Toon posts:

parallel netwerk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij het verhuizen van de praktijk van een dokter heb ik een probleem met het netwerk. Het netwerk draait met name onder DOS. (ELIAS)

In de oude situatie was er 1 server en 2 terminals. Dit alles was met elkaar verbonden via de parallele poort. Een splitter zorgt voor 2 parallele poorten aan de serverkant. De terminals hebben alleen een parallele poort. Bij beiden word er gebruik gemaakt van een soort droplink kabel die verbonden zijn door een 8-aderige kabel. Deze kabel is geen twisted pair volgens mij.

In de nieuwe situatie moet ditzelfde netwerk ook weer gaan draaien. Alleen nu is er een probleem met de bekabeling. Het lijkt mij vrij prijzig als er een parallele kabel tussen moet. En gezien de oude situatie is het mogelijk om zonder parallele kabel te werken. Heeft iemand enig idee hoe ik dit het beste kan oplossen?

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:23

Pogostokje

* twiet *

Wat is ELIAS voor iets? Iets lokaals of met een verbinding naar een landelijk net?

Zijn het domme terminals of gewone computers?

Ik zit te denken aan de vervanging van het netwerk door iets simpels wat over UTP kabels kan. Eventueel met een servertje naast de 'echte' server met kabels tussen die parallele poorten (korte kabels).

Maar eigenlijk weet ik niks van de applicaties af die er draaien.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Weet je zeker dat het parallelle poorten zijn, en niet 25-polige seriele poorten ? Dat laatste is namelijk wat logischer voor terminals, en met 8 draadjes kun je niets doen op een parallelle poort, maar is wel precies voldoende voor een seriele poort (TD RD CTS RTC DSR GND DSR DTR).
Wat zijn merk en type van de verschillende hardware-componenten ?

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 12 februari 2002 12:19 schreef mvdejong het volgende:
Weet je zeker dat het parallelle poorten zijn, en niet 25-polige seriele poorten ? Dat laatste is namelijk wat logischer voor terminals, en met 8 draadjes kun je niets doen op een parallelle poort, maar is wel precies voldoende voor een seriele poort (TD RD CTS RTC DSR GND DSR DTR).
Wat zijn merk en type van de verschillende hardware-componenten ?
Ik weet dat niet zeker nee. Serieel zou dus ook kunnen. :o

het betreft hier Wyse terminals. Dus alleen een monitor met netwerk en toetsenbord aansluiting. De server is een gewoon Pentium systeem.

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Wyse is een van de grootste bedrijven in (seriele) terminals.
We hebben her dus te maken met een setup bestaande uit een multi-port seriele kaart in de server, en een stelletje seriele terminals. Het is dus niet echt een netwerk te noemen, het zijn echte domme terminals, de enige "processing" die de terminals doen is het omzetten van een ASCII-code naar een lettertje of een effect op het scherm.
Gewoon afgeschermde 8-draads-kabel, niet twisted-pair, kopen. Dat is wel betaalbaar.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Verwijderd

Topicstarter
ah bedankt iig.
Nog 1 klein vraagje. Hoe knoop ik die draden aan elkaar? Is daar een adapter voor ofzo?
Pagina: 1