Toon posts:

Hoe is schade aan HD te herkennen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik vroeg me af hoe schade aan HD is te herkennen. Ik heb twee HD waarvan er een niet meer wordt herkend door het systeem. Hij is ingesteld als slave en zit op IDE-1, terwijl de 'goede' HD ingesteld is als master en ook op IDE-1 zit.

Kan het probleem ook in de bios zitten? Ik heb een Abit KT7a met de nieuwste bios. Als ik het systeem zonder stroom zet, wordt ook heel vaak mijn 'goede' HD niet herkend.

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Met een diagnoseprogrammatje van de fabrikant van de schijf. :)

Wanbeleid is ook beleid.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 12 februari 2002 11:06 schreef agent327 het volgende:
Met een diagnoseprogrammatje van de fabrikant van de schijf. :)
Ok, maar moet daarvoor de HD niet eerst gedetecteerd worden? Maw moet zo'n proggie onder Windows gedraaid worden of niet? Zo ja, dan heeft het weinig nut want het systeem herkent de HD niet.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als de bios hem niet herkend zou ik eerst een andere kabel proberen. Als de bios hem wel herkend, dan fdisken formatten en debuggen, daar kom je een heel eind mee.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Op dinsdag 12 februari 2002 11:09 schreef InigoMontoya het volgende:

[..]

Ok, maar moet daarvoor de HD niet eerst gedetecteerd worden? Maw moet zo'n proggie onder Windows gedraaid worden of niet? Zo ja, dan heeft het weinig nut want het systeem herkent de HD niet.
nou, een diskette van de fabrikant herkent hem wel hoor, als ie teminste niet helemaal kaduk is :) denk maar aan MAXBLAST van Maxtor :) stel je computer in dat ie 1 Gb is en maxblast maakt er een goeie schrijf van.

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-02 12:51

Twarp

just grin...

Heb je de schijven al van positie veranderd? het kan zijn dat je een "cable select" kabel hebt.

Meh ...

Verwijderd

Topicstarter
Dat was ik er klaarblijkelijk vergeten bij te zetten. Ik heb al drie nieuwe IDE kabels gekocht; iedere mogelijke combinatie kabel / master / slave geprobeerd maar geen succes. Vreemd, want de HD is pas vier maanden oud en zit sindsdien vrolijk in mijn pc zijn werk te doen. Ik heb ook alle bios updates en downgrades al gedaan maar ook dat lost niks op. Nieuw mobo misschien nodig??
Pagina: 1