Toon posts:

Gamen...waarom zo populair??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind gamen echt gaaf en tof, maar waarom game je eigenlijk?? En heel veel mensen doen het. zelfs ouderen.
ik heb een kennis en hij is 63 en speelt gewoon AOE2 op internet. en hij is nog goed ook.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Wat dacht je van ontspanning, competitie ?

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Even ontsnappen aan de dagelijkse stress. Dat is denk ik de grootste reden.

They made me do it.

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-01 14:19
Hoort dit niet in WL :)
Nee geen idee waarom ik game, denk dat ik het gewoon leuk vind en het is een beetje ontspanning van de dagelijkse spaningen :)

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

hobby? net zoals vissen, punniken en lezen gewoon tijdverdrijf..

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 12 februari 2002 09:49 schreef Tom S. het volgende:
Even ontsnappen aan de dagelijkse stress. Dat is denk ik de grootste reden.
Ontspan jij je ook als je een missie moet doen met bv project IGI of een andere game waar je al heel ver ben.??
Ik zit zelfs met een racespel (GP3) soms op het puntje van mijn stoel. Bij een kwalificatie bijvoorbeeld.

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op dinsdag 12 februari 2002 09:52 schreef Apehaar het volgende:

[..]

Ontspan jij je ook als je een missie moet doen met bv project IGI of een andere game waar je al heel ver ben.??
Ik zit zelfs met een racespel (GP3) soms op het puntje van mijn stoel. Bij een kwalificatie bijvoorbeeld.
Ik vind dat idd ontspannen.

They made me do it.

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

Op dinsdag 12 februari 2002 09:52 schreef Apehaar het volgende:

[..]

je houdt je iig effe nie bezig met de dagelijkse werkzaamheden ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben altijd in "mijn" wereldje als ik game. lekker geen gezeik aan mijn hoofd.
Als ik een missie echt wil halen dan heb ik weleens het zweet op mijn voorhoofd gehad. Jullie nooit gehad??

Verwijderd

Het is een hobby
Je kan er verschillende dingen mee doen :
Afreageren (FPS)
Analytisch denkvermogen vergroten (Zelda)
Team sport (FPS , RTS en schaken :))
Ontspanning (elk spel dat je leuk vind)

Kortom wat je ook maar wil doen kan je doen :)
Je enige grens is de creativiteit v/d maker >:)

• AIKANE
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-03-2025

AIKANE

Grrrrr

Precies, het is lekker ontvluchten uit de realiteit. Daarbij is het goed voor je oog hand coördinatie... ;)
En het relext!

What the heart requires may never be understood by the mind!

• Mike78
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:44

Mike78

Always

Gamen is gewoon lekker om te ontspannen. :)

24 uur per dag, 24 biertjes in een krat. Toeval?

Verwijderd

Ontspanning :)
Maar ook inspanning als ik weer eens een Lunatic, Conchon of Poring tegenkom die me niet aanstaan :P

De belevingswereld in een game als BG(2) is mijn belevingswereld en niet die van een ander :)

En ik heb graag koppijn :P Ben gisteren weer veels te lang doorgegaan :o

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:17

m0nk

16-09-2003 15.15

ontspannen, mensen leren kennen via internet, tis leuk. zat redenen waarom ik bijna elke avond aan het cs-en ben :)

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 12 februari 2002 10:08 schreef ItSnows het volgende:
Ontspanning :)
Maar ook inspanning als ik weer eens een Lunatic, Conchon of Poring tegenkom die me niet aanstaan :P

De belevingswereld in een game als BG(2) is mijn belevingswereld en niet die van een ander :)

En ik heb graag koppijn :P Ben gisteren weer veels te lang doorgegaan :o
ik was laatst aan het gamen met een vriend tot half 5 in de ochtend. en moest om 10 over half 8 weer met de trein naar mijn werk. "MAAR" ik heb nooit koppijn na het gamen...NOOIT!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13:58

steveman

Comfortabel ten onder

Op dinsdag 12 februari 2002 10:12 schreef Apehaar het volgende:

[..]

ik was laatst aan het gamen met een vriend tot half 5 in de ochtend. en moest om 10 over half 8 weer met de trein naar mijn werk. "MAAR" ik heb nooit koppijn na het gamen...NOOIT!
Nooit koppijn?? Dan kun je nog langer doorgaan!! Seek the limit and push it even further!

Oog, hand (en voet) coordinatie wordt idd verbetert door gamen, iedereen met de hoogste mogelijke score bij het luchtmacht testje (moi included >:) ) waren (bijna) allemaal fanatieke gamers!

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Verwijderd

[..]

Ooit Ragnarok 22 uur aan 1 stuk geprobeerd? >:)

• Haay
  • Laatst online: 31-01 23:26
Wat al meer hebben gezegd geldt ook voor mij:
- ontspanning
- even weg uit de realiteit
- interactief!
- sport (competitie, strategisch denken)
- spanning

Je hebt ook spanning als je een spannend boek leest, of een spannende film ziet, maar daar heb je geen invloed op het verhaal, en in games heb je dat wel. Het is interactief, in tegenstelling tot boeken of TV/films.

Verwijderd

[..]

Ga maar eens lekker lang door levels lopen waar alle starters van de tl's stuk zijn. In het begin van AvsP bij de marine bijvoorbeeld.
Krijg er ook geen ondragelijke koppijn van maar dat doe je geen 10 uur! >:)

Verwijderd

Nog een reden waarom gamen zo populair is :

Je hoeft geen NERD meer te zijn om het te kunnen
Elke (ok bijna elke) debiel kan tegenwoordig een spelletje spelen op de computer.
Waar je vroeger 3 dagen bezig was om alles in te stellen voordat het eindelijk werkte (C64 :) en oude XT) is het nu een CDtje in je PS2 en het werkt (meestal)

Hoeveel gamers weten tegenwoordig nog wat een .bat bestandje is ?
Men hoeft het allemaal niet meer te weten.
Het enige wat je nu nog moet weten is dat je elke week je drivers moet updaten :)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 12 februari 2002 10:43 schreef ItSnows het volgende:

[..]

Ooit Ragnarok 22 uur aan 1 stuk geprobeerd? >:)
Nee ken het spel niet. ik speelde Age of empire 2 en Starcraft.

wel een keer de hele dag Blade of Darkness Gespeeld.

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:45
je moet toch iets doen,
anders wordt het maar een saaie boel
gamen houd je scherp, met games zoals CS
je reactievermogen heeft er baat bij
soms geeft het ontspanning,
maar meestal gaat het om de spanning en competitie

• Roland
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-06-2025

Roland

Schnitt!

Het is gewoon vermaak,

Spannend en een interessante manier van vermaak. Dus waarom zou je het niet doen?

...Make every cut count, even if it is one frame...

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Klink bekend, hele nachten doorspelen :)
Echt opeens, zelfs zonder reden, had ik er geen zin meer in.
Ik speel al jaren geen games meer :)

Verwijderd

Fantasieën worden (bijna) werkelijkheid.

Iedereen droomt wel ergens van. Iedereen ziet wel eens een film of een sportwedstrijd en fantaseert hoe hij of zij het zou doen.

Kinderen spelen bijvoorbeeld heel vaak een film na die ze net gezien hebben. Als ik vroeger een spannende thriller had gezien, liep ik ook twee dagen lang te sluipen door het huis, op jacht naar niet bestaande maar toch zeer gevaarlijke tegenstanders. En na een western vlogen de zakdoeken ook steeds uit m'n zakken, omdat ik de hele dag razendsnel virtuele pistooltjes tevoorschijn trok.

En dat is nu precies wat men doet als men een computerspelletje speelt. Je wordt in feite weer kind. Niet negatief bedoeld! Het is juist goed!

Iedereen, of 'ie 't wilt of niet, heeft nog iets van dat kinderlijke in zich: vluchten van de werkelijkheid, afreageren van stress, gewoon lol trappen, noem het hoe je wilt, allemaal gaat het toch terug naar datgene dat je als kind vanzelf doet, maar wat je naarmate je ouder wordt weleens vergeet: je dromen realiseren en je fantasie de vrije loop laten gaan. En met computer games worden die dromen zelfs zichtbaar, haast tastbaar, zowat echt... Klein voordeel is ook dat het ongezien kan, stiekum op zolder, anoniem op het internet... Veel volwassenen durven niet voor hun hobby uit te komen! Want ze willen niet kinderachtig gevonden worden. En alleen dát is nou precies kinderachtig...

Als ik nu een F1 wedstrijd zie, is er niets leuker om daarna ook ff achter het stuur van zo'n bolide te kruipen.
Vliegen? Dat zal er in het echt nooit van komen: te duur en zo. En ik draag een bril... Etc. etc. Maar met MS FS 2002 kan ik in meer vliegtuigen vliegen dan een echte piloot ooit kan.
Sluipgevechten? Ik denk niet dan mijn vrouw en kinderen (en ikzelf... :)) het leuk zouden vinden als ik mij in een vuurgevecht zou wagen. Maar met Mohaa kan ik zonder echt gevaar tóch héél wat van de spanning ervaren.

Ik ben 40 (zo, dan weet iedereen dat ook meteen) en hoop nog heel lang computerspelletjesgek te blijven! Ik kan eerlijk gezegd niet meer zonder mijn virtuele, haast net echte, fantastische fantasie-wereld!

• Haay
  • Laatst online: 31-01 23:26
Ik ben 40 (zo, dan weet iedereen dat ook meteen) en hoop nog heel lang computerspelletjesgek te blijven! Ik kan eerlijk gezegd niet meer zonder mijn virtuele, haast net echte, fantastische fantasie-wereld!
Cool! Ik ben bijna 31, en ik hoop nog heel lang computerspelletjesgek te blijven! Heb gelukkig nog geen kinderen, want ik vrees dat dat wel ten koste van m'n game-tijd zal gaan, ha ha ha! :D

Verwijderd

Topicstarter
Hahahha ;)

• kamerplant
  • Niet online
Waarom gamen populair..

Omdat je dan gewoon in een andere wereld bent die je zelf grotendeels kan bepalen. Lijkt mij. :)
En omdat het erg verslavend is. :)

🌞🍃

Verwijderd

het is leuk vermaak, je ben ineens in een andere wereld je kan lekker je adreline kwijt enz...

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-12-2025

HeatWave

Back to my tweakersroots!

Gamen is idd een soort fantasie uitleven af en toe. vroeger liep je na een aflevering van je favoriete serie meteen naar buiten om het na te spelen. Nu ram je je PC/console aan en speelt het daarop na.

Verder zijn spelletjes etc al eeuwen een bron van vermaak/ontspanning. Vroeger met steentjes, later kaarten en nu dus Computers. Beter toch?

Gisteren Serious Sam 2 uitgespeeld....toch een goed gevoel erover :)

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

Verwijderd

33 :) Gamen kent geen leeftijd.

En er is toch niks leukers dan hakken en/of puzzelen en/of levelen in je eigen kleine wereldje :P

• Wacky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-01 18:47

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

* Wacky speelt UT voor de spanning.

Is toch hardstikke gaaf om te zien dat je tijdens een war supergoed samenwerkt (CTF red.) en de tactics om te smullen zijn :?

Dat je gewoon, ook al ben je individueler stukken mindergoed als de tegenstander, de andere wegspeelt puur op basis van taktiek ?

Daar kan ik echt van :9 :9 :9

Nu ook met Flickr account

• Virgil
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-01 19:10

Virgil

We're not alone

Op dinsdag 12 februari 2002 12:28 schreef ItSnows het volgende:
33 :) Gamen kent geen leeftijd.

En er is toch niks leukers dan hakken en/of puzzelen en/of levelen in je eigen kleine wereldje :P
Amen, ben dan wel geen 33 (16 om precies te zijn) maar gamen kent idd geen leeftijd.

Mijn zusje begon 2 jaar geleden samen met mij red alert te spelen. En ze kicked nog arse ook.
En mijn moeder (nu 34 ofer paar dagen 35) speelt soms beetje quake1 singleplayer. Ze heeft het al tering vaak uitgespeeld.

Gamen is gewoon zoals gezegd hierboven een uitweg van de dagelijkse sleur.

Ik was heel, heeeel vroeger SeRRveR

• AwesomE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-05-2025
normaal gesproken lig ik rond 12 uur in mijn nest, maar als ik een goed spel heb kan ik zo moeiteloos tot een uurtje of 3-4 door terwijl ik dat met tv kijken of uitgaan echt niet makkelijk trek

...

Verwijderd

Het is gewoon geweldig tijdverdijf dat zelfs een beetje verslavend werkt :)
Als je bezig bent met een kool spel dan moet en zal je continu doorgaan (ook moet je daar school of werk voor missen ik heb er iig veel school door gemist >:))

PS Apehaar geweldige topic :7

Verwijderd

Cool! Ik ben bijna 31, en ik hoop nog heel lang computerspelletjesgek te blijven! Heb gelukkig nog geen kinderen, want ik vrees dat dat wel ten koste van m'n game-tijd zal gaan, ha ha ha! :D
Get a life >:) ;)

Nee, gamen is voor iedereen. Behalve m'n ouders, die hebben nooit zin in een lekker potje quake ;(

Verwijderd

Gamegod: beetje? >:)

Ik game al sinds ik 16 ben :) (toen nog met een 'domme' Atari cs) en zal tot mijn dood blijven gamen :P

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 12 februari 2002 13:07 schreef Gamegod het volgende:
Het is gewoon geweldig tijdverdijf dat zelfs een beetje verslavend werkt :)
Als je bezig bent met een kool spel dan moet en zal je continu doorgaan (ook moet je daar school of werk voor missen ik heb er iig veel school door gemist >:))

PS Apehaar geweldige topic :7
LOL ;) ... voor mij geen leven zonder computer.

• Virgil
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-01 19:10

Virgil

We're not alone

Op dinsdag 12 februari 2002 13:31 schreef Apehaar het volgende:

[..]

LOL ;) ... voor mij geen leven zonder computer.
Voor wie wel die hier geregd is ???

Ik was heel, heeeel vroeger SeRRveR

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 12 februari 2002 13:31 schreef ItSnows het volgende:

Ik game al sinds ik 16 ben :) (toen nog met een 'domme' Atari cs) en zal tot mijn dood blijven gamen :P
Ik weet nog toen ik met mijn nintendo 8 bit speelde. Wauw wat was dat toen gaaf zeg. *D

Verwijderd

Ik heb sinds mijn 8 ste ongeveer mijn eerste computer (C64 :)) ik heb hem nog steeds en gebruik nog wel eens uit nostalgia ben nu 23 en ik speel nog steeds en verdien er tegenwoordig zelfs mijn brood mee :)

Games is iets wat ik toch wel de rest van mijn leven blijf doen

Het is een verslaving waar je niet vanaf komt

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 12 februari 2002 13:41 schreef Gamegod het volgende:
Ik heb sinds mijn 8 ste ongeveer mijn eerste computer (C64 :)) ik heb hem nog steeds en gebruik nog wel eens uit nostalgia ben nu 23 en ik speel nog steeds en verdien er tegenwoordig zelfs mijn brood mee :)

Games is iets wat ik toch wel de rest van mijn leven blijf doen

Het is een verslaving waar je niet vanaf komt
Lachuh, volgens mij is het moeilijk om een baan te vinden in de game industrie.

• kamerplant
  • Niet online
Op dinsdag 12 februari 2002 13:31 schreef ItSnows het volgende:

of het wordt je dood. >:)

anyways.. wat Wacky klopt (voor mij) ja. :) Jammer dat die tactics in UT soms erg brak zijn als je op een public server bent. :(
Sommige denken dat het gewoon een chatbox is.

🌞🍃

Verwijderd

Ik had eigenlijk IceStorm ook wel verwacht hier. maar die zal nog wel aan het ad&d'en zijn :)

UT vind ik nix aan (no offence Gamegod :) ). Na heretic en quake had ik het wel gezien met zulke spellen :) Ik vind BG en Torment stukken beter :)

• DrJamez
  • Laatst online: 30-01 19:45
Gamen is puur voor de fun!

Ok, het KAN inspannend zijn als je inderdaad op het puntje van je stoel zit. Maar dat heb ik ook met karten, ik ben zwaar gespannen, ik zweet me te pleures, ik heb de volgende dag spierpijn en ik sta helemaal onder de blauwe plekken, maar toch ga ik elke keer weer :P

En het idee dat ook iedereen gelijk is (ik ben niet een van de meest athletische figuren, maar als ik ut speel maakt dat ook niet uit!) zal er wel aan bijdragen...

Temper is the one thing you can't get rid of by losing it.

Verwijderd

Op dinsdag 12 februari 2002 14:02 schreef Apehaar het volgende:

[..]

Lachuh, volgens mij is het moeilijk om een baan te vinden in de game industrie.
Je moet gewoon geluk hebben :)
Op dinsdag 12 februari 2002 14:07 schreef ItSnows het volgende:

UT vind ik nix aan (no offence Gamegod :) ). Na heretic en quake had ik het wel gezien met zulke spellen :) Ik vind BG en Torment stukken beter :)
grom grom >:)

FPS zijn spellen die ik periodiek speel

Toen UT net uit kwam speelde ik het constant daarna een jaar ofzo niet meer gespeeld de afgelopen maanden wel weer en nu raak ik het nog met geen stok aan :) maar waarschijnlijk over een half jaar vind ik het weer geweldig (of op shrimpwars :))

Het leuke van games is juist dat er zoveel variatie is je hebt FPS RTS (mijn favo) Adventures (zeer goede 2de) Sport RPG (vind table top toch leuker :)) Race Platform en nog veel meer.
Kortom de variatie is gewoon zo groot dat er altijd wel iets dat je leuk vind (of niet leuk vind zoals ItSnows >:))

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 12 februari 2002 14:23 schreef Gamegod het volgende:

[..]

[..]

Toen UT net uit kwam speelde ik het constant daarna een jaar ofzo niet meer gespeeld de afgelopen maanden wel weer en nu raak ik het nog met geen stok aan :) maar waarschijnlijk over een half jaar vind ik het weer geweldig (of op shrimpwars :))

Het leuke van games is juist dat er zoveel variatie is je hebt FPS RTS (mijn favo) Adventures (zeer goede 2de) Sport RPG (vind table top toch leuker :)) Race Platform en nog veel meer.
Kortom de variatie is gewoon zo groot dat er altijd wel iets dat je leuk vind (of niet leuk vind zoals ItSnows >:))
Dat had ik ook met AOE2. Ik speeelde eerst AOE2 op internet en daarna kreeg ik een inzinking. En speelde ik Diablo 2 op internet, dat ging op den duur ook vervelen. want dan heb je alle characters al een stuk of 10 keer gehad. En nu speel ik alweer AOE2 op internet.

Verwijderd

Op dinsdag 12 februari 2002 14:23 schreef Gamegod het volgende:

[..]

[..]

Alleen jammer dat je zo slecht bent in RTS :)))))
Pagina: 1