[Java] Gebruik van Calendar voor geboortedatum *

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

• user643
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-09-2025

user643

Sweet Surrender

Topicstarter
Hallo

Ik ben bezig met een applet, die als je je geboortedatum invult, aangeeft hoe oud je bent in jaren en dagen en hoelang het nog duurt voordat je weer jarig bent. We houden hierbij ook rekening met schrikkeljaren!

Ik weet dat het met de calendar functie moet kunnen, maar heb geen flauw idee hoe dit moet...

Kan iemand ZSM helpen :?

Alvast tnx !!

ps: het moet dus in Visualcafe (of vergelijkbare methode, maar niet internet-based!!

Verwijderd

wat bedoel je met: "internet-based!!" ?
het is toch een applet?

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Volgens mij is het handig als je eerst de taal java een beetje probeert te begrijpen.

Je gooit allemaal termen door elkaar, sterker nog... Visual Cafe is alleen maar een "editor" dus helemaal geen methode.

Wat je zoekt zit in de Calender class, zie op http://java.sun.com/j2se/1.3/docs/api hoe die klasse werkt.

Maar ik heb niet helemaal het idee dat je weet waar je nou precies mee bezig bent?

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
De eerste stap op weg naar het zijn van een goede programmeur is beseffen dat dit helemaal niets met VisualCafe te maken hebt...

De tweede stap is het downloaden en bekijken van de Java API documentatie :) . Je kunt in de documentatie van java.util.Calendar alles vinden. Programmeren met libraries vereist geen kennis, dit vereist vooral simplweg het uit- en opzoeken van functionaliteit...

Voorlopig lijkt dit wel heel erg veel op een pure request dus zet ik maar een slot op. Als je zelf bezig bent geweest (met de documentatie) en je komt er alsnog niet uit, kan je je vraag opnieuw formuleren.

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

Dit topic is gesloten.