ICQ user tracen...

Pagina: 1
Acties:

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21:31
Hoe kan ik een user van m'n ICQ list tracen? Ik heb namelijk zitten chatten met iemand ( :P) en ik vertrouw het niet helemaal... Ik wil dus effe weten vanaf waar die ICQ-tjes geschreven worden, het land is al genoeg... :)

Thx,

Martijn

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
volgens mij kun je hem alleen tracen dmv het IP adres. De meeste gebruikers hebben dat onzichtbaar gemaakt in ICQ maar deze persoon misschien niet...

• Martijn
In ICQ2000a kun je dat volgens mij niet meer zien...

• Palomar
  • Niet online
o dan wordt het nog lastiger :( zelf gebruik ik nog 99B.. als je het mij vraagt is het dan onmogelijk om nog iets te kunnen tracen.. of je zou de logfiles van ICQ BV moeten kunnen inzien maar daar kom je niet bij... ;)

• EnEmA
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-05 12:56

EnEmA

Worst

Weet niet precies hoe dat met icq gaat maar als het ip verborgen wordt is het volges mij nog wel te achterhalen als een bericht direct wordt gestuurd(dus niet via icq server) dan kun je het ip gewoon in netstat zien
dacht ik zo..

Een koe is geen kangaroe

• Jorma
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Jorma

@ internet

Als je een ICQ krijgt, is er een directe verbinding naar die persoon zijn/haar computer. Je kunt dan met het dos-commandootje netstat zien van welke host het afkomt en van welke poort er gebruik wordt gemaakt. Zodoende kun je die gebruiker tracen..

• Martijn
Ik ben hier niet zo bekent mee, dus wat moet ik dan intypen?? En als ik het IP heb, hoe kan ik dan zien, vanuit welk land ie komt?

Verwijderd

Je stuurt een berichtje en in de dosprompt typ je dan:
netstat -a -n
in de kolom extern adres staat dan ergens het IP van dat persoon (er kunnen ook nog andere IP-adressen staan, dus zorg ervoor dat je zo min mogelijk internetprogies hebt openstaan anders maak je het jezelf onnodig moeilijk)
Als je eenmaal het IP-adres hebt, typ je (ook in de dosprompt)
tracert IP-adres. Nu zie je alle hops naar het IP-adres en met een beetje geluk weet je dan waar hij/zij zit (je ziet iig de route die de data aflegt tussen de 2 pc's)

edit:
Ik herinner me net dat er ook een progie is: visual route. Als je hier het IP-adres intypt dan zie je een kaartje van de wereld met lijntjes hoe de data gaat, zo kom je er zeker achter in welk land die persoon woont.

• Martijn
Thx, ik zal eens een keer kijken... :)

• Palomar
  • Niet online
als je er niet uitkomt zet dan hier zn ICQ nummer maar neer..

Verwijderd

met neotrace gaat het tracen heel makkelijk

• Martijn
Mephisto, THANKS !!
Ik heb het IP gevonden en met jouw proggie d'r woonplaats gevonden... :)

Het was dus niet een maat van me die me op zat te naaien (wat ik verwachtte), maar Gabriela uit Brazilië... :P :P :P
Pagina: 1