WAP = internet aarrgh

Pagina: 1
Acties:

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Waar ik me aan erger is dat in elke advertentie zo'n WAP phonetje een 'internet phone' of iets wordt genoemt.

Da's dus echt grote onzin... WAP dingen maken misschien wel gebruik van de techniek van internet, maar je kunt er ook alleen WAP sites mee bezoeken.

OK, zoiets zeggen is goed voor de verkoop (internet=business), maar voor de consument die het niet weet (en denkt dat ie ook gewoon de site van z'n bedrijf zonder probs kan bezoeken ofzo) is het wel verwarrend lijkt me.

Maarja daar erger ik me dus aan :P

Verwijderd

je kent toch het gezegde:

"all is fair in love, war ....

... and business"

:^

Verwijderd

Ik snap helemaal wat je bedoelt Tom, maar ja, onwetende gebruikers zullen altijd door reclame bij de neus genomen.

Zo wordt er al jaren gedaan alsof alleen het aantal MHz bepaalt hoe snel een computer is, dat Internet over de kabel altijd razend snel is (denk aan KaasHema), dat je met die settop box van de KPN surft met je TV (je TV is alleen een beeldscherm, die settop box een kale PC+modem, en de internet connectie gaat gewoon via het telefoonnet) en ga zo maar door.

Nee, WAP is niet Internet, maar ja, als je als koper dat niet weet, dan maak je jezelf ook een beetje belachelijk.

Verwijderd

Van WAP zullen ze trouwens volgens _mij_ vrij snel terug komen omdat het een verneukte, gestripte vorm van inet is, waar tot nu toe veel te weinig toepassingen voor zijn. Maar ja, het is gewoon een succesformule: combineer de twee grootste hypes van het moment (internet en GSM) en iedere mafkees die interessant wil doen koopt het.

Zodra ze telefoons zoals de Communicator (geloof de 7110 is dat) op een meer handzaam formaat kunnen leveren, is dat hele WAP gebeuren afgelopen.

[vraag modus]

WAP is toch eigenlijk alleen maar het protocol voor de opmaak van de pagina's, of heb ik dat fout. Als ik er idd naast zit, waar is dan die BlueTooth standaard voor ontwikkeld?

[/vraag modus]

• Tom
  • Niet online
Ja wat heeft WAP met internetten te maken? De enige overeenkomst is dat er gebruik wordt gemaakt van dezelfde techniek. Maar al die reclames hebben het over 'internetten via je mobieltje'...

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Dadelijk heb je nog Pay To Call banners op je mobiel. :)

39

Verwijderd

Tom:

Ik vind wel degelijk dat WAP wat met internet te maken heeft!
Het is eigenlijk een gecastreerde vorm van surfen om het zo maar te noemen.

Ten eerste maak je via een normale internet provider kontakt met de MMM pagina's waar WAP in geschreven is, en elke server kan ook zo'n pagina hosten over het hele net.

Je hebt dus eigenlijk een verkapte vorm van het bekijken van een internet pagina.

We kunnen uren discuseren over wat je met Wap nou allemaal kan, en of het wel enige toekomst heeft.
Maar ik zie zeker een toekomst in Wap, nu is het nog niet veel maar dat komt wel met de loop van de tijd en de bandbreete toenamen.

Waar ik wel mee zit is dat sommige fabrikanten het een "Multi Media Gsm" noemen, en dat vind ik zeer overdreven.

• Tom
  • Niet online
Dan nog... je kunt geen normale sites bezoeken, en echt alleen WAP sites die er haast nog geen zijn.

• Arzie
  • Laatst online: 18:43
Maar daarom is het nog wel internetten wat je doet met die foons. Je krijgt een IP enzo en je connect dus ook echt met die hosts. Het probleem is dat je maar 1 vorm kunt gebruiken en dat zijn die MMM sites.

Als je online gaat Quaken internet je ook, terwijl je niet aan het www-surfen bent. Dus WAPpen is ook internetten, maar verder kun je niets. Ik vind het zelf ook enorm overhyped enzo, maar ze hebben wel gelijk ;)

• Tom
  • Niet online
Ja dat zeg ik, de techniek van internet wordt ervoor gebruikt (dus TCP/IP enz.), ik vind het gewoon stom :(

Verwijderd

Ach, kijk Wap heeft op dit moment nog weinig content te bieden, maar dat betekend niet meteen dat het helemaal niets is!

Technologische voorruit gang gaat niet altijd gepaart met "instant succes" Zulke technologien hebben wat tijd nodig om de toepasbaarheid te vinden in het dagelijks leven.
Of Wap zelf het 1 2 3 helemaa wordt kan ik niet zeggen, maar een vergelijkbare of zelfs gevorderde vorm van Wap zal zeker ons dagelijks leven zeer gaan beinvloeden.

Nu kan je nog leuk het weer bekijken, of met moeite het laatste nieuws lezen en misschien wel het meest toepasbaar, de real time beurs koersen volgen.

Tom, heb je wel een Wappertje?! of heb je wel eens Gewapt?

Overigens denk ik dat Wap pas echt van de grond zal komen als PDA's wat meer bereikbaar zullen worden voor iedereen. Pas dan kan je echt rustig nieuws en dat soort zaken bekijken, een GSM display blijft daar toch net wat te klein voor.

Arne ( Palm Vx en 8210 gebruiker )

Verwijderd

Overigens denk ik dat Wap pas echt van de grond zal komen als PDA's wat meer bereikbaar zullen worden voor iedereen.
Tegen die tijd kun je dus ook met een fatsoenlijke kwaliteit gewone html pagina's op die pda bekijken

• Tom
  • Niet online
Ik zeg niet dat WAP niets is (alhoewel ik er wel zo over denk, in WML kun je zo verekte weinig; denk niet dat het een succes gaat worden... t'is meer een hype volgens mij).

Maar om het een internetphone te noemen, tsjaa het is dezelfde techniek, maar de enige overeenkomst met WAP+WWW wat er op je schermpje komt is dat je ook links hebt. Verder kun je met WAP niks geen HTML aan... je kunt alleen WAP sites aan.

Daarom vind ik het stom dat ze zeggen dat je ermee kunt internetten.

Verwijderd

Tja, je kan geen leuke toeters en bellen op je pagina's zetten, zoals jij succelvol op je site weet te bewerkstelligen!

het is puur content dat je neer kan kwakken, en dat is misschien wel mooi ook!

ik geef het wel een grote toekomst!
Wedden?! ;)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

WAP = internet, maar dan op het nivo van lynx / HTML 1.0 standaard.
Met 9.600 baud is het ook niet zo gek natuurlijk.
Wil je meer weten over WAP en wat men er mee van plan is en (mits de mobiele netwerken bijv. door GPRS geschikter worden) , moet je de tech-docs maar eens halen op WAPforum.org. http://www.wapforum.org / .
De huidige telefoonbrowsers kunnen gewoon nog nix, vgl. maar met lynx (geen table-tags, 1-bits plaatjes, in .wbmp formaat).
Zodra de transmissiesnelheden omhoog gaan (ericsson is a.h. testen met GPRS) kun je bijv. streaming media verwachten op je (let op) tot HCD (Handheld Communication Device) uitgegroeide GSM'metje.

WAP = het begin van www all over again :)

Mijn (test) WAP site: http://wapper.yi.org/index.wml
Als je Opera 4.01 hebt, kun je ff kijken, anders met je Nokia 7110 / siemens c/s/m 35i /motorola p7389 timeport / ericsson r320s

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1