Toon posts:

Snelheid van Sonera kabel.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat kan ik nou verw8n aan snelheden als ik kabel neem? Ik zit al een tijdje met SW, maar dat is beperkt internetten.

Aangezien ik een Die-Hard gamer ben zou ik ook graag pings willen weten. Ik had 2 maanden geleden ofzo een clanmember gehad die bij mij in de buurt woont, maar die is op vakantie ofzo, want ik krijg geen contact meer met hem (ignore??? he he).

Iig vraag ik me af hoe het r nu voorstaat, aangezien snelheden nogal snel kunnen veranderen.

Verwijderd

Ik weet niks van de pings en de pongs, maar ik weet wel dat Sonera vaak verschrikkelijk traag is.
Downloaden MET Download Accelerator is soms lager dan 30 KB. Ik heb gehoord dat ze bezig zijn de performance te verbeteren, maar daar kunnen we pas volgend jaar van genieten/ergeren.

Ga voor ADSL zou ik zeggen. Ik heb je gewaarschuwd.

Verwijderd

En van mij moet je je ook niks aantrekken want ik ben een van de weinige Sonera-gebruikers met wel een hoge snelheid (150 KB/sec). Ping weet ik niet omdat ik nooit online spellen speel. Ik heb net wel naar soneraplaza gepingd en daar was de ping 13 ms, maar daar kun je denk ik weinig van op aan.

• Pluis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02-2023
Als je nu een Sonera abo. neemt krijg je een Elsa modem, daarmee haal je geen snelheden van 150 kb/sec meer want dat ding is geknepen.
Max. download = 64 kb/sec
Max. upload = 8 kb/sec
In de praktijk haal je met je downloads gemm. rond de 20 tot 40 kb.

De ping is wel lekker, ik speel vaak UT en Q3 online met een ping tussen de 30 en 60.

Nadeel aan Sonera is hun brakke verbinding, ik ben het nu aan het bijhouden en de afgelopen week is m'n verbinding op 5 dagen weggevallen met een totaal van 16 uur geen internet.

Hoop dat je hier wat aan hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik het goed begrijp is zo'n 54 piek abbo beter, maar dan heb je wel maar 600Mb.Dit zuigt.

Ik ken een buurjongen die ook kabel heeft en die had een maand of 3 een d/l van 200Kb/s hij zei ook dat hij een van de weinige was etc.

Het beste is dus eigenlijk om te w8n tot hij thuiskomt van vakabtie, maar dat kost me dan een hoop geld (40 piek per maand meer voor de 1e 3 maanden).

Als de ping idd lekker is maakt de d/l voor mij niet zo veel uit. ADSL is nog niet beschikbaar hier, dus dat heeft weinig zin.
Ik kan iig een stuk "beter" internetten lijkt me (vergeleken met ISDN met een SuperWeb account).
Wel jammer dat kabel nog een shared medium is. Ik krijg vandaag als het goed is info binnen (zal wel niet, dan maar ff 0800 bellen)