Toon posts:

AVA-1502

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand ervaring met deze kaart ?? Ik heb hier een HD en een CD-ROM aan hangen. Nu is het probleem dat als ik en setup van WIN NT 4.0 draai dat ie op een gevenmoment zegt dat er gen CD aanwezig is, de CD kapot is, de CD-romdrive verkeerd geterminated is, of dat de SCSi controller verkeerd ingesteld is, wat ga ik nu doen ??

Ik hbe op mijn CD-ROMd rive verschillende instellingen qua jupers dit zijn mode, 1248/512, Terminated short off, Resereve, SCSI ID: 0,1 of 2

De driver die de m'n controller gebruikt is van een AHA-150X of een AHA 152X (weet ik even 1,2,3 niet meer. Heeft iemand dit probleem ook een gehad ??

Verwijderd

Die AVA 1502 is toch helemaal niet bootable!!!
|:( Geen wonder dat ie niet wil booten...

Dat wordt een bootable floppy maken met SCSI-drivers voor die AVA 1502! :+

Verwijderd

Topicstarter
Dat is nou juist zo vaag, ik start m'n installatie op met de 3 bootdisks voor NT 4.0 Wat zou het probleem dan moeten zijn ?? sluit ik m'n string niet goed af ??? Welke jumpersettings moet ik gebruiken ?? en moet ik m'n jumpers om m'n SCSI-kaart nog anders zetten ??

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Hoe je termination moet zetten wordt hier uitgelegd. Je SCSI ID moet je waarschijnlijk niet op 0 (wegens HD) en niet op 7 (SCSI ID van de adapter) zetten. Reserved heet "reserved" omdat je er af moet blijven. Mode zou'k niet weten, maar met twee mogelijkheden moet het te doen zijn om ze allemaal uit te proberen.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
iemand nog meer suggesties ??

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik deze kaart wel onder NT 4.0 gebruiken ????
Pagina: 1