Toon posts:

Snelheid opvoeren Slownera

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is ut mogelijk om de snelheid software matig oid te verhogen met Slownera kabel Inet?

Ik heb zo'n oude multitraag modem..

Verwijderd

Dat kun je misschien beter vragen in de nieuwsgroep multiweb.kabelinternet op usenet. Daar weten ze vast en zeker of dat kan, en zo ja hoe dat moet.

R@b.

Verwijderd

De enige manier waarop de snelheid iets hoger wordt is een standaard patch te gebruiken. Zie www.speedguide.net .

• Pluis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02-2023
De snelheid door de oude multiweb (zenith) modems werd/wordt nog altijd bepaald door het aantal gebruikers wat op dat moment online en aan het downloaden is... als veel mensen tegelijkertijd iets op het netwerk willen downloaden heb je pech, andersom kan ook.

In ieder geval helpt geen patch hiervoor (en iets in deze richting vind je ook niet in de nieuwsgroep)

Verwijderd

Topicstarter
ok maar als er hast niemand online is, zoals door de weeks is't ook niet vooruit te schoppen. Ook zondag smorgens is t niet vooruit te schoppen

Verwijderd

Steeg,
ik Internet ook met Slownera. De snelheid van de modem is niet op te voeren op een legale manier. Wat je wel kunt doen is de proggie SpeedTec downloaden bij www.download.com Het is een shareware programma, maar jij kunt bij www.astalavista.box.sk een patch afhalen waardoor je niet hoeft te registreren.
De programma past het een en ander in Windows, waardoor je sneller kan Internetten.

Ik heb nog wat voor je. Maar dit doe je op eigen risico! Bij mij werkt ie als een trein( sneltrein, hehe :) )

We gaan de register aanpassen. Als je dit gedaan hebt dan zal de pagina's sneller laden...als het goed is.
Deze tip heb ik afgehaald uit het archief van Ben Bender's Weblog http://home.wanadoo.nl/ben.bender /
De leukste weblog van Nederland.

Kopieer en plak de tekst tussen de ------ in notepad(kladblok) en sla het bijvoorbeeld onder de naam "max_cache_speed.reg" op.

---------- begin hieronder met kopieren ----------
REGEDIT4

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\FS Templates]
@="Max Cache"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\FS Templates\Max Cache]
@="Max Cache"
"NameCache"=hex:00,18,00,00
"PathCache"=hex:80,00,00,00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\FS Templates\Big Cache]
@="Big Cache"
"NameCache"=hex:80,13,00,00
"PathCache"=hex:68,00,00,00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\FS Templates\Med Cache]
@="Med Cache"
"NameCache"=hex:20,0f,00,00
"PathCache"=hex:50,00,00,00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\control\FileSystem]
"NameCache"=hex:00,18,00,00
"PathCache"=hex:80,00,00,00

---------- stop hier boven met kopieren -----

Zoek dan met je verkenner naar de "max_cache_speed.reg" en dubbelklik er op en sta toe dat de instellingen aan je registry worden toegevoegt. Pc hoeft niet te worden herstart, wel je browser.

Nog eentje!

Kopieer en plak onderstaande tekst in notepad(kladblok) en sla het bestand bijvoorbeeld onder de naam "browsing_speed.reg" op en dubbelklik er via je verkenner op en sta ook weer toe deze keys toe te voegen aan je Windows-registry. Pc hoeft niet te worden herstart, wel je browser.

---------- begin hieronder met kopieren ----------
REGEDIT4

[HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\VxD\MSTCP]
"Tcp1323Opts"=dword:00000003
"SackOpts"="1"
"BSDUrgent"="1"
---------- stop hierboven met kopieren -----

Ik herhaal, dit doe je op eigen risico, maar ik heb al 4 mensen blijgemaakt met deze tip en het werkt zonder problemen.
Pagina: 1