Nieuwe muis: compu overleden??

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Lowroad
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-06 09:28
afgelopen zondagmiddag besloot mijn muis (intellimouse) dattie er geen zin meer in had, en kapte ermee. Ik dus een nieuwe kopen (die dualoptical van Logitech) en die deed het perfect. Tot ik vandaag bezig was en mn comp een spontane reboot deed. Iets wattie nog nooit heeft gedaan.
Opstarten ging niet zo soepeltjes, want windows gaf errors en dergelijk, maar het ging nog. Alleen... na een half uurtje, wéér een reboot. En toen wilde hij ook niet meer opstarten. Ik krijg een blauw scherm, en XP hangt helemaal.
De error msg houdt, voor zover ik dat kon ontcijferen, meestal in dat er iets mis was met het "memory management".
(zelfde probleem krijg ik in de safe-modus)

Wat ik nog verder heb gedaan:
- via de XP bootcd gecheckdisked. Hierbij gaf deze echter de error dat c: onherstelbare fouten bevat.
- geformateerd (niet via de /q optie maar volledig), en vervolgens XP geprobeerd opnieuw te instaleren. Hierbij kreeg ik echter weer de error dat hij een bepaalde DLL niet kon vinden.
- opnieuw geformateerd, maar dan mét de /q optie... wat niet ging, aangezien er dan weer de error dat c: fouten bevat naar boven kwam
- vervolgens in FAT32 geformateerd en via een oude bootdiskette van win98 een uitgebreide scandisk gedaan. Hier kwamen echter géén fouten bij naar voren.
- XP op FAT32 geprobeerd te installeren, maar wederom de DLL fout. (kan niet aan de cd liggen, aangezien deze het voorheen wel gewoon deed)
- Bios ondertussen ook nog op default gezet en dergerlijke

En nu weet ik het even niet meer... Ik dacht er eerst aan dat mijn HD (maxtor 7200 40 gig) overleden was, maar nu scandisk met oppervlakte controlle helemaal geen fouten aangeeft lijkt mij dat toch niet helemaal waarschijnlijk meer.
Daarnaast lijkt het me een beetje erg veel toeval dat eerst mijn muis, en dan mijn HD ineens achter elkaar stuk gaan.

Mijn gedachte gaat op dit moment uit dat mijn mobo (msi pro2 266A) overleden is, of dat mijn geheugen gaar is (lijkt me niet erg waar waarschijnlijk aangezien het goed spul zou moeten zijn (corsair))
Een andere mogelijkheid is misschien dat die dualoptical teveel vermogen trekt ofzo? Heb wel een 300W voeding...

Mijn systeem:

MSI 266A pro2
XP 1600+
2 netwerkkaartjes (1x 3com, 1x noname)
Radeon 8500
geen geluidskaart (gebruik onboard op mobo)
HDs: 1x 7200 40gig Maxtor en 1x 30 gig 5400 Maxtor
2x 256MB Corsair 2400 DDR
300W voeding uit een Inwin kast (zou goed moeten zijn)
Toshiba DVD speler
12x Liteon brander

Er is niets overgeclocked, behalve dat de 8500 geflashed is naar de Retailbios

Iemand nog andere suggesties?
Bij voorbaat dank...

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 23:48

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Ik vermoed toch echt dat je geheugen niet meer helemaal goed is, gezien het soort problemen wat je hebt..
En je muis is niet het probleem, lijkt me heeeel sterk..

Probeer het eens met ander geheugen of je geheugen op een lagere snelheid te zetten. (Of probeer beide geheugenmodules ff apart, aangezien je er toch 2 hebt)

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

• Extra300s
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-05-2024

Extra300s

Get a live!

Dit is voor 90% wat ik ook meegemaakt heb, en wel 2 dagen geleden.

Opeens blauwe schermen ed. De computer liep als een zonnentje totdat ik opeens een blauw scherm kreeg.
Starte vanzelf weer op, disk controle gaf errors aan, en uiteindelijk startte XP weer op. Binnen een paar minuten weer hetzelfde. K*t...blauw scherm...ik zag iets van memory managament staan of zoiets.
Weer opgestart disk controle en opgestart, direct zelf afgesloten en naar de bios.
Daar het geheugen controle aangezet, en ja hoor bij het opstarten gaf het geheugen controle FAIL aan.
Ik heb een module verwijderd, niet goed dus, toen de ander er voor in de plaats gezet, en alles was goed.
Memtest 86 v2.8 gedownd en op diskette gezet (wordt bootable gemaakt door de instal van dit proggie)
Uitgevoerd op de slechte module, en er werden 215.723 errors aangegeven :( dus kapot! De andere module is wel goed)

Overeenkomsten?
Ik had ook blauwe schermen,
Corsair geheugen pc2400 (November 2001 gekocht)
Afgelopen week een nieuwe muis (Wireless Intellymouse Explorer) (Dondedag avond gekocht)OOK omdat mijn Intellymouse niet meer werkte!

Toeval? Ik hoop van wel ja....Succes ermee!

NIKON D70 | flitser: SB-800 | AF-S Nikkor 12-24 ED DX | AF-S Nikkor 24-85 ED DX| AF-S Nikkor 80-200mm ED F1:2.8 D | Sigma 90mm F2.8 EX Macro 1:1 ! www.josla.com

• Lowroad
heh, well... ik geloof niet zo in toeval :)
Een geheugen probleem leek me onwaarschijnlijk aangezien het toch een goed merk is enzo, maar na dit verhaal lijkt me het toch wel een erg goeie mogelijkheid

"leuk" detail: mijn corsair geheugen komt ook uit november...

waar kan ik dat memtest downloaden? Dan kan ik ook even gaan testen..

• Glival
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 05-08 11:08
Kan het probleem niet in de XP-drivers voor die muis zitten? Muis drivers worden denk ik op een 'laag' niveau geladen?

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Erhh ... Héél misschien:

Zat je oude muis op de PS2 poort, en is je nieuwe muis in plaats daarvan op de USB poort aangesloten ?

Als dat zo is, dan heb je misschien wel ergens een zwaar IRQ conflict...

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• Lowroad
Op dinsdag 12 februari 2002 10:16 schreef JumpStart het volgende:
Erhh ... Héél misschien:

Zat je oude muis op de PS2 poort, en is je nieuwe muis in plaats daarvan op de USB poort aangesloten ?

nee, is niet waarschijnlijk
mijn oude intellimouse zat eerst via een usb hub (monitor) aangesloten. Toen die overleden was sloot ik de logitech opdezelfde manier aan, maar na het eerste probleem heb ik het ook geprobeerd met direct aansluiten op het mobo, én met aansluiten op de ps2 poort. Beide keren geen effect..

zelfs toen ik het probeerde zonder muis veranderde er niets

• Extra300s

Extra300s

Get a live!

Op dinsdag 12 februari 2002 10:08 schreef Shaodar het volgende:
heh, well... ik geloof niet zo in toeval :)
Een geheugen probleem leek me onwaarschijnlijk aangezien het toch een goed merk is enzo, maar na dit verhaal lijkt me het toch wel een erg goeie mogelijkheid

"leuk" detail: mijn corsair geheugen komt ook uit november...

Heb jij dat geheugen toevallig ook van Wintelco?
Ik draai nu op 256mb en het slechte geheugen wordt morgen teruggestuurd, ik hoop dat ik gewoon nieuw krijg, de prijs is namelijk gruwelijk omhoog gegaan! Ik heb 207 Euro betaald incl verzendkosten, nu ben je 325 Euro kwijt voor hetzelfde!!

Kijk ff met search: memtest daar vindt je het wel, ik heb het op diskette geinstalleerd, en kan de diskette niet lezen, dit geeft het programma ook al aan als je de diskette installeerd.
Als je de test uitvoerd en er worden errors aangegeven kan je stoppen, en het met de leveracier gaan regelen, ik bedoel opsturen en zo.
Tip: als je het opstuurt doe dit dan onder "verhoogde aansprakelijkheid" dit houdt in dat het pakket én verzekerd is én er bij aankomst voor getekend moet worden.
Zo kan er niet achteraf een probleem komen dat het niet aangekomen is of wat dan ook.

Succes ermee.. ) ik vindt het wel nog errug vreemd die overeenkomsten allemaal :?

NIKON D70 | flitser: SB-800 | AF-S Nikkor 12-24 ED DX | AF-S Nikkor 24-85 ED DX| AF-S Nikkor 80-200mm ED F1:2.8 D | Sigma 90mm F2.8 EX Macro 1:1 ! www.josla.com

• Extra300s

Extra300s

Get a live!

Op dinsdag 12 februari 2002 10:16 schreef JumpStart het volgende:
Erhh ... Héél misschien:

Nee hoor de Microsoft optical (with intelli-eye) is ook USB, en die werkte goed, tot de laatste 3 weken, steeds meer "hakkelen" en op het laatst (voordat ik hem vermoord heb ;) ) moest ik 3x per minuut de USB stekker van de muis eruithalen en er weer in, dan ging het weer voor een paar secondes. Euhh miischien had ik de muis niet eens hoeven te killen, tjeemig schuldgevoel :'( keb nog het staartje als herinnering

Verwijderd

Op dinsdag 12 februari 2002 10:08 schreef Shaodar het volgende:
Even zoeken met Altavista oid: http://www.teresaudio.com/memtest86/

Het is een Linux programma. De handleiding beschrijft hoe je het kunt installeren op een floppy. Deze floppy bevat een minimaal besturings systeem en het test programma.

Daarna booten van de floppy. Als je in eerste instantie geen fouten vindt, schakel dan de advanced opties in (of zo iets). Dan worden er meer testen gedraaid. Duurt ook langer.

• Extra300s

Extra300s

Get a live!

http://www.teresaudio.com/memtest86/

Keb ff moeten zoeken maar dit is Žm.
laat ff iets weten

Sorry Sterretje ik was te hortig }:O

• Lowroad
yeah ik hattum al gevonden (i wub google)
vanavond direct maar proberen.. hoop dat er iets zinnigs uitkomt
iŽll let you know :)

thanks

• Lowroad
Op dinsdag 12 februari 2002 10:33 schreef Extra300s het volgende:

[..]

Heb jij dat geheugen toevallig ook van Wintelco?

nope.. weet niet meer waar wel van (dacht perfect systems, zoek ik wel op als ik thuis ben. Maar tis iig waarschijnlijk wel in dezelfde periode geproduceerd lijkt me

Ik draai nu op 256mb en het slechte geheugen wordt morgen teruggestuurd, ik hoop dat ik gewoon nieuw krijg, de prijs is namelijk gruwelijk omhoog gegaan! Ik heb 207 Euro betaald incl verzendkosten, nu ben je 325 Euro kwijt voor hetzelfde!!

heh, well they better. Dat spul is nog geen 4 maanden oud dus ik wil gewoon een vervangende module als het echt stuk is...

Kijk ff met search: memtest daar vindt je het wel, ik heb het op diskette geinstalleerd, en kan de diskette niet lezen, dit geeft het programma ook al aan als je de diskette installeerd.
Als je de test uitvoerd en er worden errors aangegeven kan je stoppen, en het met de leveracier gaan regelen, ik bedoel opsturen en zo.

will do :)

Tip: als je het opstuurt doe dit dan onder "verhoogde aansprakelijkheid" dit houdt in dat het pakket én verzekerd is én er bij aankomst voor getekend moet worden.
Zo kan er niet achteraf een probleem komen dat het niet aangekomen is of wat dan ook.

mjah ik ken dat verhaal.. stuur altijd op die manier dat soort spul op, wel zo veilig

Succes ermee.. ) ik vindt het wel nog errug vreemd die overeenkomsten allemaal :?

aye, zeg dat wel :) hoop dat het bij mij ook dat probleem is want dan is het ahg is snel opgelost. En even met 256mb draaien overleef ik wel (voor even ;) )

• Lowroad
Nah, net getest, in idd... een van mijn geheugenmodules is gaar... met de rotte eruit werkt alles weer prima.

bedankt voor alle reacties (met name Extra300s)!
Pagina: 1