Toon posts:

Hacker or Cracker

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik weet dat hier al vrij lang over ge zeurt word maar zeg nou zelf
waarom zouden mensen nou in god's naam een patch een crack noemen als cracker's iemand was die Met slechte bedoelingen een systeem binnendringt?

oh lees voor de lol dit is http://www.chiphead.de/manif.htm

vooral het 2de deel slaat wel op de meeste van jullie

p.s. i`m nor a hacker or cracker i just read tha shit

• Commander Zulu
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17-08 11:47
In de media wordt altijd het woord hacker gebruikt, terwijl volgens de insiders beter het woord cracker of scriptkiddie gebruikt kan worden.

Maar helaas, voor de onwetende massa is dit veel te moeilijk, en wordt iedereen die schade berokkent/inbreekt in computers een hacker genoemd.

Jammer dan.

Ik zou zeggen, noem jezelf dan geen hacker, maar bv elite serurity professional of zoiets.

Het woord hacker is besmet, en is niet meer duidelijk gedefinieerd. Boos worden omdat het woord hacker zogenaamd verkeerd gebruikt wordt is ook niet interessant, het is een verloren strijd.

De meerderheid van de bevolking verstaat op dit moment onder hacker "iemand die inbreekt op computers om dingen te stelen".

Dus is de definitie niet meer zoals vroeger.

Dus, hackers, noem jezelf niet meer naar een archaisch woord, maar kies een meer maatschappelijk geaccepteerde benaming! :)

Verwijderd

Topicstarter
ok 1. je hebt de url niet gelezen die in mijn bericht stond 2. je geloovde niet wat er in die url stond.
want je noemt een cracker nog steeds een BAD hacker

care to explain?

oh en jij kent insiders? of ben je een insider?

StratoS

P.S.
ik will niet dat deze tread een tread word van waarom word een BAD hacker een hacker genoemd maar ik will dat deze tread een tread word die over het fijt gaat waarom een cracker hier opeens een BAD hacker is

• Robert
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:22

Robert

You have your answer..

Ik heb het gelezen en denk dat ik er wel mee akkoord ga :) http://www.chiphead.de/manif.htm

Just 'cause I'm paranoid doesn't mean they're not after me | The only operating system that does what you want: LFS

Verwijderd

Een hacker hacked en een cracker cracked. Het is zo simpel en ze zijn niet het zelfde.

Ik heb het gelezen en ik ben het er mee eens.

Verwijderd

White hats, Black hats ..

• Commander Zulu
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17-08 11:47
Het gaat alleen maar om semantiek, verder is er geen probleem of ruzie. Dit wordt veel te ver opgeblazen ...
Pagina: 1