[Debian] crc error

Pagina: 1
Acties:

• Tomaat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-05 13:50
hmmz,

Wilde ik net Debian 2.2rev5 Potato gaan installeren van de cd, ik alles geconfigd. Start ik opnieuw op, krijg ik een error. En wel de volgende:
code:
1
2
3
4
5
6
LILO Loading Linux...................
Uncompressing Linux...

crc error

-- System halted

En dan kapt ie dus, dit is wel een veel komende foutmelding volgens mij, maar ik zou niet weten hoe ik het kan oplossen. Ik heb hem nu al 3X opnieuw geinstalleerd, alle modules gecheckt. En elke keer gaf ie weer de zelfde foutmelding. Raar...

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

misschien corrupte cd? dr zijn een hoop tools om dat te checken, maar het makkelijkst: dr is een md5sum megegeven. md5sum.exe kun je via google op veel plaatsen wel downloaden. controleer die iso's eens en daarna evt de cd vergelijken met de iso's.

CRC (cyclic redundancy check) betekend gewoon dat je bestanden corrupt zijn nl..

Localhost is where the heart is

Verwijderd

Kan je opstarten vanaf je opstartdiskette die je gemaakt hebt via de install ? ;p
Wanneer je dat kan log je gewoon in als root & run je 'lilo' eens...

• Tomaat
Op dinsdag 12 februari 2002 09:48 schreef flecxie het volgende:
Kan je opstarten vanaf je opstartdiskette die je gemaakt hebt via de install ? ;p
Wanneer je dat kan log je gewoon in als root & run je 'lilo' eens...
Opstartdiskette? Ikke niet gemaakt. Heb nooit zin daaraan. Beter wel kunnen doen...

Verwijderd

idd, dan zou het dus werken ;p
probeer dus eens opnieuw, :)
btw: stond er ook windows op die hd ? - is het de bedoeling dat je die nog zal kunnen booten ?

• Tomaat
Op dinsdag 12 februari 2002 10:03 schreef flecxie het volgende:
idd, dan zou het dus werken ;p
probeer dus eens opnieuw, :)
btw: stond er ook windows op die hd ? - is het de bedoeling dat je die nog zal kunnen booten ?
Nee, het is een testbak, met een 350mb hd. P133. 32mb ram. 2.2rev4 draaide er ook op, dusss...

Verwijderd

hehe, dan no problem, :)
btw, een gewone apt-get update && apt-get upgrade kan ook steeds wonderen doen om te upgraden :P

• Tomaat
ook met potato?

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-08 08:59

Valium

- rustig maar -

Tuurlijk ook met potato.
Pagina: 1