Toon posts:

Probleem met geluidskaart/Modem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn configuratie :
Moederbord ASUS A7V266-E
AMD Duron 1 GHz
1 Gb DDR Geheugen
HDD 20 GB Maxtor 7200 RPM
HDD 41 GB Maxtor 7200 RPM
CD-Writer Plextor
DVD Rom Pioneer
Geluidskaart Creative Labs Audigy
VGA Kaart ATI Xpert 2000 AGP
Modem 3com 56k Internal Voice PCI
Netwerkkaart KTI 10/100
Dual-boot Windows 2000 Pro/Linux Mandrake

Het probleem :
1) Op het moederbord zit er een CMI geluidschip. Deze werktte niet perfect vandaar de aankoop van de Audigy. Nu geeft de Audigy krakend geluid. Hoe verhelpen ?

2) Modem is 56k, maar als ik verbind met internet, krijg ik 26,4 als snelheid... Hoe verhelpen ???

Alvast bedankt ... >:)

• Skeleton353
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01-2020

Skeleton353

Ik herken mezelf niet meer ...

Op dinsdag 12 februari 2002 10:19 schreef LinuxLord het volgende:

Het probleem :
1) Op het moederbord zit er een CMI geluidschip. Deze werktte niet perfect vandaar de aankoop van de Audigy. Nu geeft de Audigy krakend geluid. Hoe verhelpen ?

2) Modem is 56k, maar als ik verbind met internet, krijg ik 26,4 als snelheid... Hoe verhelpen ???

Alvast bedankt ... >:)
1 : Staat de on-board soundcard uitgeschakeld (bios, jumper, ... ) ? Indien ja, kijk dan ook eens na of er geen irq conflict is met je geluidskaart. Ook als er (eventueel) geen irq conflict kan je geluidskaart 'kraken' als hij bijvoorbeeld dezelfde irq 'deelt' met een andere bron (bv modem oid).

2 : Hier zijn verschillende redenen ... De lijn kan slecht zijn, de modem is verbonden met een k-flex ipv v90 of omgekeerd. Misschien kan je je modem ook eens flashen naar een meer recentere firmware ?
Misschien is dit een modem van 1 euro ?

Asus Cusl2-c - Intel P3-800 Mhz - 512 Mb Ram - Asus V7700 (Ge-force 2 GTS) - Plextor 40/12/40A CD-writer - SB-audigy - 2x40 Gb HD - Cambridge FPS-1000 Speakers - IIYAMA AS4611UT LCD Monitor - MS Optical Wheel Mouse - Windows XP Professional (Engels)

• floduR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
de Search al gebruikt??

daar staat een hoop

eerste probleem: krakend geluid (toevallig live met via shipset in XP of 2000?) installeer oudere drivers...
(gebruik search)

die modem die niet goed werkt:
stop modem in pci slot 5 en audio in pci slot 3
en hou slot 1 en 4 open, geeft alleen maar conflicten

Verwijderd

Topicstarter
Geluidskaart is wel degelijk uitgeschakeld in BIOS. (I'm not a newbie)

Zal vanavond wel eens proberen met de slotwisseling.

Bedankt Flodur 8-)

• Skeleton353
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01-2020

Skeleton353

Ik herken mezelf niet meer ...

Op dinsdag 12 februari 2002 11:22 schreef LinuxLord het volgende:
Geluidskaart is wel degelijk uitgeschakeld in BIOS. (I'm not a newbie)
Sorry :'( ik wou alleen maar helpen ;(

Asus Cusl2-c - Intel P3-800 Mhz - 512 Mb Ram - Asus V7700 (Ge-force 2 GTS) - Plextor 40/12/40A CD-writer - SB-audigy - 2x40 Gb HD - Cambridge FPS-1000 Speakers - IIYAMA AS4611UT LCD Monitor - MS Optical Wheel Mouse - Windows XP Professional (Engels)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt Flodur 8-)

Verhelping probleem was inderdaad door plaatsing van modem in slot 5 en audio in 3.

Bedankt hiervoor !!! :9
Pagina: 1