Out of the blue...ineens 700 3DM2K1 punten minder!

Pagina: 1
Acties:

• Joch_um_all
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06-2025
Out of the blue...
Ineens....
Plotseling....
Zonder ook maar iets veranderd te hebben....

van een 3DMark2001 score >4000 naar iets boven de 3300. Das zielig!

Ik begrijp er allen geen iota van waar dat nu ineens vandaan komt. Ik heb werkelijk geen instelling veranderd maar zag in games ineens een performancedrop en ben eens gaan checken.....met bovengenoemd resultaat dus. Niets nieuw geinstalleerd ook.

Een andere driver lost het ook niet op. ??????

Ik ga vandaag even flink klussen om het probleem, of liever nog de oplossing te vinden, maar als iemand in de tussentijd een suggestie heeft?!

Windows XP UK Home
Hercules 3D Prophet II Ti (Nvidia Geforce 2 Ti op standaard settings)

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
je weet toch wel dat windows steeds langzamer word als je het niet een uitkamt naar bad reg enteries en zo.

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:11

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Demenfrageteren mag wel eens helpen. Ik spel het fout, maar ben te lui om op te zoeken :P

• Joch_um_all
Op dinsdag 12 februari 2002 11:29 schreef We Are Borg het volgende:
Demenfrageteren mag wel eens helpen. Ik spel het fout, maar ben te lui om op te zoeken :P
Nee allemaal aan gedacht. Heb alle drivers via4in1 en detonator weggehaald van mijn schijf en opnieuw geinstalleerd. Ik heb 3DMark2001 weggehaald, gedefragd, opnieuw geinstalleerd en weer gedefragd. Geen verbetering.
Kan in XP helaas niet DirectX opnieuw installeren.

Ik bewaar een heleboel tests:
Na het kopen van een nieuwe harddisk een paar weken geleden ben ik clean begonnen met XP. Meteen de VIA4in1 en detonator 23.11 geinstalleerd en gebenchmarkd. Zonder tweaken van CPU, GPU of vidmem haalde ik meteen net over de 4000. Ik heb nu nog steeds allemaal dezelfde drivers en heb net ook mijn BIOS helemaal nagelopen: geen verschil.

Het enige verschil is echt die 3Dmark2k1-score. Misschien interessant om te melden dat het verschil em eigenlijk allen zit in de volgende tests:
Carchase High detail: drop van +/- 30procent
Dragotic Low detail: drop van meer de 50 procent
Dragotic High detail: drop van meer dan 50 procent
Vertex shader: drop van meer dan 90 procent!!!!!!!!?????

Beats me!

Ik heb net mijn kaartje ff maximaal getweaked op GPU/MEM 300/440. Vroeger haalde ik in de 4500 daarmee......nu 3400 (drop van 1100!!!!!)

Vreemd nietwaar.

Verwijderd

Op dinsdag 12 februari 2002 11:29 schreef We Are Borg het volgende:
Demenfragmenteren ROFL :D

Is dat als je HD aan het dementeren is ofzo :o

• Joch_um_all
Ik kan daarbij vermelden dat een reinstall (niet clean/gewoon erover heen) van XP ook geen moer uitmaakt. Ik denk dat ik gewoon ouderwets moet gaan formateren en opnieuw installeren. Fijn! :'(

Verwijderd

Je moet windows opnieuw installeren, dat is echt de enigste oplossing.

Ik heb dit probleem ook een keer gehad, elke dag was mijn score lager, ik snapte er ook geen bal van, ik had alles geprobeert maar de enigste oplossing was format c: :(

• Joch_um_all
Das geen mooi nieuws :'(
Ik vreesde ook al zoiets.....nah, ik zal wel een middagje ergens vrij proberen te maken.

Wel blijf ik erg benieuwd naar hoe het komt, maarja.

• Joch_um_all
Zou het trouwens kunnen zijn dat 3dM verkeerd meet?

Bij die Dragotic test staat er rechts onderin een FPS van 13 in het begin. Maar nu ik nog eens kijk lijkt het absoluut veel meer dan 13. Dat zie je echt wel.

De vertexshader 10 FPS meting lijkt helaas wel te kloppen. Was eerst 40.

En trouwens, ik heb net 3DMark2001 SE gedownload, geen verschil met de First Edetion.

• Joch_um_all
Enfin....ik heb vandaag maar eens geformatteerd en XP er opnieuw opgezet. Score is nu met de SE zelfs meer dan 100 punten hoger dan voorheen. Probleem doet zich niet meer voor.

......laten we maar zeggen dat het aan MS ligt. Das wel zo makkelijk.

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-07 19:51
je ti is dan iid stuk langzamer geworden probeer het eens met windows 98 of 2000 en testhet verschil ik haal iig 3000 3dmarks met een geforce 2 mx :?

• Joch_um_all
sorry, dan was ik niet duidelijk....probleem is verholpen....zit op oude (goede) waarden. SE zelfs hoger.
Format en reinstall hebben dus wel geholpen.
Pagina: 1