Heeft iemand eenzelfde opstelling? Ik heb namelijk problemen met inloggen op mijn exchange account via outlook, maar niet via mijn browser, dat lukt prima. Nu las ik ergesn dat dit kan liggen aan je DNS instellingen maar met MXstream zijn die er niet, ten minste bij installatie hoef je die niet in te voeren. Ik heb al gekeken bij xs4all voor info, maar daar vind ik niets. Is DNS mijn probleem en zo ja hoe los ik dit op?
In plaats van allemaal exchange2000 topics te openen zou je zelf eens kunnen gaan zoeken en ons meer informatie gegeven.
Sites die goede informatie hebben voor zowel ex2k en win2k:
www.windows2000faq.com
www.exchange-mail.org
www.google.com (gewoon de google groups doorzoeken)
Mbt tot je probleem:
Heb je ActiveDirectory op de machine geinstalleerd staan waarop je Exchange2k hebt geinstalleerd? Zoja, heb je daar ook een lokale NameServer (dns) bij geinstalleerd? Zoja, heb je het ip van je eigen nameserver bij je tcpip instellingen van je netwerk kaart ingevuld staan?
Geef eens wat meer technische informatie, anders is het zoeken naar een speld in de hooiberg.
En, exchange en mxstream hebben weinig met elkaar te maken ....
Sites die goede informatie hebben voor zowel ex2k en win2k:
www.windows2000faq.com
www.exchange-mail.org
www.google.com (gewoon de google groups doorzoeken)
Mbt tot je probleem:
Heb je ActiveDirectory op de machine geinstalleerd staan waarop je Exchange2k hebt geinstalleerd? Zoja, heb je daar ook een lokale NameServer (dns) bij geinstalleerd? Zoja, heb je het ip van je eigen nameserver bij je tcpip instellingen van je netwerk kaart ingevuld staan?
Geef eens wat meer technische informatie, anders is het zoeken naar een speld in de hooiberg.
En, exchange en mxstream hebben weinig met elkaar te maken ....
als antwoord op je eerste opmerking, ja dat heb ik al gedaan, om precies te zijn sinds vorige week vrijdag, maar op dit gebied is er veel veel informatie, maar weinig antwoorden. Vooral ook omdat ik niet zeker weet wat het probleem is omdat mijn software 'algemene' foutmeldingen geeft. Sites die ik zoal bezocht heb zijn msexchange.org
exchangeadmin.com en de MS technotes.
wat technische info betreft:
-active directory is geinstalleerd
-DNS geinstalleerd, daar heb ik een primary toegevoegd die verwijst naar mijn server.
-netwerkkaart, hier heb ik geen eigen ip ingevuld, vanwege maxstream, zou ik heir bij de dns instellingen mijn locale dns in moeten vullen??
exchangeadmin.com en de MS technotes.
wat technische info betreft:
-active directory is geinstalleerd
-DNS geinstalleerd, daar heb ik een primary toegevoegd die verwijst naar mijn server.
-netwerkkaart, hier heb ik geen eigen ip ingevuld, vanwege maxstream, zou ik heir bij de dns instellingen mijn locale dns in moeten vullen??
Pffff ... zullen we ht even bij 1 topic houden?
Voor elk probleem waar de error eindigt met een ! ipv een . een nieuw draadje openen is nit echt gewenst.
[topic=408368] Hier heb je de meeste reply's. Maak daar maar je algemeneExhange problemen topic van.
Voor elk probleem waar de error eindigt met een ! ipv een . een nieuw draadje openen is nit echt gewenst.
[topic=408368] Hier heb je de meeste reply's. Maak daar maar je algemeneExhange problemen topic van.
Tijd voor een nieuwe sig..
Dit topic is gesloten.
![]()