pubscannen / provider

Pagina: 1
Acties:

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-08 23:13
Hoi,

even voor de duidelijkheid:
AUB geen links, illegaal gedoe etc in deze draad :)

Maar ik vroeg me af, het scannen van pubs, is dat nou illegaal ?
Natuurlijk is het vullen met warez etc zo illegaal als wat, maar stel dat je er "legale" shit naar zou uppen, kunnen ze je dan wat maken?

En 'k vroeg me af hoe een provider reageerd. Ik neem aan dat bijv. @home prima kan zien dat jij aan het scannen bent...
(zeer veel commando's en weinig echte data over de lijn...)
Doen ze daar wat tegen of staan ze het gewoon toe?

• Jeroen Blom
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:13
Lijkt mij wel. Die ftp is namelijk niet jou maar van iemand anders. En daar moet je dus gewoon van afblijven.

Over het scannen ik hoop dat ze er wat tegen doen. Als ik er achter kom dat ze onze ftp scannen en daarna uppen dan meld ik dat wel degelijk. Scannen niet meer gebeurt te vaak.

"Ik noem dit het probleem van de verkeerde combinatie: de wereld is grijs, maar wetenschap is zwart/wit. We praten in nullen en enen, maar de waarheid ligt ertussen in." - Bart Kosko

Verwijderd

Je mag gewoon uppen naar een public FTP. Daarom is ie ook public. Natuurlijk geen illegale zooi.

Maar .. je mag bij @home überhaupt geen FTP-server draaien. Dus dat gaat ook niet door dat verhaal.

Verder heb je grote kans dat je een waarschuwingsmail van @home krijgt. En als je doorgaat wordt je gewoon afgesloten.

• Xandrios
Op dinsdag 12 februari 2002 10:26 schreef HlpDsK het volgende:
Je mag gewoon uppen naar een public FTP. Daarom is ie ook public. Natuurlijk geen illegale zooi.

Maar .. je mag bij @home überhaupt geen FTP-server draaien. Dus dat gaat ook niet door dat verhaal.

Verder heb je grote kans dat je een waarschuwingsmail van @home krijgt. En als je doorgaat wordt je gewoon afgesloten.
Ik bedoel niet uppen naar een @home'er, maar vanaf @home scannen naar snelle pubs....

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Tja, het blijft een onderdeel van een illegale activiteit.
Tja en als zij vermoeden dat je dat idd doet om medewerking te verlenen aan illegale activiteiten, dan mogen ze stappen ondernemen.

Verwijderd

Op dinsdag 12 februari 2002 10:38 schreef Cutebritney het volgende:

[..]

Ik bedoel niet uppen naar een @home'er, maar vanaf @home scannen naar snelle pubs....
Ja .. dan kun je een officieel mailtje verwachten, en een gele kaart.

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Volgens mij is het SCANNEN niet illegaal....alleen er echt iets mee doen zou wel eens onder illegaal kunnen vallen.

Vergelijk het met een dief die door jouw straat loopt.... zolang ie een beetje naar binnen kijkt om te zien of je een mooie PC of TV hebt staan is ie eigenlijk niet illegaal... het kan wel als irritant & verdacht worden gezien, maar geheel theoretisch gezien issie alleen maar verkeerd bezig als ie de deur open breekt en de TV mee naar buiten sleurt.

Ik heb hier wel eens wat vragen over gesteld, en in principe is poortscannen THEORETISCH gezien niet illegaal. Echter, een provider heeft het recht om in de leveringsvoorwaarden op te nemen dat het niet gewenst is. Veel providers doen dit om hackterjes etc. tegen te houden. In de praktijk is het niet gewenst, maar het is meer een ongeschreven wet.

Het BEKIJKEN van directories/files in een PUBLIC ftp is NIET illegaal, en er van downloaden ook niet... het is immers een PUBLIC ftp. Warez is zowiezo illegaal, op wat voor manier je het ook aanbiedt. Staat er legaal en illegaal spul op een public FTP, dan mag je officieel alleen het legale spul downloaden :)

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

Hier een quote uit de gebruikersvoorwaarden van Quicknet over poortscannen:

QuickNet beleid: Het is onmogelijk te zien of een poortscan onschuldig, kwaadaardig, of zelfs per ongeluk is uitgevoerd. Dit betekent dat QuickNet een poortscan niet perse als een illegale daad (of als contractbreuk) beschouwt. Echter, wanneer dezelfde gebruiker meerdere scans uitvoert en steeds verbinding zoekt naar ongebruikelijke poorten, krijgt deze een waarschuwing dat deze activiteiten genoteerd staan.

Ze zien het dus niet als illigaal.

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Scan ook al op (hackable pubs >:) ) nog nix van Chello® gehoord ;)

• Xandrios
Op dinsdag 12 februari 2002 15:26 schreef GloriX het volgende:
Hier een quote uit de gebruikersvoorwaarden van Quicknet over poortscannen:

QuickNet beleid: Het is onmogelijk te zien of een poortscan onschuldig, kwaadaardig, of zelfs per ongeluk is uitgevoerd. Dit betekent dat QuickNet een poortscan niet perse als een illegale daad (of als contractbreuk) beschouwt. Echter, wanneer dezelfde gebruiker meerdere scans uitvoert en steeds verbinding zoekt naar ongebruikelijke poorten, krijgt deze een waarschuwing dat deze activiteiten genoteerd staan.

Ze zien het dus niet als illigaal.
Dus STEL dat je alleen op de "normale" poort 21 naar pubs zou zoeken, zouden ze het dan niet merken ?
lijkt me vaag....

Verwijderd

Op dinsdag 12 februari 2002 15:37 schreef Cutebritney het volgende:

[..]

Dus STEL dat je alleen op de "normale" poort 21 naar pubs zou zoeken, zouden ze het dan niet merken ?
lijkt me vaag....
Mwah ,, port21 is ook ongebruikelijk .. want je mag geen ftp draaien dus hoort ie niet in gebruik te zijn.

Sja .. regelgeving |:(

• Asphyxion
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:02

Asphyxion

I am, therefor I think

Op dinsdag 12 februari 2002 15:41 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

Mwah ,, port21 is ook ongebruikelijk .. want je mag geen ftp draaien dus hoort ie niet in gebruik te zijn.

Je zoekt bij iemand anders naar port 21, dus zelf heb je geen FTP draaien...

Verwijderd

je ka het wel iets inperken, ik bedoel als je een hele range scanned(dus bij elk ip-adres 21 port inloggen) dan is dat een flinke berg data.

als je daarin tegen eerst de range pinged, en daarna de actieve ip's scanned is het al een stuk rustiger, (scheelt ook in tijd)

en pingen mag, scannen opzich ook, is niet illegaal alleen een provider kan stellen dat je het niet mag doen. maar illegaal is het niet.

kijk waarvoor je het doet, of wat er mee gaat gebeuren dat is wat anders,

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op dinsdag 12 februari 2002 15:41 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

Met chello kan dat zat, ik draai al tijden een FTP server gewoon op poort 21. Ik heb er nog nooit wat van gehoord.

Maarja, chello is niet echt een normale ISP ook.

🌞🍃

Verwijderd

het scannen zelf is niet illegaal, en @home treed er niet tegen op, tenzij ze een mailtje krijgen van een systeembeheerder die zegt last te hebben van een portscan die afkomt van <jouw ip>.

*tip*

scan via een proxy

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:02
scannen is echt niet illegaal, als dat illegaal zou zijn zou het gebruik van FTP ook illegaal zijn!

je kijkt of je op die ftp kan komen, maar dat mag gewoon, kijken mag, aankomen niet :)

Mijn hobby projectjes: www.agenticprojects.be

Verwijderd

Op woensdag 13 februari 2002 16:50 schreef DataBeest het volgende:

[..]

Met chello kan dat zat, ik draai al tijden een FTP server gewoon op poort 21. Ik heb er nog nooit wat van gehoord.

Maarja, chello is niet echt een normale ISP ook.
Ja en :?

Bij @home ook. Ik heb ook 'n server draaien. Maar 't mag niet, en daar gaat 't om.

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 16:51

AMDFreak

Intel is zo..

Ik heb ook gewoon een ftp draaien op port 21 & een private ftp server op port 1337

Scannen doe ik ook gewoon geregeld voor fxp boards.. nog geen gezeik gehad van casema..

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh

• Caeruleus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:13
Uit de acceptable use policy van Chello:

8 Misbruik van het netwerk:

---knip---

"Bij het gebruik van de chello Service en de door UPC in dat kader ter beschikking gestelde Voorzieningen, netwerkkaart en Software zal de Klant geen rechten van derden schenden, zich niet onfatsoenlijk ten opzichte van derden of zich in strijd met de wet of de Netiquette gedragen, en geen schade aan derden toebrengen,noch op enigerlei (andere) wijze in strijd met de AUP handelen".

In het bijzonder zal de Klant:
---knip---
en nu komt het:
Geen port scans uitvoeren op computers van andere gebruikers, tenzij hiervoor toestemming is verleend.

Lijkt me duidelijk ;)

no animals were harmed during the production of this message

Pagina: 1