Pricewatch en Amerikaanse winkels

Pagina: 1
Acties:

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:02
Hoi,

Misschien is het handig om in de pricewatch een duidelijk onderscheid in de prijzenlijst te maken tussen winkels in Europa en de VS.
Als je iets importeert dan moet je namelijk invoerrechten betalen. Dit kan nogal snel oplopen naar bedragen van 50 euro of meer.
Het produkt is dan niet meer zo goedkoop en eigenlijk klopt de pricewatch lijst van goedkoopste produkt dan ook niet meer.
De goedkoopste prijs is naar mijn mening de produktprijs of de produktprijs + verzendkosten.
Ik weet niet of er een standaard is voor invoerrechten maar als dat zo is dan zou die voor winkels uit de VS erbij geteld moeten worden.
Zelfs als je er op vakantie gaat en je koopt het ter plekke moet je nog geluk hebben dat je zo door de douane kunt lopen.

Voorbeeldje van zo'n pricewatch produkt:
De winkel: Camera city
Produkt: Canon Powershot S40
Als je die camera besteld in de VS en je telt de verzendkosten en invoerrechten erbij op dan zul je waarschijnlijk uitkomen in de regionen van de laagste prijzen die erbij staan, natuurlijk nog niet slecht maar het is wel naar mijn mening belangrijk om dat even erbij te vermelden.

• MadBear
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-03 20:01
Lastig ja.. je betaald sowieso altijd hier omzetbelasting en, afhankelijk van het product, douanerechten.
Voor computeronderdelen betaal je geen douanerechten, maar wel omzetbelasting (BTW).. als je de prijzen excl. BTW dus op de website met de correcte verzendkosten (waar ook de BTW bij moet geteld worden!) is het in principe nog vrij duidelijk wat je betaald..
Over bijvoorbeeld, cd's, dvd's, videospellen, camera's etc. betaal je wel invoerrechten + ook nog BTW.. dit verschilt per product en kan aardig oplopen.. bovendien betaal je over douanerechten ook nog een BTW..
Bij minder dan 10 euro aan douanerechten betaal je die overigens niet.. Aardig ingewikkeld allemaal..
Alles kan je hier nog ff nalezen..

Maar goed, de vraag is of het wel zinvol is om Amerikaanse prijzen in onze Pricewatch te zetten.. immers er is al een Amerikaanse Pricewatch..
mij lijkt 't niet echt zinvol.. prijzen in de ons omringende landen lijken mij zinvoller aangezien de verzendkosten daarmee nog relatief meevallen (bijv. Belgie en Duitsland)..

• SilentStorm
  • Laatst online: 27-01 23:32

SilentStorm

z.o.z

misschien nog wel een idee om hier wat informatie (linkjes) bij de pricewatch te posten? bv een aantal verschillende amerikaanse pricewatchen, de link die jij net noemde (ik neem aan dat dat dezelfde is als www.douane.nl) en standaard transportkosten. (was altijd iets van f55,- met een international fedex pakketje voor tot een kilo of 3 geloof ik). In het kort dus gewoon een pagina met informatie over kopen in amerika, wat je kwijt bent etc. Vooral gezien de 'inkoopactie' topics van de laatste tijd.

Localhost is where the heart is

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-03 17:22
Op woensdag 13 februari 2002 00:29 schreef MadBear het volgende:
Maar goed, de vraag is of het wel zinvol is om Amerikaanse prijzen in onze Pricewatch te zetten.. immers er is al een Amerikaanse Pricewatch..
mij lijkt 't niet echt zinvol.. prijzen in de ons omringende landen lijken mij zinvoller aangezien de verzendkosten daarmee nog relatief meevallen (bijv. Belgie en Duitsland)..
En zelfs voor België is er al een apparte pricewatch.. klik namelijk maar eens op't Belgische vlaggetje bovenaan de pricewatch.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 22:20

PcDealer

HP ftw \o/

Op woensdag 13 februari 2002 00:53 schreef SilentStorm het volgende:
misschien nog wel een idee om hier wat informatie (linkjes) bij de pricewatch te posten? bv een aantal verschillende amerikaanse pricewatchen, de link die jij net noemde (ik neem aan dat dat dezelfde is als www.douane.nl) en standaard transportkosten. (was altijd iets van f55,- met een international fedex pakketje voor tot een kilo of 3 geloof ik). In het kort dus gewoon een pagina met informatie over kopen in amerika, wat je kwijt bent etc. Vooral gezien de 'inkoopactie' topics van de laatste tijd.
www.belastingdienst.nl

LinkedIn WoT Cash Converter

• rvrbtcpt
  • Laatst online: 19:02
Deze link dus :)

Het is misschien even handig te vermelden bij het toevoegen van een nieuwe winkel dat het niet handig is Amerikaanse winkels erbij te zetten.
Belgische en Duitse winkels erbij is perfect. Ik woon dicht bij de grens dus kan zo even naar Duitsland of Belgie rijden. Vooral de Duitse Mediamarkt wil nog wel eens mooie aanbiedingen hebben.
Dat is misschien ook een idee om bij een produktprijs een flag op te nemen waarmee je kunt zien dat het een tijdelijke aanbieding is of een echte prijsdaling die altijd geldig is.

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:17
Hmm, bij http://www.tweakers.net/pricewatch/21146 (Canon S30) zijn ineens alle duitse shops verwijderd. Hoezo? www.fotoking.de bijv. verkoopt deze camera nog steeds.

_██_
(ಠ_ృ)

Pagina: 1