PVC buis om een 80mm fan heendoen :P

Verwijderd

zaag de hoekjes waar normaal de schroeven in horen eraf..dan kun je hem met subtiel geweld er toch wel in klemmen..

• Markao2000
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-01 21:33

Markao2000

it's all about the beats

Over dat vast zetten:
Lijm die ronde pvc buis op een vierkant stuk plastic, met een gat erin zo groot als het gat van je buis. Dat vierkante stuk plastic kun je vervolgens aan de binnenkant van je zijplaat vastlijmen of vastzetten met kleine boutjes. succes ermee.

[edit]
Of vastschroeven aan je 80x80 mm fan natuurlijk. Want die zit toch al aan de zijkant vast.
[edit]

Oerbrood!

• MaNDaRK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-05 19:16
idd een beetje vaag :)

Maar in gewoon nederlands, hij wil een fanduct maken, maar weet niet hoe hij die vast moet gaan zetten :)

Topicstarter... neem de volgende keer een topic like this:
code:
1
[CM] Fanduct, hoe vast te zetten?

Nu weer ontopic geblaat:

Ik heb mijn fanduct vast gemaakt met oude mekano (de goedkopie zooi variant) en ducktape!
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
    Hier weer ducktape...
___/_______/___________
__|________|___________  <- stang door het midden van mijn 
  |   |                         kast
  |/_______|/ <---- Beugel mekano vast gemaakt aan de fan
  |/ \  / \|                      met duck tape
  |   \/   |  <---- Fan
  |   /\   |
  |\_/__\_/|

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is zo :)

suc6 :D

Verwijderd

Topicstarter
het ging me er ook een beetje om of jullie denken dat deze opstelling zin heefT?

• CV_SmileY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-05 11:17

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

Erm, plaatje is niet echt duidelijk

Verwijderd

Op dinsdag 12 februari 2002 13:04 schreef MasterXP het volgende:
het ging me er ook een beetje om of jullie denken dat deze opstelling zin heefT?
Ja zeker, lijkt mij wel, het is gewoon een omleiding om geen blowhole voorin je kast te maken. Misschien kun je nog meer outtake erin maken, zodat het geheel een beetje gelijk blijft..

Verwijderd

Op dinsdag 12 februari 2002 12:50 schreef RixTeR het volgende:
tirewraps?
Ow, wijs, kan je daar banden mee vastmaken of zo :? :P

Tie-Wraps met de 'Tie' van vastbinden :)

• AMDtje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-01 00:13
Is een blowhole in de zijkant recht op je proc niet effectiever? En zeur niet zo over het plaatje, t is best te snappen.

• RolandWitvoet
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik zou die hele pijp weglaten.
Die pijp vormt een belemmering voor de airflow, zeker als je er een 90graden bocht in zet. De lucht stroomt toch naar achter omdat daar de ene uitweg uit de kast is.

Ik heb ooit een PVC pijp bevestigd aan een fan aan de voorkant en die met een knik direct op de processorkoeler laten blazen, dat hielp geen ene graad :(
Die had ik bevestigd met boutjes en metalen hoekje. Je kunt de boutjes die je gebruikt om de fan aan de kast te maken meteen gebruiken om de buis op de fan te houden.

Ach.. ik heb de onderdelen toch nog liggen dus maar ff een foto schieten
Afbeeldingslocatie: http://www.symbolix.nl/rommel/fanduct51.jpg
(de pvc-pijp staat hier dus los bovenop de fan)

NE2000 3-9 augustus, Elburg Open-air lan-party, 5 jaar alweer! Computers, kamperen, kampvuur, activiteiten, schier-eiland, dropping, tap-eiland, lezingen, workshops, bands, gezelligheid. NE2000, de andere Lanparty

Verwijderd

Topicstarter
kijk daar heb ik wat aan, maar waar doe ik dan eignk me outtake? in het dak?

Verwijderd

Topicstarter
maar als je zeg maar een outtake op de proc zet (ik zal hem dan overigens op de vid kaart zetten) 'knalt' dan niet alle lucht tegen het moederbord.? nahjah dan ram ik wel een 80mm tegen de vidkaart en bovenin nog een 120mm outtake :)

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:10
Topictitel aangepast.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 12 februari 2002 18:31 schreef Phreak het volgende:
Topictitel aangepast.
goed plan..

wat was er trouwens met plaatje?
Pagina: 1