WinXP belt automatisch in, hoe voorkom ik dit?

Pagina: 1
Acties:

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:29
We gebruiken hier internet via ons netwerkje van 4 computers. De computer die op internet inbelt, gebruikt Windows XP. Het irritante hiervan is dat de computer automatisch inbelt als ik de internetverbinding afbreek. Ik heb al bij de properties van de inbelverbinding gekeken, daar heb ik automatisch inbellen nadat de lijn is verbroken al uitgezet, maar dit helpt niks. Ook heb ik de browser (ie 6.0) bij verbindin zo ingesteld dat hij zelf geen standaard verbinding gebruikt.
Maar de computer belt steeds weer automatisch in, zonder dat ik dat wil. Wie weet hoe ik dit kan veranderen?

• JeroenTheStig
er is toch wel iemand die dit weet? :?

• BFS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:06

BFS

Rude awakening

Heb je de verbinding wel zo ingesteld dat mensen op het netwerk geen verbinding mogen maken? Dat was bij mij het probleem namelijk.

En het is netter om even af te wachten op een reply ipv hem dezelfde dag nog omhoog schoppen.

FOEI! :)

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

• JeroenTheStig
sorry >:)

hij zakte behoorlijk af, en ik wil dit probleem oplossen, want ik hoef de KPN niet meer te sponsoren dan nodig is :7

• JeroenTheStig
maar je bedoelt dat als ik de verbinding share voor het hele netwerk, dat ie dan via het netwerk gaat inbellen?

het is namelijk ook wel gebeurd zonder dat ik de inbelverbinding had geshared.

Ik denk dus dat dat het niet is

• JeroenTheStig
:Z

Dan zet ik er maar weer Zinl :r :r s 2000 op...

Verwijderd

Geef je modem ander eens zijn standaard fabrieks instellingen terug, met een commando, kijk in je modem handleiding welke dat is. Misschien helpt het wel.

• Floppie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 22:29
Ik heb hier ook last van. Ik heb het nog niet helemaal uitgezocht wat het kan zijn, maar misschien is het zo dat andere gebruikers wel automatisch verbinding aan hebben staan.

• Toet3r
  • Niet online

Toet3r

¿?

Dat had ik ook een keer ik heb toen de verbindigsbrug verwijderd en ik heb ingesteld dat andere op het netwerk niet kunne inbellen
probleem opgelost :)

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

• JeroenTheStig
Laat ik dat eens proberen dan... ik ben nu superchagrijnig, ik had de server alvast even aangezet, inclusief mijn eigen computer, kom ik 2 uur later weer boven, zie ik dat channel2 lampje branden van de vox...

Heeft dat kutding zich weer automatisch aangemeld :( :(

• BFS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:06

BFS

Rude awakening

Op dinsdag 12 februari 2002 20:24 schreef Pluisje het volgende:
Dat had ik ook een keer ik heb toen de verbindigsbrug verwijderd en ik heb ingesteld dat andere op het netwerk niet kunne inbellen
probleem opgelost :)
Ahum...dat zei ik dus.

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

• Toet3r
  • Niet online

Toet3r

¿?

Oh haha had ik nie gezien :)

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

• Edsger
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-08 17:39
Ik heb het probleem ook, maar het werkt niet helemaal (gebeurt wel minder), wanneer ik de mogelijkheid voor, "gebruikers op andere computers om de verbinding te kunnen controleren", uitschakel.

Ik zou graag ook een oplossing hiervoor vinden.

All your quantifications are belong to me!

• Dionysus
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Een programma dat jullie mischien kan helpen is te vinden op: http://www.twiga.ltd.uk/
Deze remote disconection utility werkt perfect om de server te laten inbellen vanaf de client en hiermee is de client ook in staat om de inbel verbinding te verbreken.

Ik heb het zelf in combinatie met winroute lite gebruikt maar ik denk dat het ook prima werkt met internet sharing van windows.
Hoop dat dit wat helpt :)
Pagina: 1