[flash5] Punten of slashes gebruiken?

Pagina: 1
Acties:

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Eerst gebruikte ik slashes om een symbol aan te roepen. (bv: _root.navigatie/knoppen/home), maar toen ik dat samen met Hittest wilde gebruiken werkte dat niet.
Het bleek wel te werken als je met punten werkt: (bv _root.navigatie.knoppen.home). Nu gebruik ik dus altijd punten.

Maar wat kan ik nou beter gebruiken? Zal in de toekomst één van de twee manieren afvallen?

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Volgens mij hoor je punten te gebruiken. Dat met die / is nog een overblijfsel uit vorige versies.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

de dot syntax is ingevoerd in flash 5, en is wel zo'n beetje the way to go, ware het niet dat in de flash 5 player sommige flash 4 syntax ongeveer 50% sneller is.
Dus ligt er een beetje aan.

• tie-rep
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 15:56

tie-rep

nu met ir. !

Op dinsdag 12 februari 2002 12:22 schreef B-Top het volgende:
de dot syntax is ingevoerd in flash 5, en is wel zo'n beetje the way to go, ware het niet dat in de flash 5 player sommige flash 4 syntax ongeveer 50% sneller is.
Dus ligt er een beetje aan.
beetje ot, maar toch met scriptsnelheid verbonden

ik heb al een aantal keer gehad, dat een functie niet werd afgemaakt en er gewoon uitklapte.
Dit kwam meestal voor bij KeyPress acties en dan gebeurde dat alleen als je als een losgeslagen randdebiel op je toetsenbord zat te rammen :+
maar toch vervelend.....

iemand anders ook last van??

• vinnie1908
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-09 10:36

vinnie1908

Appel != peer

[vreselijk off-topic] Bob Ross rules[/vreselijk off-topic]

"Sometimes I have a difficult time handling myself in social situations. I just start scampering around neurotically, frantically jumping all over guests. I think it all goes back to when I was raised in the wild by miniature schnauzers."

Verwijderd

Op dinsdag 12 februari 2002 21:16 schreef tie-rep het volgende:

[..]

beetje ot, maar toch met scriptsnelheid verbonden

ik heb al een aantal keer gehad, dat een functie niet werd afgemaakt en er gewoon uitklapte.
Dit kwam meestal voor bij KeyPress acties en dan gebeurde dat alleen als je als een losgeslagen randdebiel op je toetsenbord zat te rammen :+
maar toch vervelend.....

iemand anders ook last van??
Als ik het zo hoor heb je daarbij minder dan 25 Fps gebruikt, en geen key-event(gewoon elk frame checken zeker?)

• tie-rep
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 15:56

tie-rep

nu met ir. !

Op dinsdag 12 februari 2002 22:46 schreef B-Top het volgende:
Als ik het zo hoor heb je daarbij minder dan 25 Fps gebruikt, en geen key-event(gewoon elk frame checken zeker?)
neeee, 'gewoon 25 fps' en volgens de MacroMedia methode voor key-events. Was voor een klant die graag een flash tiepmachine op de site wilde hebben. Dus nogal veel tiep-actie voor de flash-playert

Dat is het enige concrete voorbeeld wat ik op dit moment kan herinneren....
maar omdat je dat zei over die flash4 vs. flash5 methods, dacht ik: daar weet je meer van :)

Verwijderd

Op dinsdag 12 februari 2002 22:54 schreef tie-rep het volgende:

[..]

neeee, 'gewoon 25 fps' en volgens de MacroMedia methode voor key-events. Was voor een klant die graag een flash tiepmachine op de site wilde hebben. Dus nogal veel tiep-actie voor de flash-playert

Dat is het enige concrete voorbeeld wat ik op dit moment kan herinneren....
maar omdat je dat zei over die flash4 vs. flash5 methods, dacht ik: daar weet je meer van :)
Ik zou vvoor 21 of 31 fps gaan....als je de .fla voor me hebt wil ik wel ff kijken wat je fout doet.
Als je ff checkt in de search op flash en key, dan zit daar ergens een stuk AS tussen, da's mijn key-enginetje(is inmiddels al weer anders, maar die werkt).
Pagina: 1