Hyperlink naar een frame pagina maken

Pagina: 1
Acties:

• schot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-09-2025
Ik ben met dreamweaver bezig een simpele intranet pagina te maken voor een bedrijf. Nu heb ik een menu gemaakt in een pagina die in 3 delen is opgesplitst. Nu heb ik een link gemaakt naar een andere pagina die ik gemaakt heb die in het top frame wordt geladen, nu wil ik echter in deze nieuwe pagina weer een link maken naar het main frame, nu kan ik echter geen main kiezen omdat dit een nieuwe pagina betreft. Kan iemand mij misschien vertellen hoe ik wel deze link kan maken zodat de link naar weer een nieuwe pagina in het top frame niet als een nieuw venster wordt geladen maar in het main frame.

Alvast bedankt voor de hulp

• Shagura
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 23:01
main frame anders noemen

• handige_harrie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:13

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Omdat niemand reageert in mijn topic hiero stel ik m'n vraag hier maar omdat het er toch wel mee te maken heeft denk ik.

Het zit zo:

Ik heb een navigatiemenu in een apart venster en nu moeten de knoppen (dit zijn plaatjes, dus niet van die grijze standaard-dingen) werken op de home-page (die al geopend is). Ik werk dus niet met frames. Het openen van het nav-menu is al met javascript opgelost, maar hoe ik dit nu moet doen weet ik niet.

Verwijderd

Op dinsdag 12 februari 2002 12:37 schreef handige_harrie het volgende:
Omdat niemand reageert in mijn topic hiero stel ik m'n vraag hier maar omdat het er toch wel mee te maken heeft denk ik.

Het zit zo:

Ik heb een navigatiemenu in een apart venster en nu moeten de knoppen (dit zijn plaatjes, dus niet van die grijze standaard-dingen) werken op de home-page (die al geopend is). Ik werk dus niet met frames. Het openen van het nav-menu is al met javascript opgelost, maar hoe ik dit nu moet doen weet ik niet.
wat is je URL?

• handige_harrie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:13

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

http://ponke008.tripod.com

Edit: ik zie gelijk een hele domme fout. hij linkt naar C:/program files.... shame on me!!!

Edit2: fixed...woei is dat snel of niet :P

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:15
Ik weet niet of je een beetje bekend bent met servertalen, maar het is dus wel handig om in zo'n geval als dit de framesite (met de frameset dus) met een servertaal te maken die je dan kunt aanroepen met get-urls, zodat je maar 1 keer zo'n pagina hoeft te maken en toch de frames "dynamisch" kunt vullen :)
Pagina: 1